Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Hmm, idag köpte vi en till häst...en märr efter Express Lavec :eek: ( trodde jag aldrig)
Zassa T.H. heter hon...skitfin....

Som en klocka....premade förra veckan på 29,5...gick 25 sista rundan i tredjespår...joggandes ...:D

Vad gör man om man har miljoner av frågor om travträning men inte lyckas med att formulera en enda?

/Skaune som inte har en susning...

Vad gör man om man har miljoner av frågor om travträning men inte lyckas med att formulera en enda?

/Skaune som inte har en susning...

Man hänger i ett travstall. Precis som du gör! :) Det man inte känner att man vill fråga där frågar man sina kompisar som har travhästar.

Sedan ordnas det nog kurser för vuxna "travnybörjare" ibland. Jag har sett någon sådan annons i programmen.

Du har läst den info som finns på atg.se och travsport.se, antar jag? Men jag anar att du menar frågor om hästens skötsel och träning, och det står det nog inget om där.

Bara bita ihop och gilla läget........

Du är väl ganska härdad vid det här laget? ;)

Hoppas det inte är allvarligt med pållen.

Lite härdad då jaaa... ;) Idag är Alice haltfri, *simulant* går där i hagen med sin fetmage å tokmyser med sin hö hög... :rofl: Min lilla Skoda-häst :p "Ferrari" valacken börjar iaf plocka ihop sig & ser ut som en häst igen, börjar bli riktigt kaxig i hagen å jagar bort alla andra numera vid insläpp.. Snart är hans goda liv över :devil: Payback time för hans del :angel:

Kurs för vuxna travnybörjare hade kanske varit något. ;)

Det var nog så att det var en sådan där dag igår då allt blir fel vad man än gör. Det är nog bara att ta nya tag och göra bättre vid nästa träning...

Tack föresten för tipset som du och Djurjouren gav mig när det gällde passgång. Hästen har blivit genomgången och nu funkar traven mycket bättre.

Senast ändrad:

jag har ett erkännande.......

... jag håller på att förvandla vårt grymma avelsto till ridhäst :angel:

jag har ett erkännande.......

... jag håller på att förvandla vårt grymma avelsto till ridhäst :angel:

Åh hur går det? :bump:

alltså Malin hjäääälp, jag sitter och bölar nu ju... eller ah typ, nära... haha :o:love::D:bump::o

usch jag är så känslig för sånt här. :o

Senast ändrad:
Conny on the move!

Kanonlopp på Färjestadsovalen i eftermiddag. Breeders Crown står på agendan,
men även en comeback av elitloppsvinnaren Conny Nobell kittlar intresset.

För övrigt så tappade jag just livslusten totalt då jag just insåg att Randy Eyecandy inte ska starta den kommande veckan...:eek:

Ser ut att vara ett gäng fina lopp på Färjestad idag - skulle viljat varit "hemma" på Färjestad idag. Men jag får väl vara glad att jag kunde vara på v75 dagar på min gamla hemma oval :)

Men jag bänkar mig framför tv:n istället
Ska bli spännande att se hur Conny "ser ut"!
Annars är 2-års loppet det jag vill se mest. Lord Capar och Innocent Face har ju tider som får vår "gamling" att skämmas :o

OT...

Vill ha en 2-3 åring, som kan trava som de ska... med viljan. 8 åriga tant vill nog inte mer, bara å bita i det sura äpplet & släppa det som varit.. :crazy:

åh fy vad fin conny va då, visst är det lång väg tillbaka, men bara det där visa.. han är på gång..

lilla conny :love::cry::love:

Ja, han såg helt okej ut, Conny. Läste på hemsidan att Björn firar det hela med champagne och badtunna på Lökene. Hur många av er skulle kunna tänka sig att klättra ned i den tunnan? :angel:

Rutger Raket, undrar om Mellby Gård börjar fundera över sin investering på 800.000:-?

Opal Viking vann ett storlopp i Italien idag, här kan du läsa om hur man lägger upp matchningen långt in i nästa år!

Ja, han såg helt okej ut, Conny. Läste på hemsidan att Björn firar det hela med champagne och badtunna på Lökene. Hur många av er skulle kunna tänka sig att klättra ned i den tunnan? :angel:
visst han såg helt okej ut, hoppas att dom tar det varsamt fram med honom nu och inte har för brottom...
hehe, Jag står över ;)
(bjuttan klättrar gärna ner om någon annan satt där :o:angel: )

Rutger Raket, undrar om Mellby Gård börjar fundera över sin investering på 800.000:-?

synd att han inte får till det längre, men tyckte det såg Okej ut när olle körde honom förra helgen, men ja han är ju inte riktigt den häst han va innan han vart sjuk...
får inte till det helt enkelt....
sen kan man ju ställa sig frågan, är han verkligen Så speciell.?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar