tror du att man kommer långt på ...

Sv: tror du att man kommer långt på ...

Beror på hur långt man tänker är långt. Jag har ingen egen häst. Jag har tävlat LA på ponny (ridskolans som jag tog mig an när han var 5 och utbildat honom så han var startklar MsvB) och utbildat flera hästar t.o.m 1,10 hoppning.

Sen var det väl någon elitryttare som aldrig hade ägt en häst själv för några år sen, om det var Rolf-Göran Bengtsson om jag inte missminner mig helt.

Senast ändrad:

Sen var det väl någon elitryttare som aldrig hade ägt en häst själv för några år sen, om det var Rolf-Göran Bengtsson om jag inte missminner mig helt.

Nästan ingen av elitryttaren äger ju sina hästar själv...

Vissa gör felet att sluta på ridskola, det kan anses vara "Löjligt & töntigt" & att "rida på ridskola är ju inte svårt" kan man få höra av många. Detta stämmer inte, tänk på möjligheten! Rid på en bra ridskola med kanske specialgrupper & ridlärare som är engagerade! Rid så många olika hästar du får möjlighet till! Uttvecklas som ryttare gör du bäst om du rider många olika slags hästar & har en bra tränare ! :) Skaffa kontakter och att få möjlighet att rida på ett t.ex försäljningsstall kan vara drömmen! (för övrigt är det det jag gör) Rid & träna hästarna och se hur du & hästen utvecklas tillsammans. Sen kommer tävlingar & om ni är väl förberädda så kommer allt gå kanon! Klättra upp & upp i klasserna och "häng inte upp dig" på samma häst. Om självförtroendet ligger på botten, rid en annan häst ist. Du kommer inte kunna rida den hästen som kanske inte gick så bra på tävlingen & som alltid krånglar om du inte först har ditt egna självförtroende.

Ja, det tycker jag med ! Jag började på ridskola när jag var 2½, sedan när jag var 12år blev jag medryttare, och nu ska jag ha egen. Man får den bästa utbildningen om man går på ridskola (inte då om man köper en häst, och rider för en A-tränare då men...)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Första urvalet har gjorts för att sålla fram vilka ekipage som kan få representera Sverige vid unghäst-VM i hoppning i belgiska Lanaken...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: phie
·
Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
7 048
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?