Tre kommandon ni inte kan vara utan

Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

Eftersom vi förmodligen har olika synsätt på "bra" så är det klart vi tycker olika ;)

Ett bra för mig innebär inga krav. Kommandon liksom NEJ ligger det lite press i. Speciellt Nej:et. Och ett Bra, där behöver min hund inte fortsätta göra rätt. Utan det var rätt det han gjorde för stunden :D
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

ålrajt sprite. Varken din eller mina hundar har ju blivit mentalt störda för det.:D
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

Akta?? :D

1. Ligg signal
2. Hit
3. "Så, nu får du gå"

//Mimmi

Japp Akta!!! är enormt viktigt eftersom de går lösa på gården och när jag skriker AKTA så springer de snabbt som tusan bort samtidigt som de tittar runt omkring sig för att se vad de ska akta sig för.

Är ju olika saker hela tiden, ena gången kan det vara en ilsken häst i hagen och nästa gång en bil. Och eftersom det inte alltid är lämpligt att de springer mot mig så kallar jag inte HIT utan det blir AKTA.

:D Men de är enormt duktiga på att lyda speciellt efter att de inte har lyssnat och haft en häst efter sig i full galopp genom hagen :rofl:
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

Shit vad svårt

Jag skulle välja
1. Stanna
2. Hit
3. Fot

Min brors Riesenschnauzer kan hur många kommandom som helst, hoppas på att min Felicia kommer kunna ganska många kommandon.
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

" BRA, NEJ, hundens NAMN"
det är allt man behöver kunna för att få hundträningen att fungera :angel:
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

1:bra
2:nej
3: plats

( men då inräknas väll inte hundens namn va?)
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

Förutom "bra" som jag inte räknar som ett komando eftersom jag lika gärna kan använda "duktig" eller vad som helst så skulle jag välja:

1. Gå och lägg dig (funkar ALLTID)
2. Hit
3. Nej
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

*knapplån*

1. "sluta tugga på mina tofflor"
2. "spring inte i sängen innan jag har torkat dina tassar"
3. "Det där var min skinksmörgås"

*big smile* Jag älskar min hund!
 
Sv: Tre kommandon ni inte kan vara utan

Oj.. det va svårt... men om jag ska välja så är det nog

"HIT"
"VARSEGO"
"FOT"

ja det blir nog dom :P
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 179
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 116
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 046
Senast: Sassy
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 256
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp