Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

KL:
Ni som har tricktränat flera hästar, har samma metoder funkat på alla?
På mina funkar inte alls samma metoder, ena hästen är dessutom mycket trögare....:grin:

Om man tar som exempel enkla trick som nicka och skaka på huvudet:

Med halvblodet var det plättlätt, jag bad honom targeta min hand och lät honom sedan följa den upp och ner och åt sidorna. Klart. Nicka är dock lättare än skaka på huvudet, han erbjuder ofta det först...
På denna videon finns också "le" med i början.

http://s20.photobucket.com/albums/b...k/?action=view&current=lerruskarochnickar.flv

Medan kallblodet inte alls funkade med samma metod. Han har jag lärt skaka på huvudet med att kittla i örat, och nicka med att ha en för stor grimma som jag drar ner över nosen. När
han kastar upp huvudet för att bli av med den har jag klickat.
Det har jag tyvärr ingen film på, det är precis nyligen det börjat funka.

En annan grej är apport, mina hästar tycks inte kunna hålla i det de apporterar samtidigt som de svänger (simultankapacitet? NOT!:rofl:). Halvblodet är den som kan bäst, men inte heller han lyckas helt. De VET att jag ska ha grejen i handen innan de får belöning, men de får liksom inte till det... Tips?
http://s20.photobucket.com/albums/b236/skogstroll/lunetrick/?action=view&current=apport.flv
http://s20.photobucket.com/albums/b236/skogstroll/stormtrick/?action=view&current=apport3.flv

Jag tränar flera olika hästar och håller med om att man måste ha olika metoder;)
Skulle aldrig gå att använda samma på shettisen och varmblodet:angel:

Åh din film är verkligen helt underbar! Han ser ut att tycka om dig väldigt mycket.

Åh, vad mysigt! :love: Avled hans mamma eller varför blev han uppnappad?
Ja jag får väl hoppas att det löser sig snart! :laugh:

Åh, vad mysigt! :love: Avled hans mamma eller varför blev han uppnappad?
Ja jag får väl hoppas att det löser sig snart! :laugh:

Ja vi har en veterinär i släkten som ringde och sa att hon va i ett travstall, ett sto va så dålig att hon måsta avliva det och de på stallet tyckte hon skulle avliva fölet också, men hon bad oss ta det och sedan dess är han min:) Och idag är han 9 år O.O tänk vad tiden gårfort...
Så hemma hos oss växte han upp med nordisen korre och våran hund:)
Därför är han lite...umm speciell när det gäller vissa saker :angel:

Det gör det säkert :D lova att hålla oss uppdaterade :D

Här kommer lite nya bilder från en film från idag:)

Han kan nu buga fint också! på det som kom med på filmen så gick han inte i med knät i marken eller jo en gång men det blev lite från fel vinkel men sen gjorde han självklart skitbra sen när filmaren gått hem :grin:
Men jag hoppas att vi kan film lite mer imån och att vi får med det då:)
Dettaär alltså dag två när vi tränat på buga och det verkligen har hänt nått tidigare denna veckan började jag med det enklaste bara, men nu gör han riktigt fint:)
Tillochmed så gjorde han en vanlig buga och en med sänkt framdel:) riktigt nöjd är jag med det:)

tricksjuni_0001.jpg

tricksjuni_0003.jpg

men va fint han kunde :banana:
inte har du sagt att du kunde gå ifrån honom då han låg ner! det var juh superbra!!! Kalasfint ser det ut:)

Vattenbilden e superhärlig med allt vattnet som stänker;)

KL

Detta började vi träna på idag ;)

Skall utvecklas till att han går så (sätter benen i kors i varje steg) Riktigt skojigt tyckte Conny :rofl: :)

Va duktig han är! :love:
Men, får vi inte se filmen :angel:

CoNo: Det där är så himla fräckt :p Såg filmen på youtube (Nirvana) där han går sådär. Får väl lära Ella sen också, hehe

Senast ändrad av en moderator:

Tack! nee den får ni inte se, det var så tråkigt när han kunde bättre redan senare på dagen så jag tänkte att jag skulle filma idag istället så snart komemr det upp en film från idag:)

Så gulligt:D är det från Nirvana filmen du fått inspirationen :angel: ;)

Ja visst kan han:love:
Jovisst kan jag det, de var väl fösta gången jag testade iofs men han ligger ju bara där som en död sill hahaha:D

En film från igår som jag inte har laddat upp;) jag skrev att bilderna var från en film och då ville agnes se filmen:D men NIX;)

Okidoki!
Ser jättefint ut på filmen. Ni har verkligen kommit långt! Stegringarna är superfina, balanserade :laugh: Och va söt han är när han ligger där medan du går runt honom :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar