Trick-träning *bildtråd*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Trick-träning *bildtråd*

Va duktiga ni är :bow:
Jättesöta pussar och snygg bergsget. Bugan kommer säkert också att bli fin i framtiden :)

Tack :D

Jorå, bergsget är han bra på!.
Tränade mycket på det för längesen och det verkar sitta i, även fast jag inte har gjort det på väldigt länge.

Hur börjar du när du lär ut yoga?.
börjar du med att lyfta bakbenet själv? :P

Jag lär först hästen att ta bak huvudet när jag knackar ungefär på virveln vid bakbenet. Sedan tar jag upp bakbenet och ger ta-bak-huvudet-kommandot. Efterhand får hästen hålla uppe benet mer och mer själv, tills den gör det helt själv! :)

Självklart ;).
Bilder eller film. får se vad det blir. beror på om jag har någon som kan fota! :D

Senaste tricket vi börjat med ;P

21284789.jpg

21280469.jpg

21284790.jpg

För mer bilder på trickträningen (t.ex. bugningar, yogas, vinka, stegra m.m.) : http://www.pixbox.se/alb_show_id748778_page0.html

Hehe, för det första Peewee älskar att ligga, han ligger typ jämt. Så Jag tog honom till platser som han tycker om att ligga på (tex sandbanken :angel: ) Och sa ligg ner så fort han va på väg att lägga sig, sen fick han en morotsbit när han låg kvar:o ;) Nu lägger han sig oftast om man säger ligg ner för att det är mysigt att ligga och kela plus att man kan få en godisbit:o
Ska prova att göra det med shettisen också, han lägger sig ju och rullar efter att man badat;)
Fast vi behöver träna mkt innan detta sitter till 100%:o :angel:

Hehe okej ;P
Min pålle hatar att ligga ner så jag har mkt problem med att lägga honom ner, han är inte bra behandlad tidigare så han väldigt svårt att släppa all kontroll. Men jag hoppas att det löser sig snart :)
Lycka till med dina då :laugh:

Ja Peewee her ju varit hos mig sedan han va 2 månader och eftersom han förlorade sin mamma så är han ju upp nappad på flaska. Så han är van att sova med huvudet i knät på mig och min mamma;)
Men lycka till, det går säkert snart han ser ut att lita på dig;) :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
300
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Senast: lirco11
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 218
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar