Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Jag och CoP har länge varit på jakt efter en Minerva. Nu hade jag lyckats spåra upp en som skulle gå på auktion idag,ihop med en Omega( inte fy skam det heller!). Vi la ett bra bud ihop. Det hamnade bara 80 000 för lågt.
Nog för att vi visste att de var eftertraktade,men inte SÅ eftertraktade :eek:.

knapplån

En liten fråga. Är det någon som kan förklara varför man använder en sulky med S formade skalmar. Behöver man inte ha sidostängerna då eller? Är det kanske bara vissa hästar som klarar att gå i dem?

S formade skalmar tvingar hästen att alltid trava rakt i vagnen. Dom ligger tajtare emot så skalmen blir som en sidostång som alltid ligger emot. Så har jag fattat det. rätta mig om jag har fel

..& Ghost :

Ja det blir ett sk renoveringsprojekt.. Öm i hela kroppen, snedmusklad i korset, snedverkad mm mm :) lite som apatisk. Äter bra med hö men ser inte ens åt krafftfoder, morötter, äpplen öht. Dricker dåligt.

Ska ladda upp bilder på nyförvärvet :)

Just nu mår jag inget bra alls, "fröken Röd" fick tokspel igår o rammande mig totalt vid hagbyte. Trampad på vä underben & hjärnskakning.
Minns inte direkt vad som hände men fått berättat för mig av en skräckslagen mamma! Knaprar Citodon men har jävulskt ont, här kan man snacka om huvudvärk från helvetet o överkörd av en lastbil!
Så får se om det blir nå hästvisning för mig på fredag... men jag hoppas aif att jag piggat på mig så jag kan åka in!

Och Fröken Röd får åka till himlen på måndag, är inte första gången hon gör såhär heller. Mamma bestämde det igår, det här var droppen.

Men jösses!
Hoppas att du snart mår bättre, och vilken tur ändå att det inte gick ännu värre.
Krya på dig!

Tack ! (även till dig MaxKingen)

Ja inget brutet som tur var. Är väldans trött o sover bort timmarna.

Nyförvärvet :

mammasbilder08-09352.jpg

mammasbilder08-09332.jpg

mammasbilder08-09327.jpg

Är det inte spöstraff och smyga med 30-oddsare för sina bukevänner?
Men grattis än då ;).

Är det inte spöstraff och smyga med 30-oddsare för sina bukevänner?
Men grattis än då ;).

Förlåt :o

Hon är utleasad och har väl varit i samma form ungefär jämt tror jag, så vinsten beror väl mest på att hon travade i starten, fick ett passande lopp och faktiskt hade lust att vinna ;)

Men följer du med på kryssen så lovar jag att bjuda dig på en drink eller vad du nu dricker med en ursäkt ;):p

Gah, har jag inte NOG med skador?

Puckot tll fux jag har är ju gaffelbandskonvis just nu, och ska snart tillbaka för att lysa om gaffelbandet. Vad gör han?

Hoppar över staketet in till stora hagen, drar tre varv med donnorna som går där och lyckas med konststycket att bli sparkad på kinden så han ser ut som en hamster...:crazy:

Hoppas att tänderna inte blev skadade... Och att gaffelbandet inte gick upp, ingen värme eller svullnad åtminston men han har ju inte varit svullen en dag tidigare trots skadan.

Jag brukar säga att den största skaderisken är en konvalicens :crazy:.
Hoppas allt gått väl!

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar