Travfolkets snacktråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

290.000 för en hingst e Dream Vacation! :eek:
Sveriges dyraste ridtravare? :cool:

*kl* Finns det nån som har bilder från v-75 färjestad på kallbloden?

Den där rika snubben som köper dyringar och lämnar i amatörträning köpte "No Good" för 550.000.

Apropå auktion....klippt från goop.se:
Olle upplevder auktion som lite "urplockad". Fynda gjorde han Thai Tanic avkomma - Samma mamma som Royal pris 120,000 . han fortsätter kolla hästar

Fasen, jag får inte igång auktionen live från Menhammar.. Skit! Hade gärna vilja sett å hört detta ! Har förälskat mig i ett sto efter Adams Hall men min gubbe har ingen stor flugsmälla! ;) Men hon går imorgon eller på lördag så man kanske hinner hitta en sponsor! :)

Fasen, jag får inte igång auktionen live från Menhammar.. Skit! Hade gärna vilja sett å hört detta ! Har förälskat mig i ett sto efter Adams Hall men min gubbe har ingen stor flugsmälla! ;) Men hon går imorgon eller på lördag så man kanske hinner hitta en sponsor! :)

Eller byta gubbe....;)

Nja, det vill jag nog inte, gillar hans andra flugsmälla!! :o ;)

Någon som vet hur mycket de återropade Dodge Caliber för? Nr 129.

Ja, det var den visst! Såg det nu. Tittade på den med katalognumret innan. Mamman hette nästan samma sak och det var samma pappa och den gick åter.

Lite tankar om Kriterieauktionen:

Jag tyckte nog att det var lite låga priser i år (även om snittet så klart blir bra för att vara torsdag). Kanske har man blivit bortskämd med förra årets auktioner. Men att det bara var tre som lyckades stånka sig upp i runt 500.000 kronor kändes inte som mycket - speciellt inte med tanke på att Necklace både såldes och köptes av Menhammar. Lite konstigt kändes det att de fick blommor och champagne för det...

Vad har hänt med snittet på Pine Chip-arna? Tyckte de flesta gick för under 100.000 kronor. Det kan ju inte ha varit fel på alla. En med Supergill som morfar gick för 50.000 kronor. Dåligt betalt tycker jag. Men den kanske hade något allvarligt fel - såg inte den innan auktionen.

Bland de franska tyckte jag att det var Jaggen som fortfarande får bra priser för sina åringar. Lite blandat efter Love You och Coktail Jet. Många hästar gick ju för mindre än de kostar i fölavgift. Kan inte kännas så muntert.

Dagens-mest-förvånande-återrop: En hingst efter Kiss Francais gick åter för 210.000 kronor. Varför sålde de inte den? :crazy:

Dagens-jag-förstår-varför-den-ropades-åter: Systern till Mystical Ann gick åter för 250.000 kronor. Det kan jag förstå när mamman har lämnat så många bra hästar. Den här var efter Pine Chip och var snygg.

Ska bli intressant att se vad det blir för priser idag och imorgon. Jag misstänker att det kommer att gå att göra rejäla fynd under dessa dagar. Verkar vara svårt att få bra betalt i år. Alternativt kanske det blir det många återrop. De som hade bud under 40.000 igår gick ju åter istället.

Senast ändrad:

Dagens Det-här-var-för-dåligt-betalt: Supergill - Elaine Will för 80.000 kronor...

Ännu en "Jag-förstår-varför-den-ropades-åter": Nummer 10. Hade inte heller sålt den hingsten för 55.000 kronor.

Btw,
jag missade var Tom Ridge-ungen gick åter för! Någon som vet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 122
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30