Trickträning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trickträning *bildtråd*

Filmade igår (har problem med att få in filerna i moviemaker så ni får nöja er med en bild så länge)

26713040.jpg

vilka fina bilder och vad söt han var när han stegrade med öronen framått på den bilden :D

Ella_99: vilken härlig vår bild, man längtar så mycket nu till våren! vi har precis börja se lite grusvägar som tittar fram ;)

passar på att lägga in några bilder från idag då jag tränade lite mad Jolene!

26713633.jpg

26713632.jpg

26713631.jpg

26713629.jpg

Tjusigt!:laugh: du får slänga in filmen sen när du spöat upp movie maker(Du och CoNo kan göra det tillsammans för jag vet att hon hade problem igår med;))

Söötnosar:love: Hon är jätteduktig!

Och tack så mycket! Härligt att våren börjar märkas uppe i era trakter också:)

KL

Jag behöver hjälp med komandon. Är rädd att det blir för likt sig och förvirrande. Helst skulle jag vilja veta vad ni har för komando på stegringen. Ni behöver inte skriva det här om ni inte vill. Skicka ett PM i sånna fall.

Ella_99, Zahlo, CoNo och ni andra som gör lite svårare saker, använder ni godis? Om ni gör olika, till vilka övningar använder ni godis och vilka inte? :)

Jag använder godis till bergsgeten och cirkusbuga. De flesta trick har jag lärt in med godis men behöver inte använda för att få honom att utföra det, om du förstår? :)

Jag använder godis i träningen för yoga och bergsgeten, samt till de flesta showtricken, så som plocka upp spöt, puss, kram, bedjande, le och varsågod såklart :)

Okej, tänkte prova att trickträna lite men för att få honom uppmärksam behöver jag godis och undrade om det kanske skulle störa i framtiden. Det är ju väldigt individuellt men om det funkar för dig att köra både med och utan så ska jag se om det funkar för mig!

Ella_99: Så i bugan, där jobbar du bara med tryck? :)

Ja precis :laugh: Tycker att godis endast stör samspelet mellan mig och hästen, samt koncentrationen på mina signaler. Upplever att tricken sitter 'säkrare' då man inte använder sig av godis, och att hästen lättare utför dem korrekt då den inte koncentrerar sig på vart godbiten är utan kan fokusera på att få alla kroppsdelar på rätt plats istället.

26727489.jpg

26727481.jpg

Alltså jag fattar inte vad som är felet med moviemaker alltså... blir så trött

När jag började lära in tricks så lärde jag in Yoga med godis, resten har jag lärt in utan och det funkar mycket bättre tycker jag:laugh:

Så fina bilder! Och din ponny är Så fin! hon passar skitbra i bara nackstycket också:D supersnyggt!

Oj vilken rolig tråd ;D Och vad duktiga alla är!
Själv så har jag inte så mycket tid längre för trick. ( jobb + 4 hästar ) Menmen När jag var yngre så lärde jag shettisen min en hel del =) ska försöka ta upp trick träningen igen för det är ju så kul ! Kan slänga en bild på svarta faran. Som kan buga,kompliment,ligg,yoga,smile, stå på "bänkar" och mer =)

Här är min mysponny ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 959
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • "Sitt som ett m**go" - Aftonbladet
  • Uppsittningspall?!