Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Jag håller med! Jag skulle också vilja veta hur man går till väga.

Luckyboy och Urkella:

Tack så mycket vad glad jag blir!
Jag tränar för tillfället varje dag och det är då man går mest och snabbast framåt.
Jag tränar enligt Nh-trickträningen, alltså ingen klicker-träning. Han får inget godis bara vanligt beröm:)

Och hur fungerar den metoden, alltså vad går den ut på?!

(Såå nyfiken!) Föresten, tror ni sånna trix man visat i denna tråd fungerar på en liten shettis?

Va duktiga alla är! :) Skriver lite bara för att komma ihåg tråden! Förresten kolla in Kanotexpertens hemsida med massor av bilder på hennes Chevan som gör trick!

*kl*

Här kommer lite bilder på mig och Sawanha när vi tränar.

Stegring med ryttare:
Picture099liten.jpg

Stegring utan ryttare:
http://i30.photobucket.com/albums/c318/Tinen/PICT1250liten.jpg

Komplement:
PICT1588vis-1.jpg

Spansk skritt:
SpanskSkrittII.jpg

Inkallning i spansk skritt. (vet att det inte syns mycket, men jag inbillar mig i alla fall att det syns att hon inte tar ett normalt steg :) )
Picture023liten.jpg

Bugning med ryttare:
Picture077liten.jpg

Bugning utan ryttare:
http://i30.photobucket.com/albums/c318/Tinen/PICT2035liten.jpg

Avslutar med en i uppsutten spansk trav. Har även utan ryttare, men det kan lika gärna förväxlas med "vanligt hagbus" :)
SpanskTrav.jpg

Oj, glömde en bild..

Min hästs variant på courbette.. inte så rak, men ändå..

SallyochSally200pljus1_.jpg

Inscannat kort, därav den kassa kvaliten..

Så duktiga!:love: men hur lär man hästen komplliment?:confused: är indresserad att lära pollan det!:d

Skulle gärna oxå vilja få lite tips. Min syster har ett sto som nu är 25år och har blivit pensionerad från tävling, för att hon inte ska få stå hela dagarna har jag tänk att trick träna lite med henne så hon få lite hjärngympa och så. Hon kan redan stegra på kommando med ryttare på, vill försöka lära henne utan ryttare. nån som vill hjälpa mej får hemst gärna skicka ett PM.

m.v.h Carro
www.dahlenfoto.com

Senast ändrad av en moderator:

Underbara bilder och jättefin häst! :love: Tänk när <ella kan göra allt det där, sådär bra!

Så duktiga!:love: men hur lär man hästen komplliment?:confused: är indresserad att lära pollan det!:d

Tack! :)
Jag hade inte tänkt lära min häst komplement från början. Men efter jag hade lärt henne bugning så kom jatt fundera på... vägen till komplement från buga är ju inte lång... Så är väl det tipset jag kan ge, lär buga först! :)

KL

Man blir riktigt sugen på att åka ut till stallet och träna när man ser dig och Pink, Sshameless! Hur länge har du och Pink jobbat med NH?

Här kommer lite bilder på min ponny :D
(ursäkta de stora bilderna, min dator är inte samarbetsvillig när det gäller förminskning idag :mad:)

Buga
Trick13.jpg

Skaka på huvudet
Skaka.jpg

Vacker hov
Trick43.jpg

Lägga huvudet på sned
Trick40.jpg

Någon som har tips på hur man gör för att fortsätta på Vacker hov till Spansk Skritt ? Detdär med att gå bredvid och peta på benet hjälper inte på min ponny ;)

Håller även på att lära honom lägga sig ner nu , har tränat två gånger hittils och det går framåt :D

Lär honom att göra det på kommando då :)
Lär honom att han ska lyfta vacker hov genom att peta på honom med spöet. När han kan det kan du stå framför honom (avstånd viktigt!!!!) och lära honom att lyfta vänter framben när du pekar spöet åt vänster och höger framben när du pekar det åt höger. När han kan paddla så på kommando är det "bara" att försöka få honom att klara av att gå samtidigt.. Men det är ofta det som är det svåra.. Många hsätar har jättesvårt att hitta takten.
Min häst paddlade jätteduktigt emd benen i början, men hade svårt att få med sig bakbenen så hon blev bara längre och längre tills hon blev tvungen att ta ett steg med ban. Men hon fattade ganska snabbt sen!

Kul att dina bilder kom! :) Ni är jättefina och lycka till!

Lär honom att göra det på kommando då :)
Lär honom att han ska lyfta vacker hov genom att peta på honom med spöet. När han kan det kan du stå framför honom (avstånd viktigt!!!!) och lära honom att lyfta vänter framben när du pekar spöet åt vänster och höger framben när du pekar det åt höger. När han kan paddla så på kommando är det "bara" att försöka få honom att klara av att gå samtidigt.. Men det är ofta det som är det svåra.. Många hsätar har jättesvårt att hitta takten.
Min häst paddlade jätteduktigt emd benen i början, men hade svårt att få med sig bakbenen så hon blev bara längre och längre tills hon blev tvungen att ta ett steg med ban. Men hon fattade ganska snabbt sen!

Kul att dina bilder kom! :) Ni är jättefina och lycka till!

Tack så jättemkt för ditt svar :D
Knäpper man med fingrarna och pekar på benet framifrån så lyfter han, då får jag väl bara se till att hitta "skritt-takten" i det innan jag börjar försöka få honom att göra det gående också :]
Okaj, ja din häst är underbart fin och kan hur mkt som helst :o

Tack så mkt, igen!
Hur äre med din pålla nu förresten, är hon utlånad eller hur var det?

Låter som en bra idé ;) berätta gärna hur det går! :)
Hur gammal är din Conny? Han e verkligen som en drömponny, ser honom som pegasus-hästen i globen :D

Min pålla mår fint vad jag vet. Stämmer att hon är utlånad nu under tiden jag pluggar. Tjejen som lånar henne ska försöka få ett föl efter henne är det tänkt! :)
Ska hälsa på henne i påsk! :love:

Det ska jag! :)

Conny är enl. uppg. 14 år gammal! Hihi, ja det är många som säger det :D Många tycker även att han är lik Shadowfax i Sagan om Ringen :angel: ;)

Åh, vad kul! Hur länge kommer du plugga då?
Ja, lycka till i påsk eller vad man säger ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar