Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Vilket charmtroll!

Här är lite nytt ifrån oss :)
En film:
(mest NH men lite buga i mitten ;))
http://www.youtube.com/watch?v=KGujz7aU9h0

Bilder:
20725385.jpg

20725384.jpg

Han skulle haft ett grässtrå i mungipan och en hatt nerdragen över öronen så kunde han fått jobb i en westernfilm :D

kl*

Hmm jag börjar tro att det här ständiga bugandet och morotsbelöningen börjar bli uttjatad. Vad gör ni för att hästen ska hållas igång med lust och vilja till trickträning?
Fan jag har inga ideer längre haha, måste göra något nytt så han blir mer uppmärksam!

Partiell belöning :D Bara godisberömma när det är extra snyggt. När själva tricket sitter då förstås, annars kan det bli lite förvirrande. Sen kan man ju alltid höja kraven, stå nere längre, gå ner på ljudkommando.. Jag kör alltid fast när det kommer till att höja kraven :D Figge liksom stänger av och tycker inte det är kul längre, och sen får vi börja om längre bak än tidigare.. Det kvittar om det är en pytteliten höjning av kraven, han blir lite blockerad. Men det går bättre och bättre :) Han har blivit riktigt bra på att plocka upp efter sig hehe!

Nytt från klantarna ;) (då vet alla vilka vi är Peewee/tuffis/moa) :D

Peewee kan äntligen vinka:D
20920097.jpg

20920098.jpg

Tuffis har fått nytt stegra komando:D
20876670.jpg

20876671.jpg

Men det va nog allt för tillfället^^;

Hur lärde du honom vinka? Om jag inte minns fel hade vi liknande problem innan, hästen fattade noll helt enkelt :p Figge har fortfarande lite svårt för vad han ska göra med benet, antingen drar han fram det (utan att lyfta, i sann Figge-anda) eller går ner på ett knä eller bara håller det i luften som när man kratsar hovarna..
gah, jag önskar mig en tränare i julklapp ^^

Hur lärde du honom vinka? Om jag inte minns fel hade vi liknande problem innan, hästen fattade noll helt enkelt :p Figge har fortfarande lite svårt för vad han ska göra med benet, antingen drar han fram det (utan att lyfta, i sann Figge-anda) eller går ner på ett knä eller bara håller det i luften som när man kratsar hovarna..
gah, jag önskar mig en tränare i julklapp ^^

Ärligt så är Peewee en ganska,,,,"bekväm" häst. Jag lyfte helt enkelt hela benet och vinkade åt honom en gång, gav honom en liten morotsbit och sa att han va duktig. Sen petade jag honom i bogen tills han lyfte hoven då fick han beröm igen och,,,sen kunde han det :)
Jag vill också ha en tränare i julklapp^_^

Då gör vi likadant :D Jag får helt enkelt fortsätta "tjata" tills det kommer. Han har börjat fatta grejen med att apportera nu, tycker rent av att det är skoj! Bilder kanske dyker upp till helgen när jag kidnappat en fotograf :p
Vi får önska en tränare ihop haha! :D Jag flyttar norröver till hösten, upp mot Skara (hoppas jag, om jag kommer in på skolan), där finns lite mer än här. Så kanske det kan bli en förtidig julklapp ändå :D

Japp Det tog väl,,, 10 minuter att få honom att fatta vinka. Men det tog typ 3½ år att lära honom buga :o har har grova balans problem. Växte upp utan mamma (flaskfödd) han lekte också ofta med våran hund så appotera gör han redan :rofl:
Komiskt jag har bott i hälsingland i hela mitt liv och för ca 2 år sedan flyttade jag ner till småland :angel:

19264669.jpg

Peewee typ förra hösten :rofl:

20094980.jpg

Peewee i vår ;)

Japp om du hittar en bra tränare hör av dig :p

Väcker upp denna tråden igen, med senaste "tricket" :D

Hehe, efter att ha sett denna filmen bestämde jag mig för att testa, för skojs skull. Till en början förstod Ella ingenting, men snart kunde hon plocka upp penseln iaf (har tränat detsamma med spön innan), och hålla kvar den en liten stund. Dock lyckades hon bara måla en gång, och det var nog mer tur än skicklighet kan man väl säga :p

Men hon verkade tycka att det var skojigt med den nya utmaningen, och så fick hon lite godis som beröm också, haha :D

Dagens verk! (observera de två strecken hon dragit alldeles själv, och sen prickarna hon fått fram genom "släppa-penseln-på-pappret-tekniken" ;) )

Ni är så duktiga,tänkte lära millan att måla:D

Hmm.. min pålle kan massor men har inga bilder på det.
Han kan bl.a:
Spansk skritt (från marken)
Yoga
"Le" (flema)
Skaka på huvudet
Pussas med tunga
Varsegod
Löslongering
Apport
Gäspa
osv.

Jag får helt enkelt gå ut och ta kort ngn dag ;)

Hur gör man YOGA??:pLåter skoj;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Göra i Danmark
  • Adventskalendertråden 2024