Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Lättast är att ta kontakt med en Nh tränare eftersom det krävs en del nh träning innan man ger sig in på tricksen. :) det är lite svårt att förklara på internet;)

Tackar tackar! nu har jag tränat nh sen november 06. då fram tills augusti 07 tränade vi ungefär en gång i veckan och sen tränade vi lite oftare och nu detta året har jag tränat tricks och hantering nästan varje dag:) fast hanteringen blir inte jätteseriös för tillfället, håller på lite mer med tricksen och så busar jag lite med han men jag ska ta tag i hanteringen mera nu:)

Hur länge har du tränat? det ser jättefint ut och jag vet ju att vi inte bor alls långt ifrån varandra så jag är väldigt sugen på att komma ut och kolla på din alldeles egna shadowfaxe!;)

Tackar tackar! nu har jag tränat nh sen november 06. då fram tills augusti 07 tränade vi ungefär en gång i veckan och sen tränade vi lite oftare och nu detta året har jag tränat tricks och hantering nästan varje dag:) fast hanteringen blir inte jätteseriös för tillfället, håller på lite mer med tricksen och så busar jag lite med han men jag ska ta tag i hanteringen mera nu:)

Hur länge har du tränat? det ser jättefint ut och jag vet ju att vi inte bor alls långt ifrån varandra så jag är väldigt sugen på att komma ut och kolla på din alldeles egna shadowfaxe!;)

Okej, han ser verkligen ut att älska dig din Pink! Hur länge har du haft honom och hur gammal är han?

Jag har tränat NH i ska se.. ett och ett halv år. Ja, det skulle vara jättekul att träffas någon gång :) :banana:
Vi har ju Bimini (Malin) och Kapre (Lisette) här på Buke som också bor väldigt nära, kanse kan ordna någon liten träff någon gång ;)
Vet att Malin har mailat dig ang. att du skulle komma och träna till KRK någon gång, då kanske vi kan ses också :D

Snyggt! Att hon inte kliver upp på pallen?
Jag har umgått med Figge för länge, han kastar sig upp på pallar och bildäck och pilatesbollar så fort han ser dem :angel:

haah tack!:D millan går upp på pallar när jag säger till!men när hon inte får gör hon inte det!:) men tack så mkt för komentaren!:)

Hehe, ja Figge stannar på marken om jag säger till, men då måste jag säga att han inte får gå upp :angel: Han älskar att klättra på saker..

*kl*

Nu hoppar jag & min islandsvalack in här :D
Vi håller på och lära in trick, han börjar kunna bugning iaf.

Men jag har förskt lära han spansk skritt, tyvärr förstår han inte alls och bryr sig inte att jag petar/knackar på benet med pisken, om han skall lyfta benet öht så måste jag putta på honom så att han halft flyttar på sig...
Jag tror att bara han förstår vad jag vill så kommer det gå som en dans.

Hur skall jag göra för att han skall förstå?
Är det bra att lära vacker hov först och isf hur lär man honom det?

Tacksam för svar då spansk skritt är dunder att träna då han blir mjukare i bogen = kan kanske ev i mina fantasier iaf få högre/flottare lyft i tölten :angel:

Åh tack va glad jag blir!:D jag har haft han sen augusti-03 så över 4 år nu. Han är 11 i år:)
JA det hade vart jätte kul:) Vi får se hur det blir:)

Hejsan, du och Ella verkar verkligen jätteduktiga! (Har sparat en av dina youtube filmer i favoriter) ^^. Hur gör du egentligen för att lära henne alla trix, det skulle vara jättekul att höra!

Tack, va kul :)

Det står i beskrivningen till detta album hur jag lärt henne tre trix. Men stegra skulle jag inte rekomendera andra att lära in, iom att det är en väldigt dominant övning. I övrigt handlar det om att bygga upp en fin kommunikation mellan sig och hästen :)

Nya bilder igen!?
Får man låna din personliga fotograf ett tag?
Jag vill nämligen också ha nya bilder men min har inte tid :(

Skämt o sido, jätte fint! Det blir ju bara bättre och bättre.

Så fort man ser dig och Ella så är det ju bara :love:
Ni är så otroligt fina tillsammans! Man märker att ni veerkligen är kompisar :D

Haha, ja och snart kommer det ett par till :angel: Två gånger om dagen nu. Fast jag ställde bara kameran på en sten och lät den filma, så bilderna är tagna från filmen.

Men om en timme kommer det som sagt ett par till, och även en film.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 213
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar