Trossnäs!

B

Binsan

eftersom gärds har en tråd så kan väl trossnäs också ha en... ;)

vilka kommer dit? förväntningar? :)

nån som vet hur banan blir av mkt regn??? :crazy:

har inte varit där på två år, men vad är det som är nytt? nåt speciellt??? :)

Sv: Trossnäs!

Hej jag skulle varit dit om min häst inte hade bråkat i hagen (HAN GÅR SJÄLV) så han är halt. Tråkigt nu när de är så några tävlingar ändå mitt schema sprack. Men hellre en frisk häst.

2 ponnyryttare från min klubb är där.
C ponny debutant och lätt.

Jag var nere i trossnäs 2001 , en hel del har nog hänt sen dess :D
Banan sväljer mycket regn.

Nu drar det ihop sig. Jag skall rida...terrängbanan sväljer som sagt var allt regn. Problemet, det återkommande, är hoppbanan som är av gräs. Det blev beslutat att flytta till en mindre grusbana då det regnat så vansinnigt mycket. Men det är ju lika för alla även om det inte kanske är så kul! Vi får ta det med ett leende! Tycker lättklass banan är ganska så tuff, nytt är bl a den breda graven som tidigare legat som B-hinder i *-ig. Hästarna hoppar som kråkor!! "Sunken-road fanns med i höstas, har också varit ett *igt hinder. "Kubbhinder" med håla bakom är också nygammalt. Jag hoppade detta i lättklass för en hel massa år sedan.

Ja vi får väl se hur detta avlöper.....just nu känner jag mig som världens sämsta ryttare, är i kraftigt behov av massor av positiva besked, främst från mig själv!!:confused:

Lycka till allihop!!:banana:

jag blev faktiskt ganska besviken på trossnäs den här gången... har man lagt ned mkt tid på både träning och resa dit så vill man gärna kunna få rida på en riktig hoppbana.

att hoppa fram till hoppningen i en skogsdunge med stora stenbumlingar o stora grenar och som liknade mer en skogsväg efter alla maskiner var inte särskilt roligt...:(

var går hoppningen under lag-sm egentligen??:crazy:

men terrängbanan var som "vanligt" utan anmärkning.....:)

KL

Visst ska trossnäs ha tävlingar i midsommar som det står i tävlingsterminen?
Proppen är ännu inte ute ju..

Det kommer att bli midsommartävlingar, proppen är på gång (info från Stina)!

Hej Binsan! Jag förstår att du inte gillade banhoppningsbanan :bow: .....men jag tror inte du skulle ha velat rida på gräsbanan heller-den var blötare än någonsin :( , stod praktiskt taget under vatten.......Nu talar jag för mig själv, dock med visst inslag av partiskhet, jag rider hellre på en liten bana med ett fast (hårt) underlag än en leråker där hästarna inte hittar någonsomhelst fäste.

Tyvärr är ytorna begränsade hos oss, jag skulle inget hellre önska än att vi på Trossnäs kunde få till en riktigt bra hoppbana, men det kostar......vet vad jag betalade för min ridbana 22*60 meter.

Hoppas du trots detta finner tillbaka till oss, där alla är välkomna!:banana: Vi får hoppas att vädergudarna är med oss till midsommar, är det inte snö och drivis (som tas bort med skopor och spett) så är det hällande regn!!

Jag och min pålla placerade oss så vi är jättenöjda med oss själva!:)

kul att de gick bra för dej.
ponnyungarna var väl sådär nöjda när dom kom hem.

hade strulat på hoppningen för dom , något om startsignalen. vet inte hur de blev för dom. får nog noggrann (stavas??:D) rapport idag.

jag hoppas oxå att vädergudarna är snälla i midsommar, men då kanske terrängbanan blir ett stort damm moln i stället....;)

Vi är ett helt gäng från Borås som kommer på midsommar (om nu alla hästar och människor tillfrisknar) :)

Ska debutera *-igt hos er har jag tänkt :crazy:

Kan ni inte lägga hoppningen där dressyren går, på gruset? Flytta vissa dressyrekipage till någon annan bana (till den där naturbruksskolanskolan?).
Vissa ställen kör ju hoppningen efter att all dressyr är avklarad.

Tanken fanns även nu på att flytta hoppningen till Lillerud (naturbruksgymnasium). De håller dock på att göra i ordning sin utebana, för att förbättra underlaget;) , så det gick inte denna gång!! Det hade väl gått att hoppa inomhus men det tycker inte jag hade varit så himla kul. Sen fanns väl tanken att man inte skulle behöva transportera hästarna hit och dit, det blir ju lite "hankigt".

Vi får helt enkelt hoppas på vädret till midsommar......hur saker och ting blir vet vi inte - det kan bli Lillerud, Grums och/eller Sörmon som "reservarenor".....Tur att vi alla i Värmland är så vänliga mot varandra på de respektive klubbarna........till skillnad från klimatet i andra trådar som finns just nu på Buke/fälttävlan :smirk: TRÅKIGT!

Nittionio skrev:
Tur att vi alla i Värmland är så vänliga mot varandra på de respektive klubbarna........

Inte bara mot varandra måste jag säga. Var hos er för första gången och kommer gärna tillbaka, ALLA var vänliga, funktionärer, publik, stallägarna, de vi bodde hos och... ja, träffade inte nån som inte var trevlig :love:

Tack för en trevlig tävling, som ni trots underlagsproblem på hoppbanan, genomförde på ett jättebra sätt :bow:

Trossnäs kan verkligen det här med att anordna trevliga tävlingar!
Era midsommartävlingar är verkligen toppen :love:
Finns inget bättre sätt att fira midsommar på ;)

Tack för det iddefixen :D

Proppen till trossnäs på midsommar har dröjt pga att vi skulle ha en ungdomsklass i CNC* men den blir inte pga att sponsorn bangar. Det blir för dyrt att ha 2 CNC* med premier så vi kör en vanlig öppen.
Proppen ligger hos svrf för godkännande och publicering.
Klasserna som är är
Ponny:
Lätt klass Bponny
MSV B C och D ponny
MSV A D ponny med EM uttagning
(på detta sätt stöttar vi samtliga kategorier i deras kval)
Häst:
90 klass Veteran (öppen för ryttare över 35 år)
100 klass
CNC* klass

Veteranklassen är öppen för alla över 35 men vi hoppas självklart få se ett antal namnkunniga "veteraner" inom fälttävlan ;)

Välkomna allihop !!!!!!!

Har du tid att skriva här? Du ska ju ägna dig åt japaner:p

:rofl: :rofl: :rofl:
De åkte imorse, så nu har jag "bara"ett svenskt pappersbruk som väntar på 32 ventiler från oss, korea och österike att reda ut "lite " juridiska bitar i denna veckan och just ja, jag får en tjeck att ta hand om imorgon:crazy:

Du skulle ha blivit jonglör eftersom du klarar av att hålla så många bollar i luften samtidigt:idea:

Jag är full av beundran:bow:

Själv har jag bara en eländig avhandling :devil: att klara av samt en obstinat dotter att ta hand om:love:

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
1 059
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 415
Senast: Thaliaste
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 456
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 773
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar