Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

KL

Idag åker våran gamla trotjänare iväg till sin fodervärd.. skulle gått ut i stallet för flera timmar sen och börjar göra iordningen men jag bara skjuter upp det.. känns jätte konstigt han har ju vart här jämt.. vi födde upp honom.. nu är han 8 år.. sjukt.. :cry:

suck suck... Liten Alice är halt.. HB knä & Vä fram, förmodligen sitter det i hovleden & knäet igen. Å fick tid först hos "vår" veterinär den 19/10... Överväger å ringa till huvudstads banans vet klinik.

Fruktansvärt asjobbigt.. Skulle köra motion igår, skrittade 1 km upp till våran lilla rakbana & började jogga. Ok Alice är ingen sköntravare, stel & kantig men kände på en gång att det inte alls stämde på henne. Å ändå försöker hon vara mig till lags & öronen framåt, svansen upp & försöker pinna på.. Lilla gumman, Sen såg hon helt förnärmad ut när jag hade tagit av henne skorna ro.

Här är det inte halt häst, men tyvärr halt kusk... :(

Jag lyckades skada mig för FEMTE gången på två månader i måndags då fyraåringen råkade dra omkull mig och trampa mig på vristen. SEX timmar på akuten för att konstatera att inget är brutet och två veckors sjukskrivning.

Just när gammeltanten för en gångs skull känns fräsch... :(

Ja ja, man fick ju ofrivillig "semester" som tillbringas mest i sängen pga alla medicinerna som slår ut mig.... :crazy:

Ändå spolade jag den värsta efter ett dygn - Vanliga biverkningar 1 av 10: Yrsel och illamående, Jo det vill jag lova.... :eek:

Och sånt har de folk gående på ständigt??? :( Stackars dom...

Några??? Jag fick 50 st. utskrivna och har tagit TVÅ... :angel:

Vad då nästa gång förresten???? :mad::devil::p

Men du, då kan du ju börja sälja tabletter! :idea:

Nja, jag menade inte så mycket med det där "nästa gång". Du får inte läsa så någa allt trams som jag skriver.

Äh jag tål det, men jag hoppas på att fem skador på två månader är nog för flera år framåt... :idea:

Men jag tror att jag struntar i att börja handla med tabletter, det känns inte rätt på något sätt. :angel:

happ.. då har man varit påakut tid till kliniken idag. Pållan stod på 3 ben idag.. men hitta de nåt?? nee... smärtstillande å vila i 14 dgr ..

Bara bita ihop och gilla läget........

Du är väl ganska härdad vid det här laget? ;)

Hoppas det inte är allvarligt med pållen.

happ.. då har man varit påakut tid till kliniken idag. Pållan stod på 3 ben idag.. men hitta de nåt?? nee... smärtstillande å vila i 14 dgr ..

Det kommer nog snart ut en hovböld, ska du se.

På tal om att missa arbetspass - jag missade att jag skulle ha en förhandling en gång när jag satt i domstol. Där satt parter med ombud och hela köret och ingen ordförande. Ordföranden satt óch travsurfade när en kollega uppmärksammade att förhandlingen skulle ha börjat för en halvtimma sedan. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar