Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Tack:) men jag har testat den sidan... Det finns bara Tibur och Fandango jag hittar där.. Det verkar inte som om jag kommer att hitta fler i heller...

-kl-

R.I.P. älskade Staro Wiseguy

starobus2.jpg

wisse85.jpg

Kl

Vi har fått häst utanmäld till Östersund på onsdag... P21 loppet, 60 meters tillägg. Man kan fundera hur det har gått till eftersom våra hästar står på bete och vi definititvt inte hade tänkt dra en häst över hela Sverige för att starta i ett P21 lopp... I en dålig propp dessutom.
Hästen ifråga är inte tränad heller sedan början av maj då han klappade igenom och var sjuk i ett montelopp... Men det blir väl till att ligga i hårdträning den här veckan, två jobb hinner han ju gå i alla fall:p

Det roliga är att sportchefen vägrar stryka innan han har inväntat ett svar på vad som har blivit fel från STC, STC kan inte ta tag i det här förrän efter helgen då alla på sportavdelningen är i Malmö, och innan dess ska då alltså inte hästen få strykas??? Spelarna då?`Som annars är så viktiga? Ska de inte informeras om att hästen inte ska starta så tidigt det går? Vi vill gärna veta vad som har gått fel, har någon fått tag i sambons uppgifter och anmält borde det ju gå att få fram en IP-adress och göra en anmälan... Har det blivit något fel på STC så borde ju dem kunna stå för det... Sambon funderar om han har anmält nåt på fyllan men det känns ju långsökt och vad jag vet har han inte varit så full de senaste två månaderna att han inte kommit ihåg vad han gör;).... Så utredning vill vi ju ha i vilket fall, känns lite läskigt, men hästen kommer inte åka till Östersund nästa vecka så stryka honom borde de ju kunna göra ändå...

:( Glad att han slipper vandra från den ena till den andra, men eftersom det inte verkade vara ngt fel på honom o mamma hade erbjudit sig att ta honom åter om det sket sig, så hade han varit perfekt som lekfarbror till Ernst..

:cry::cry::cry::cry:

(glömt o tala om att jag bytt ut nicket LobysAlice...sorry alla)

Kl

Vi har fått häst utanmäld till Östersund på onsdag... P21 loppet, 60 meters tillägg. Man kan fundera hur det har gått till eftersom våra hästar står på bete och vi definititvt inte hade tänkt dra en häst över hela Sverige för att starta i ett P21 lopp... I en dålig propp dessutom.
Hästen ifråga är inte tränad heller sedan början av maj då han klappade igenom och var sjuk i ett montelopp... Men det blir väl till att ligga i hårdträning den här veckan, två jobb hinner han ju gå i alla fall:p

Det roliga är att sportchefen vägrar stryka innan han har inväntat ett svar på vad som har blivit fel från STC, STC kan inte ta tag i det här förrän efter helgen då alla på sportavdelningen är i Malmö, och innan dess ska då alltså inte hästen få strykas??? Spelarna då?`Som annars är så viktiga? Ska de inte informeras om att hästen inte ska starta så tidigt det går? Vi vill gärna veta vad som har gått fel, har någon fått tag i sambons uppgifter och anmält borde det ju gå att få fram en IP-adress och göra en anmälan... Har det blivit något fel på STC så borde ju dem kunna stå för det... Sambon funderar om han har anmält nåt på fyllan men det känns ju långsökt och vad jag vet har han inte varit så full de senaste två månaderna att han inte kommit ihåg vad han gör;).... Så utredning vill vi ju ha i vilket fall, känns lite läskigt, men hästen kommer inte åka till Östersund nästa vecka så stryka honom borde de ju kunna göra ändå...

Säkert någon som telefonanmält någon med liknande namn, det händer med jämna mellanrum att det blir fel.
Egentligen är det väl bra att de utreder ordentligt innan de stryker, även om det nu är så i ert fall att hästen inte ska starta, så kan det ju vara oklarheter i andra fall och en strykning är ju definitiv. Skulle en häst bli struken som inte skulle vara det blir det ett j-a liv...

Detn är sant, men å andra sidan så är det inte särskilt snällt att ha kvar hästen mot spelarna, som det ska tänkas på i överflöd annars... Det hade ju inte varit svårare för sportchefen än att ringa upp sambon på hemtelefonen för att höra så det verkligen är han som ringer och stryker hästen... Anmäler aldrig till Östersund igen, ska det vara så svårt att få en häst struken så kan det vara;) Å andra sidan lär vi aldrig behöva anmäla ut dit heller.

Vi vill att hästen blir struken omgående eftersom vi själva åker iväg nästa vecka, lagomt kul att få ett telfonsamtal med en fråga var vi är om det nu mot förmodan skulle "glömmas av" att strykas...

Säkert någon som telefonanmält någon med liknande namn, det händer med jämna mellanrum att det blir fel.

Man ser i anmälningslistorna om det är telefonanmält eller anmält via Internet. Om det sitter en stjärna längst till vänster så är det anmält via Internet. Jag läste om vilken häst det var på Aftonbladet och nu gick jag in och kollade på travsport.se och den är anmäld via Internet. "Bästa kusk på plats Kuskligan." står det om kuskönskemål. Tycker det verkar ännu värre att någon anmäler på det här sättet via Internet än om det hade varit via telefon. Den måste ju ha snott lösenordet då eller hur gick det annars till?!?! Hur som helst, så borde väl STC kanske ha kvar IP-numret när den här anmälan skedde så det är kanske lättare att spåra än om det hade skett via telefonen. :idea:

Direkt när man loggar in ser man även när den senaste inloggningen var (där det står "Välkommen! Du är inloggad som XXX).

Kom också på att om man har anmält hästar via Internet, så står det under "Startanmälda hästar" (under fliken "Propositioner") när man loggar in, så då kan ni ju se om det är från erat konto hästen är anmäld. :idea:

Senast ändrad:

Tack Netted ! och Maxkingen (btw hälsa "Svärdan" från mig, jag gick Häskö i våras) / Erika

Ja det måste väl vara från vårt konto det är anmält eftersom det är anmält från internet... Jag fattar inte hur det gått till bara men som sagt, IP adress borde de ju kunna få fram. De får väl ta tag i det på måndag. Vi vet ju med oss att vi (eller ja, sambon då) bara varit in från vår dator hemma... Märkligt i alla fall...

Beklagar! Så himla tråkigt att det behövde bli på det viset.

Beklagar! Så himla tråkigt att det behövde bli på det viset.

:cry: kan inte sätta ord på hur jag känner mig; arg,lessen.. salig röra. Tänker jag på det så blir jag gråtfärdig. Mår inget vidare.
Det känns som personen ifråga "berövat" mig på ngt. Hade kunnat vara där inom 5 minuter, bor dryga km ifrån där han stod.

Känns bara tomt!

-kl-

Maharaja...... vilken häst! :bow: :cry: :bow:
och så himla himla roligt att Marshland fick bli tvåa!

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar