Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Ja, typ en meter över marken. Nä men vi ska träna lite mer på det, och jag får väl göra småskutt så jag inte skämmer ut mig allt för mycket, haha :rofl:

haha nej jag tycker du får hoppa det högsta du kan! mycket coolare;)

Å vad snyggt!!! :love: Ni blir ju bara bättre och bättre för varje gång jag ser er. Jätte roligt!

Nu tror jag ju tusan att alla snart har lärt sin hästa stegra *avundsjuk*

*kör till stallet med en lastbil full med morötter*
*mutar hästen*
*visar bilder på Ella och Pink*
*mutar hästen igen*
:rofl:

Å nu fick jag ju se när han lägger sig ned :bow:
Vad otroligt duktig han är och vad snabbt han har förstått. Jag är imponerad. Jätte roligt att få se filmer när ni tränar och leker, mycket insprirande, tack!

Tack! :) Fast vi ska träna lite mer så vi kan ta bort de där småhoppen i början och sedan få med överlinjen ytterliggare lite bättre, hehe :D

Va duktiga ni är! tillåt mig skratta åt bild nummer fem i sista serien, det var de rakaste upphoppet jag sett.. ser helt knäppt ut med randen på byxorna:rofl:
Jättebra jobb annars!

Tack så jättemycket för de fina orden!
Och idag var han ännu duktigare, idag förstod han att han inte ska rulla sig så nu ligger han stilla på sidan! så himla söt:love: och blinkar med lilla ögat:D sen kan man ta upp honom så han bara ligger vanligt ovkså:) såå duktig idag!:)

Du får komma med några bilder snart!:) jag längtar ju!

hur lärde du han att stergra ??

Haha, såg det nu! Gud va kul det ser ut :rofl: Och tack för tipset på youtube, det ska vi öva på :)

*kör till stallet med en lastbil full med morötter*
*mutar hästen*
*visar bilder på Ella och Pink*
*mutar hästen igen*

Jag har testat den metoden, men hästen snodde morötterna och försvann.. Jag tror jag har lokaliserat hans gömställe (det luktar misstänkt mycket morot i ett visst hörn av hagen....)

Jag har testat den metoden, men hästen snodde morötterna och försvann.. Jag tror jag har lokaliserat hans gömställe (det luktar misstänkt mycket morot i ett visst hörn av hagen....)
:rofl: :rofl:

*kl*^

Bolero kunde sitta...

sitter.jpg
[/IMG]

shit, vilken häst!:o
vilken man:):love:

*kl*

Jag hade gärna velat lära mig (och hästen) lite sånt, vet ni om det finns någon tränare i skåne som kan komma ut någon gång i månaden? :)

skulle var akul om nån kunde förklara bra sätt att lära hästen tricken oxå! får oss som inte kan det än menar jag vill gjärna veta
stegra
ligga
spansk skritt
buga

Här är mina andra filmer för de som är intresserade av att titta på dem.

Denna första filmen är från i början av feb när jag började förstå hur jag skulle lära Pink tricksen och när han började förstå:) så här har vi precis kommit på spansk skritten och stegra, samt lite bergsgeten.
http://www.youtube.com/watch?v=6LgEPR5Lj78

Här har vi kommit lite längre med spansk skritten och andra gången jag testar mot spansk traven.
http://www.youtube.com/watch?v=177yiy6OCOk

Denna är bara några dagar efter, jag tror det var femte gången vi tränar spansk traven, och spansk skritten börjar bli ännu lite säkrare:D
http://www.youtube.com/watch?v=DpKdUmx27J8

Man blir verkligen inpirerad av dig!

Hur ofta tränar du? använder du någon speciell belöningsmetod, som t.ex. clicker?

Skulle vara jätteroligt om ni som skrivit i denna tråd kanske kunde ge några tips om hur ni har tränat eran häst. Har en liten shettis som sköthäst, och undrar om det kanske skulle funka att lära honom några trix!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
297
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 202
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar