Trist med elaka rykten!

arbetsmyran

Trådstartare
Vad trist det är med elaka rykten!
Har själv varit utsatt för detta då jag själv haft innakorderingsstall.
Varför?
Hästägare?
Har träffat fler stallägare som varit utsatta! Tänk om stallägarna satt igång såna rykten om hästägarna? Finns väl dom som gör det oxå,men....
Hästarna får inte mat?
Dum mot hästarna? osv,osv..... Rena rama lögner oftas! Man blir så ledsen av detta+!!!!
Tänk allt man som stallägare får stå ut med:
H ofta missköter inte hästägarna betalningen av stallhyran tex?
Har haft fler som ej betalt mig. ....
Vad säger ni?

Sv: Trist med elaka rykten!

Varför?
Hästägare?
Har träffat fler stallägare som varit utsatta! Tänk om stallägarna satt igång såna rykten om hästägarna? Finns väl dom som gör det oxå,men....
Hästarna får inte mat?
Dum mot hästarna? osv,osv..... Rena rama lögner oftas! Man blir så ledsen av detta+!!!!
Tänk allt man som stallägare får stå ut med:
H ofta missköter inte hästägarna betalningen av stallhyran tex?
Har haft fler som ej betalt mig. ....
Vad säger ni?

Jag tror att det går bägge hållen dvs att det ibland är stallägaren som sprider skit och ibland de inackorderade hästägarna.

Ibland finns det sanning i ryktena och ibland är det rena lögner.

Men om flera olika av varandra oberoende bersoner berättar ungefär samma saker om en viss person brukar det ibland ligga en del sanning i det hela.

Jag har tex själv väldigt dåliga erfarenheter av en person inom hästbranschen och sedan allt eftersom har jag träffat andra personer som visar sig ha liknande erfarenheter av denne. Då kan jag ju anta att det dom säger är riktigt eftersom jag själv blivit bränd på liknande vis av samme person.

Men jag har också varit med om att höra skrämmande saker om folk som jag VET med säkerhet är jättesnälla mot sina djur och fullständigt hederliga! Då brukar jag försöka berätta de bra saker jag vet.

Men bäst av allt är att själv vara hederlig mot folk och djur. Då vet man ju att oavsett hur ett eventuellt snack går så kan man hålla huvudet högt!

/KT

Ja, jag var med om det för några dagar sedan, inte gällande stallägare men vi stod på bete. Och att folk kan vara så otrevliga är för mig chockerande. Okey om man är otrelig då förstår jag att man får just sånt tillbaka och att det blir möte osv om just det. För det är ju så att alla ska ju trivas.

Men att man går runt och snackar s*it och börjar med en massa konflikter mot människor man inte ens har träffat eller känner förstår inte jag.

Senast ändrad:

stallägaren till ett stall jag stod i sa en del rejält elaka saker om mej, som hon pratade ihop sej med dom andra tjejerna i stallet om...

så det är nog lika vanligt från båda håll... bara det att stallägarna kanske borde sköta det lite snyggare eftersom dom förlorar sina inackordeingar o därmed sina pengar om det kommer ut..

Hur många stallägare skriver inte här om sina hemska inackorderingar, många av dessa inackorderingar borde inte vara så svåra att lista ut vilka de är då alla stallägare inte är anonyma, precis lika vanligt som åt motsatta hållet.

Jag tror att det går bägge hållen dvs att det ibland är stallägaren som sprider skit och ibland de inackorderade hästägarna.

Ibland finns det sanning i ryktena och ibland är det rena lögner.

/KT

Tror jag med.

Rykten kommer från båda håll, både stallägare och hyresgäster skvallrar. Vad jag tror de vanligaste orsakerna är:
Någon gång har man gjort något mot denna person som den uppfattat som kränkande eller otrevligt och gått och ältat på. Man behöver inte alltid ha behövt varit medveten om att man gjort något, eller så tycker man att det inte var så farligt.
Vissa individer kan också känna sig kränkta av vad som helst, de känner då att de måste straffa denna person och börjar med ryktesspridning. De är själva så fega att de inte vågar ta saken öga för öga med en person och inte kan de dra upp gamla oförrätter som de ansett sig ha upplevt heller, då de vet att det inte var något att tjafsa om, egentligen.

Sedan finns det dem med svag självkänsla, de måste ha någon att klanka ned på för att må bra och då väljer man något lämpligt offer. Ett lämpligt offer kan vara någon som har det bra ställt, en fin häst som ryktesspridaren avundas, eller någon som mår dåligt som är lätt att hoppa på.

Bland stallägarna kan det också ha med makt att göra, man vet att man kan göra lite hur man vill då man äger stället. Därför kan de stallägare som har dålig självkänsla gärna börja sprida rykten, men de aktar sig för att göra det för mycket för då flyttar hyrestagaren och därmed övertaget man hade.
Den omvända situationen som du råkat ut för, att hyrestagaren sprider skit om dig som stallägare kan också bero på att vissa har svårt för folk i maktpositioner. De kan inte acceptera att stallägaren har sista ordet om reglerna, att de kan säga åt en på skarpen om man aldrig städar efter sig etc. Då kan det kännas gott att hämnas och känna att man får ta del av den där makten själv.

När jag hör sånt är jag evigt tacksam för att jag inte låtit någon flytta in i mitt stall.

Tror att både inackorderade och stallägaren sprider rykten och snacka bakom ryggen.
Det är så med tjejer helt enkelt, ibland ösnkar man att man vore kille om man stör sig på något så smäller man till människan och sen är det bra :p

Ja där håller jag med haha man skulel va kille=)

Jag har också elelr är drabbad utav skitsnack om mig.
Saker som inte alls stämmer om mig men folk väljer att tro på detta.
Folk som inge liv har som ringer runt till alla stallarna i min stad och varnar för mig så när jag ska hitta stallplats är jag ej välkommen bara för stallägaren har hört något om mig:crazy:

Så min erfarenhet är att de finns mkt ruttna stallägare också iaf här i min stad.

Rykten går ut på 1 sekund och kan ta 10 år om inte aldrig att försvinna:crazy:

För mig har de gått så långt att folk dödat hästar för mig, slängt hammare och andra tunga saker mot mi och hästen folk har försökt köra på min häst när jag är ute och rider eller försöker få henne och skena genom att tuta och ha sig.

Så jag är väl ett extemfall men men jag överlever även om jag har otroligt svårt att hitta stallplatser i den stad jag bor i nu..
Så jag har valt att flytta från stan till våren 09

För mig har de gått så långt att folk dödat hästar för mig, slängt hammare och andra tunga saker mot mi och hästen folk har försökt köra på min häst när jag är ute och rider eller försöker få henne och skena genom att tuta och ha sig.

Har de dödat hästar som varit dina!? :eek: Men sådana saker är väl polisanmälda och under utredning? Samt att media är väl inkopplade? Likaså att slänga hammare och liknande samt försök att köra på er är väl åxå polisanmält och under utredning?

Kicki :laugh:

säger samma.. jag började med hästar som vuxen och slogs av att upptäcka vilka skitsnackare , avunsjuka, elakheter som försigår.. har haft mina hästar innackorderade men nu har de hemma på gården och vill så ha det för alltid.. saknar "gemenskapet " men hellre det än att behöva stå ut med skitsnack! elakheter och smussel. Rykte spridning har sällan rätt även om man hör det från många håll. varit med om de.. alla hört det freån någom men det var fullständigt fel.. så alla hör ..alla sprider men ingen vat vart det hela började.. hör du något. strunt i det eller fråga direkt till den berörda.. fråga inte kompisen!! då går den vidare i sin tur.. vet du vad jag hörde... och så :(

Ja visst är det trist!
Jag stod i ett stall, som bytte ägare. Nya ägaren spred ut rykten och baktalade folk, bland annat pratade de vitt och brett om en liten 9-år gammal tjej och hennes b-ponny. Hon var minsann en djurplågare som red på hästen när den var halt occh inte borstade nog. Hennes häst är alltid ren och prydlig, och visst den var halt - och då vilade den. Hon skrittade den en dag på inrådan från vet.

Man blir så upprörd. Är man helt frisk om man känner behov av att baktala ett barn? Grrr...

Oj, vilken påföljd fick det?

Tänk om folk bara kunde sköta sine egna affärer:devil:

Tror att både inackorderade och stallägaren sprider rykten och snacka bakom ryggen.
Det är så med tjejer helt enkelt, ibland ösnkar man att man vore kille om man stör sig på något så smäller man till människan och sen är det bra :p

Många ridkillar pratar lika mycket skit som vissa tjejer enl. min erfarenhet. Vissa människor är "oroshärdar" helt enkelt och det spelar nog ingen roll vilket kön det är.

Varför?

För att hästmänniskor är de mest patetiska och udda folkgruppen i vår värld. De tar lite för allvarligt på livet och sina hästar.

Min åsikt, och den står fast.

Nä JAG vart polisanmäld för vanvård ist!!

Jag skulle utomlans och dessa personer jag då litade på(mina vänner) trode jag:crazy: släppte ut mina hästar i en paddock utan vatten och mat i flera dagar.
För deras häsatr skulel få gå i gräshagen ist och de å mina gick ej bra ihop.
shettisarna rymde så de fick vatten å mat via en bäck. Men hbl smet aldrig snäll som hon var.
Och detta ledde till kraftiog uttorkning och en ålder på 25 år så klarade inte kroppen framförallt inte organen av detta och 7 månader senare fick jag lov att ta bort henne pga följderna utav denna uttorkning.
Jag kämpade och hon fick med behandlingar mm mm men inge hjälpte
Dessa personer anmälde mig för vanvård under tiden jag var bortrest, jag änmälde dom för vanvård men de lades ner pga bristande bevis..
Svårt för mig att vanvårda mina djur när jag inte ens är i landet utan har deligerat över ansvaret på personer jag trode var mina vänner!!

Djur har idag inge värde lite vanvård av sånna är inge polisen prioriterar=(

Jag hade massa bevis bla bilder och riddagböcker från 9 år tillbaks som kunde styrka att jag tagit hand om mina hästa på bästa vis.
Så anmälan mot mig lades så klart ner. Men de kostade mig närmare 2000 att bli anmäld det är ägaren som får betala djurskydsmyndigheternas utryckningsavgifter ist för den som ringer ut dom.
Helt sjukt.. så man kan i stort sett ringa ut lite inspektörer enbart för att jävlas lite med hästfolk.Bjuda på kafe för 700 i timmen tar dom:crazy:

Folk som kör på en och kastar hammare de blir bara ord mot ord.. jag måste isf sitta och filma händelserna och jag springer inte runt med kamera:crazy:

Det är en sjuk värld vi lever i och jag har fått lära mig den genom den hårda vägen.

Jag står i stall nu där endast jag är inhyrd och de trivs jag bäst med.

Läs mitt inlägg ovanför detta=)

Ja du jag skulel ge allt för att folk börjar sköta sitt och skiter i andra.
De angår inte folk hur vida jag rider eller inte rider vilken sadel eller träns/bett man har.
Eller om jag vill ha täcke eller inte täcke eller benskydd i hagen eller inte benskydd i hagen.
Om jag vill ha bädd i boxen eller inte bädd.

Eller om jag lindar lite fel eller rätt.

Låt folk själva få upptäcka hur man lindar rätt isf för att lägga sig i!

Jag älskar hästar det är min passion i livet.. komma ut efter jobbet stressa av genom en tur i skogen.
Men som de har varit för mig är jag mer stressat från stallet än till stallet!:crazy:

För att hästmänniskor är de mest patetiska och udda folkgruppen i vår värld. De tar lite för allvarligt på livet och sina hästar.

Min åsikt, och den står fast.

:rofl: Man kan starkt misstänka att det är en hästmänniska som har skrivit det här.....

Är inte det ett litet signum för just hästmänniskor "Min åsikt, och den står fast".

Mvh

Tora

hehe mjo de håller jag med om:D

Undrar jag om man skulle starta kurser till hästfolkoftast hästtjejer.
Lär dig att samsas och att ge och ta:D

Att gå halva vägen var är något som hästfolk bar amåste lära sig..så länge man tänker jaaaaaag SKAAA ha mingäst ute till 18
Och en annan tänker.. jag skaaaaaa ha min häst ute till 16.

Ist för att ja men vi går halva vägen var vi tar in 17 så har man fått gett med sig på 1 timme från bägge hållen!

Och att man inte som de brukar bli blir osams och tar ut hämd på hästen typ tar in 16 och låter en stackars häst gå kvar ute själv vars ägare vill ta in 18!

stallmöte för mig har enbart inneburit klagomöter/ gap och skrik möten.
Inte ett dugg roligt... eller så vågar ingen säga något och kniper igen sen efter mötet är de lika mkt tjaffs iaf:crazy:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 323
Senast: Zewz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 316
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 283
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt