Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Men var går gränsen mellan att slå och toucha? :confused:

Det känns lite grann som hos oss där nån tycker det är bättre att slå med tömmarna än pisken. :crazy:

Jag tycker det låter som om kusken hade tänkt göra "som han brukar" och sedan kom hjärnan och de nya regelerna lite på efterhand?

Om man sätter upp ett regelverk så bör ju grundtanken vara att det ska följas *Spöket - paragrafryttare* :cool:

men är det inte en travresa nu sista helgen i sept på birka eller cindirella ?

Tanken med regeln var att hindra kusken fran att fora armen bakom sin kropp och pa sa satt fa mer svingyta / kraft i slaget (och ja, det forsiggick aven om det var emot de gamla reglerna)

Jag tycker helt klart att det ar bra att domarna star fast vid sitt beslut. Har man en regel ska den foljas. Daremot ar det bra synd for tranare och agare. De tappar inte bara prispengarna utan chansen pa en halv miljon $, titeln och rekordet (som dessutom var riktigt bra).
Kusken daremot missar enbart sina pengar (som jag har fattat det, har tyvarr inte alla fakta an) vilket i mina ogon ar helfel.
Jag anser att det ar kusken som ska ta bestraffningen och aven om tranaren ar ansvarig for sitt val av kusk ska denne inte behova ta en 10 ggr sa stor bestraffnings om forovaren sjalv.

Jag hoppas verkligen dem hittar ngn losning pa det har men i nulaget ar det iallafall enligt mig extremt viktigt att de star fast vid vad de sagt - annars kan vi glomma regeln helt och hallet tillsammans med ORC (ontario racing comission) travardhet och respekten for denne.

Kuskens kommentar:
http://standardbredcanada.ca/news/9-16-09/ritchie-comments-angostura-placing.html

Fundering som inte skall bli diskussion på denna tråd.

Det finns "vissa" som hatar allt som har med trav att göra, det vet vi ju vid det här laget.
Och man blir mer och mer förbannad då rötägg inte gör annat än provocerar.
Men idag tror jag faktist att jag kommit på varför.

Om en användare, som avskyr travsporten, lyckas reta upp dom flesta så blir det en fjäder i hatten.
För dom som utövar sporten ställs i försvarsställning gång på gång. Till slut spårar det ur med alldeles för "ocensurerade" inlägg. Och "vi" blir då bannade.
Idioten som retar upp alla har då lyckats med sitt korståg.
Att banna trav-folk. Då blir det tyst en gång för alla.

Tänk er för i dom där provokativa trådarna...

Förresten så har jag fått en fölmärr idag. :D:love:

Ha en trevlig söndag på er allihop här.
AM

Nu bojkottar jag fan den har banan!
Sist vi var har hittade sambon en tom spruta med nalen fortfarande pa i en box intill varan nar vi var pa vag att lasta. Han gick och sa till veterinaren men ingenting hande. Han pekade tom ut vem som anvant boxen (var i det loppet som precis skulle till att ga). Ingen gick ens och tittade innan personen ifraga hade chansen att ta sig tillbaka och gora sig av med "beviset". Vi ville inte rora sprutan pga fingeravtryck.

Idag kom hasten intill varan in i paddocken fem minuter innan vart lopp. (Det finns bara 3 lopp i paddocken har och regeln ar att du maste vara pa plats 1 timma innan loppet gar av.) Nar hastarna var pa vag till gaten stroks helt plotsligt en av dem (inte den jamte oss) for att varit 5 minuter sena. Skillnaden mellan desdsa tva? Hasten som kom precis innan loppet tillhor den storsta tranaren pa banan. Den som stroks har bara tva hastar i sitt stall och star inte pa banan.

Rattvist?

låter ju inte roligt alls! :( förstår att du är irriterad!

KL

tänkte komma med lite roliga nyheter.. nu skriver jag utan tillåtelse här, men vafan. ni vet vår gamla anhängare beautyy, hon har fått en underbart söt liten minibjutts!!!! :love: :love: :love:

nu har jag visserligen inte alls lika bra kontakt med henne som förr, men det är oerhört roligt!

Nästa lördag den 3/10 krockar Solvallas V75-finaler med Europaderbyt i Tammerfors. Att Örjan Kihlström väljer att åka till Tammerfors och köra Maharajah känns ganska givet, men undrar hur Björn Goops tankar går? Han är väl förstekusk på Yield Boko, men den tränas ju av Nurmos. Samtidigt lär ju Goops ha egna hästar som startar på Solvalla? Jag hoppas att Björn är förnuftig nog och prioriterar stallets egna kunder, dvs kör på Solvalla.

Nästa lördag den 3/10 krockar Solvallas V75-finaler med Europaderbyt i Tammerfors. Att Örjan Kihlström väljer att åka till Tammerfors och köra Maharajah känns ganska givet, men undrar hur Björn Goops tankar går? Han är väl förstekusk på Yield Boko, men den tränas ju av Nurmos. Samtidigt lär ju Goops ha egna hästar som startar på Solvalla? Jag hoppas att Björn är förnuftig nog och prioriterar stallets egna kunder, dvs kör på Solvalla.

Det undrar jag pappa Goop går ju inte av för hacker heller ;)

kl

Kan någon hjälpa mig med ett hästnamn?

Gäller en finsk kallblodstravare som i stort sett såg ut som ett varmblod.

Tävlades i alla fall för ett par år sedan och var jättebra.

Har för mig att den var oerhört startsnabb.

Har ett enkel-namn

AM

Tack Mehl, men det var inte den jag tänkte på...

Har du flera förslag? Har för mig att det var en fux eller nåt i den stilen.

Jobbigt när man försöker leta namn i minnet :crazy:

AM

nästan alla finska kallblod är fuxar. tyvärr kan jag inte hjälpa dig med namnet :p

AM

Men Naffa,alla kbl är juh fan fuxar i Finland... :D

Ponserii?

Förslag från mitt ex : Ponsi Tähti , tydligen ett finskt monster som spetsade från vilket spår som helst..

Senast ändrad:

AM

Du kan ju alltid kolla i statistikbibeln, klicka. Där kan du ju under "Finland" tex välja "Kungstravet", som väl är det finaste ett finskt kallblod kan vinna. Tror jag? Och se om hästen du söker finns med bland vinnarna där.

:bow: Popfinger!!!!!! Du är ju bara BÄST!!!!
Nu är det färdigtänkt/grubblat/funderat :bow::bow:

Hästen jag sökte hette Sipori.

Och appråpå kallblod.

Idag har jag klappat Fakse :D (som nu är på väg över till Finland)

Shit vad stor och maffig han var!!

AM

KL

Jag har köpt en häst idag, en 7 åring e.Bowspirit ue. Speedy Min
Första hand som sällskap till lille Ernst senare i höst men jag ska testa få honom till start igen. Startade så sent som i måndags på Bs.

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar