Trossnäs!

Sv: Trossnäs!

Trossnästösa skrev:
Proppen till trossnäs på midsommar har dröjt pga att vi skulle ha en ungdomsklass i CNC* men den blir inte pga att sponsorn bangar. Det blir för dyrt att ha 2 CNC* med premier så vi kör en vanlig öppen.
Proppen ligger hos svrf för godkännande och publicering.
Klasserna som är är
Ponny:
Lätt klass Bponny
MSV B C och D ponny
MSV A D ponny med EM uttagning
(på detta sätt stöttar vi samtliga kategorier i deras kval)
Häst:
90 klass Veteran (öppen för ryttare över 35 år)
100 klass
CNC* klass

Veteranklassen är öppen för alla över 35 men vi hoppas självklart få se ett antal namnkunniga "veteraner" inom fälttävlan ;)

Välkomna allihop !!!!!!!

Kan ni inte köra en clear round för juniorer på häst - 90 klass. :angel: Hade tankar på att åka upp om det var en 90 för lillasyster .. En clear round sparar pegar (= ni tjänar pengar)

hälsn fr Skåne

Åh vad bra att ni ska ha en 90-klass, då får jag med mig stallkamraten också för hon är "kvalad" för att rida som veteran! :D

Kan inte någon lägga ut bilder på hindren i den lätta klassen. Ska rida den i midsommar, så det vore rolig att se hur den ser ut. Så man kan överväga om man ska stryka sig ;) .

Vattengrav. Jag vill verkligen inte hoppa vattengrav i banhoppningen! När är den klar så åtminstonde jag kan åka och titta på den? Jag är jättenervös för en liten vattengrav men jag har aldrig hoppat det på banhoppning. usch usch usch!

Nu puttar jag upp den här tråden lite, istället för att göra en ny.

Så, vilka ska till Trossnäs på midsommar?
Jag rider den *. Kommer torsdag kväll eller fredag morgon!

*kl*

Jag kommer, Taxen ska få en chans till att bevisa att han är klar för * och ev har jag med mig en kamrats femåring och rider 90-klassen på nu när den är öppnad för oss "juniorer".... :angel:

Jag ska debutera i medelsvår B för D-ponny. Är så nervös så jag avlider snart!

Vi ska dit MSV A ponny och Lätt häst.Fast just nu ligger ryttaren i 40graders feber....Kommer annars torsdag kväll.

Hebbeli skrev:
Vi ska dit MSV A ponny och Lätt häst.Fast just nu ligger ryttaren i 40graders feber....Kommer annars torsdag kväll.

Jag vet vilka ni är isåfall! Hälsa till ryttaren och kör försiktigt den långa vägen upp!

Vi ska dit och debutera *-ig :bump:
Men.....det som oroar mig är att hästen var halt idag. Hoppas det beror på att hon har en tappsko och att hon är Ok efter skoningen imorgon.

Tack! Ryttaren har mindre feber men man har tagit prover för skörtelfeber.. och då ingen ridning på 8 veckor men hoppas att det är negativt och bara en vanlig virus...

Vi kommer endel ryttere fra Norge til tävlingen i helgen :) Mange av oss, inkludert meg skal ri 100 cm hest. Hvordan er den banen? Lett/vanskelig? Noen som har bilder?

Jag jobbar på dem...... sorry:( , men sätter man anmälningstiden sent(vilket vi gjorde eftersom proppen var sent ute) så ska folk strula i 1v efter:devil:
Har fått in de förhoppningsvis sista 5 anmälningarna igårkväll + 2 klassbyten.
Har nu gjort tider som jag ska ta mig en kopp kaffe och stämma av så inte ritterna krockar för de som har flera hästar med i olika klasser.....
De kommer ut ikväll på hemsidan, men det preliminära tidsschemat i Medd Till R stämmer rättt bra, men ni får som sagt noa er en liten stund till:crazy: Jag är talanglös på internet så vår webbis lägger ut dem sen.:D

Nu är de ute! Och jag är faktiskt riktigt lättad! Det är ju ponneyr jag tävlat mot förut och slagit! om dom kan så kan väl jag med? Jag var så nervös innan men nu känns det inte liiiika farligt! Fast fortfarande farligt och jag är livrädd för vattengraven i banhoppningen!

Fast jag tror jag ser ett fel, Andre Bruhn rider ju inte C-ponny? Florin Gold är väl stor häst och han skulle väl va med i Lätt klass?

För övrigt, Stina jag ska lära dig hur du lägger upp startlistor :)

Väldigt vad du är tuff mot Stina och sticker ut hakan!!:p Du tror inte att hon har gjort startlistor någon gång förut?:D

kl

Ni får gärna komma fram och säga hej, nu har ju inte jag någon buke-keps, men ser ni en tjej med lockigt hår, tillsammans med en snygg blond kille med hästsvans, och en maffig brun häst med ett hjärta i pannan, så får ni presentera er! ;) :)

Hästen är fortfarande halt :cry:
Verkar som om det är en rekation på tappskon hon hade häromdagen. Men det är väl en klen tröst :(

Hoppas iofsg att hon är OK idag. Annars blir det ont om Boråsare i Trossnäs i år :(

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 415
Senast: Thaliaste
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar