Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag behöver hjälp med komandon. Är rädd att det blir för likt sig och förvirrande. Helst skulle jag vilja veta vad ni har för komando på stegringen. Ni behöver inte skriva det här om ni inte vill. Skicka ett PM i sånna fall.
Ella_99, Zahlo, CoNo och ni andra som gör lite svårare saker, använder ni godis? Om ni gör olika, till vilka övningar använder ni godis och vilka inte?
Jag använder godis till bergsgeten och cirkusbuga. De flesta trick har jag lärt in med godis men behöver inte använda för att få honom att utföra det, om du förstår?
Jag använder godis i träningen för yoga och bergsgeten, samt till de flesta showtricken, så som plocka upp spöt, puss, kram, bedjande, le och varsågod såklart
Okej, tänkte prova att trickträna lite men för att få honom uppmärksam behöver jag godis och undrade om det kanske skulle störa i framtiden. Det är ju väldigt individuellt men om det funkar för dig att köra både med och utan så ska jag se om det funkar för mig!
Ella_99: Så i bugan, där jobbar du bara med tryck?
Ja precis Tycker att godis endast stör samspelet mellan mig och hästen, samt koncentrationen på mina signaler. Upplever att tricken sitter 'säkrare' då man inte använder sig av godis, och att hästen lättare utför dem korrekt då den inte koncentrerar sig på vart godbiten är utan kan fokusera på att få alla kroppsdelar på rätt plats istället.
Oj vilken rolig tråd ;D Och vad duktiga alla är!
Själv så har jag inte så mycket tid längre för trick. ( jobb + 4 hästar ) Menmen När jag var yngre så lärde jag shettisen min en hel del =) ska försöka ta upp trick träningen igen för det är ju så kul ! Kan slänga en bild på svarta faran. Som kan buga,kompliment,ligg,yoga,smile, stå på "bänkar" och mer =)
Här är min mysponny
Juridik & Ekonomi
Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
Hundträning Jag tillbringar vintrarna i fordrade stövlar. Tretorns med snösnörning och tjockt luddfoder. Jag kan lätt vara ute på en timmes promenad...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.