Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Sorry... Jag fattade det inte som att ingen kunde träna hästen utan jag trodde bara att det var platsbrist...

Men du, inte skulle jag vilja ställa en äldre travhäst med anlag för rondör på bete när hon är i full startform? :confused:

Inte så lätt för ALLA på travbuke att veta att hästen har full startform och behöver tränas. ;) Det stod liksom inte från början. :p

Och för att tjafsa lite till så står det i alla fall inte att hon är i full startform. Bara för att den är i träning behöver den inte vara i startform. Finns många hästar som är i proffsträning som ändå går på bete dygnet runt. Plus att det stod att tränaren får in betalande hästar, vilket förbryllar ännu mer om man inte är insatt (man kan tro att du bara hyrde en box i ett travstall och inte betalar för träning vilket var min första tanke). :p

Och för att tjafsa lite till så står det i alla fall inte att hon är i full startform. Bara för att den är i träning behöver den inte vara i startform. Finns många hästar som är i proffsträning som ändå går på bete dygnet runt. Plus att det stod att tränaren får in betalande hästar, vilket förbryllar ännu mer om man inte är insatt (man kan tro att du bara hyrde en box i ett travstall och inte betalar för träning vilket var min första tanke). :p

:rofl:
Ahhh... Nej hon är utleasad till tränaren som får in betalande hästar och därför (självklart) inte prioriterar henne eftersom inkomsterna är lite mer osäkra än en fullt betalande häst i träning..

Hon är felfri o startklar o i full tävlingsform och det är det som är det tråkiga med det hela eftersom jag inte kan ta hem henne o träna henne själv o det beror på att jag har en 2 månaders bebis o väldigt dåligt med barnvakt..

Är du uppdaterad och med i matchen nu? ;)

Men i ärlighetens namn ska ju det inte vara ditt problem, det är ju leasingtagaren som bär det ansvaret och varför skulle inte hon ha plats kvar i stallet ? Man kan ju inte bara bryta avtalet för en sån sak. Det finns ju orsaker varför det ska löpa på ett år i taget

WSB är inte på modet längre.:p

Nu förnyas avelsmaterialet med lite mer "hippa" hingstar ;)

Passar Humlan perfekt!!:devil:
AM

:rofl::rofl::rofl:
Men Naffa, du som verkar kunna det här, vad tror du då om att betäcka Champis med QDC? Annars har jag ju sett ut Tap In som lämplig tillkommande åt henne, men hingstar på modet är ju alltid kul.

Och i bland avskyr jag att ha nästan rätt... :eek:

Jag sa på jobbet att regnet kommer 16.30 är jag bor. Iofs gissade jag fel med 14 minuter men det är lika blött för det *suck*

Bara ut med pålle...

Ja QDC är ju en snyggare bokstavskomb än WSB.....det är ju så modernt med boktavsdiagnoser idag....

:rofl::rofl:

Vad kan det bli för kombination med DED då?

En sån?? :angel:

gremlins.jpg

Naffa gömmer sig nu ifall Humlan dyker upp här.;)

AM

Tillbaka efter internet haveri.

Minns ni den dar self possessaren jag pratat om?
Hon vann i forra veckan pa 1.54,1 (1.11.1 for er som snackar svenska)
Hon borjar komma i form nu tanten min!

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30