Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)
Gissa...
flicka, så humlans vänner frossar i rosa...
Gissa...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gissa...
Såååååååååååååå söt!Hur gick de där till??Flyg frö eller?
Tänk att jag trodde det var ett av dina skämt,ja att du hade fått barn alltså
Välj en teori som passar
Vi kan börja med Willes:
Men Mamma, man får inte äta bebisar
Wille 3 år
De kommer i ett ägg och sen åker de ut ur pappans snopp och in i mammans mage. Sen växer de och kommer ut. Det tar kanske 14 dagar. De kommer ut genom rumpan. Jag har sett det på tv.
Robin, 5 år
De bajsas ut av mamman. Innan var det ett ägg. Det hoppade in i mamman från pappan.
Martin, 4 år
De kommer från mammans mage. De kommer ut från mufflan. Vet inte hur de kommer in.
John, 4,5 år
Ja, det är frön i pappans, ja här (pekar). Då kommer de genom slidan till mamman. Det frö som kommer först, ja det får bli bebisen. Om två kommer så blir det tvillingar. Sen måste bebisen stanna inne i mamman tills den känner att magen är tillräckligt tjock. Sen får man åka till, vad heter det, BVC. Sen får man ta ut bebisen. Jag vet inte riktigt hur, men man får ta i.
Viktor, 6 år
Först är det ett litet frö. Sen kommer det massa såna här som ser ut som små saker. Sen simmar de in i en liten grej. Sen växer och växer och växer de i ett par dagar. Den ligger inne i en liten rund grej i magen på mamman.
Ida, 5 år
Först är man i pappas mage. Sen är man i mammas mage. Sen kommer man ut. Man får åka till sjukhuset.
Marcus, 4 år
Jag har sett det på tv. Först är det massor utav frön. Sen flyter de in i mammans mage.
Jenny, 6 år
Först är det ett litet frö som växer och växer och mammans mage blir tjockare och tjockare. Sen när den är tillräckligt stor kommer den ut.
Christopher, 4 år
Först så har pappa frön i snoppen, så kommer det till mamma. Då har hon ägg i magen. Det blir kapplöpning. Den som vinner blir bebisen.
Malin, 6 år
Först är det en mamma och en pappa, sen (viskar) knullar de, sen blir det ägg i mammans mage och sen så kommer frön från pappans snopp. Det som kommer först fram till ägget blir ett barn.
Sofia, 6 år
Först är de frön i pappan. Sen blir de större och större och större. Sen blir de bebisar.
Marcus, 5 år
Här bak, genom baken på mamman. Om man blir tjock så kommer det en bebis. Den bara var där hela tiden, liksom.
John, 4,5 år
Väldigt taskigt inlägg med tanke på att jag är snittad o skrattkramp är en mycket smärtfylld upplevelse...
Jag tror humlan har blåst oss,allihop!
*kl*
Är det någon som vet om Eskils kör provlopp med bil på torsdag?
...detta kan man kalla tjuvbetäckning! (hoppas hon kände ngt själv vid tillfället)
Vet inte. Snabbaste sättet att få reda på det är nog att ringa sekretariatet 016-428200
Har ni testat din variant "hemma med stege bakom bilen" än ?????
Inget besked idag heller??? Börjar bli orolig.....