Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Sitter och kollar på ATG LIVE och roar mig med att fokusera på hästarnas öron när det visas bilder från värmning och provstarter. Vilken rotation det är på somliga! Och vad många olika stilar det finns! Fascinerande....:p

Kl

Fnobby har ett problem. Har fått fina passhästar här på nya jobbet. Jättefina. MEN...75 % av dem går i stora skogshagar med kåda rinnandes från träden (jag är som bekant i Norrland nu...) och hur får jag BORT eländet?

Någon kom med ett tips att man skulle ha på olja, och då skulle kådan försvinna. Tyvärr fungerade det inte. Om ni funderar på att testa något liknande så rekommenderar jag att ni har något starkare än såpa att få bort oljan med. Men min starthäst var i alla fall blankast på Bergsåker i fredags...:angel:

Meeen åååh vad dålig Heidi var :cry:

Fnobby..ja sätt på dom sånadär bucas flughuvor :idea:

Matolja funkar faktiskt, men den måste få sitta på ett tag, t ex över natten. Hur man får bort oljan bäst vet jag inte :D

:rofl: ...jag vet inte om det finns nåt att skylla på...zandokan hade visst hostat efter loppet men heidi var inte fräsh helt enkelt såg det ut som

det är ju vad alla verkar skylla på nu. och det roliga är ju att om du står i kön, hostar och råkar mumla "svininfluensan" så ryggar alla tillbaka :angel:

okey. vi får hoppas på bättre lycka nästa gång, och att de blir fräscha! fina hästar ju :)

Hejsan!
Jag är ny här och det med anledning av att jag har köpt mig en travare som har till större delen franska hästar bakom sig. Hur och vart hittar jag info och bilder på dessa franska travare? Jag har en stamtavla i 8 led och mer därtill på de amerikanska hästarna och de enda franska hästarna jag har funnit bild på är Tibur och Fandango.

Hennes namn är Henny Leo och är efter Pale Amber. Pale Amber är också en häst jag inte hittar nånting om...

Jag hoppas jag kan be er om hjälp?

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar