Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Ja vilken jäkla HÄST...jag blev som Hultman...jag gräääät.....:bow:

Jag snyftade en aning jag också. :angel: Fast bara lite. :cool:
Han hade tur som slapp Hunter Brodde...

Maharajah måste bli hyperintressant i Pd'A om låt oss säga 2 år?
Lär bli en liten svenskinvasion på Vincennes om han fortsätter så här....

Till alla inblandade runt hästen, och till Maharajah själv:
Tack för showen!! :bow:

Ett tidigt julkort till Naffa!

Hultman-Kihlstr_m_1015951k.jpg

Utom Toton, alltså en "reserv" som fått hoppa in , ganska vanligt i typ kuskmatcher å så.

kl

Nån som kan hjälpa mig och förklara vad denna resultatlistan betyder egentligen? http://classic.atg.se/ResultatServlet?datum=20090908&bankod=Ax&action=loppresultat&betType=VP&race=3

Den som var först är en reservhäst som startade utanför spelet. Prispengarna fördelas som vanligt uppifrån och ner, men för spelarna så "vann" nr 8 Free For Run loppet, och 12 och 5 tog de övriga platserna. Free For Run var alltså bara tvåa i mål och får andrapriset.

Veckans bildfråga i fackorganet ger mig gråa hår. :confused:
Någon som vet? Mary??

ååååh jag vet ju! nu får jag en andledning att ta hit alla mina travtidningar..
tror Self Possessed kanske har rätt namn.. men Lady Suffolk var ju grå.

edit: Flora Temple är det!

Senast ändrad:

Tur att man har coola pållar... :idea:

Det var visst nån flygdag här och nyss var det flyguppvisning med 39 Gripen! inklusive lågflygning över de stora hagarna och en tvärgir vd skogskanten där småhagarna ligger.

I bland skulle man uppskatta om det gick att få tag i program samt koll när de ska öva inför uppvisningen, speciellt är man har konvalescenter. Men de var så duktiga pållarna, till och med den nya.

Förresten - inbillning eller ej så tycker jag mig se en avsevärd förbättring hos min rödtopp. Håll tummarna!!!

Vilken travsport!!!
Beanie var grym och Scully Gully...
Måste ha varit bland de snabbaste avslutningar jag sett. Har förgäves försökt hitta hundrametersmarkeringar på Solänget så man kunde klocka det, men ojojoj

Nu ska ni se att det blir skriverier!
Efter att de inforde de nya drivnings reglerna i Ontario har det hant att hastar blivit nedplacerade for att kusken tagit handerna ur hand holdsen. Det har varit diskussioner om vad som skulle handa nar det ar mer pengar/prestige pa spel och nu ikvall kom exemplet.
I Peaceful Way uttagningarna idag blev en andre placerad hast nedtagen till sista plats for att kusken slappte tommen med ena handen. Notera att han aldrig slog hasten!
Detta betyder alltsa att hasten (agaren) inte bara forlorar prispengarna fran dagens lopp utan ocksa ratten att starta i finalen i nasta vecka.

Ska bli spännande att se vad som sägs om detta då. Men hur korkad är kusken som tar ut handen om det finns en regel mot det och han inte ens tänkte driva hästen?

Han touchade hasten pa korset men inte mer an han kunde gjort med bada handerna i.
Min gissning ar att han velat driva men kom "pa battre tankar" och trodde han kunde komma undan med det.
I don't know.
I vilket fall sa har de redan lagt in en appeal mot nedplaceringen och jag ar nyfiken som f*n pa vad de tanker gora at situationen!

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar