Travfolkets snacktråd, del III

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Popfinger
  • Startdatum Startdatum
Sv: Travfolkets snacktråd, del III

Är hästlös för första gången sen jag var 13... Konstigt det känns!
Hästen utleasad och jag börjar nytt jobb på måndag.

Fnobby blir norrlänning på riktigt nu, för Sundsvall måste väl ändå räknas till Norrland, ni som klagade på Bollnäs..? :cool:

Tjohoo.. Välkommen till S-vall:bump:
Om du vill ha en guidad tur på Open Trot så hojta till:p

Segertäckena från STC,vad är det för märke på dom?
Jag trodde det var Brizy,men hittar inga täcken alls på deras hemsida.

/Lines-shoppingsugen

I bland är det skönt att man sitter bakom rätt häst vid rätt tillfälle! :D

I går när jag värmde upp inför intervallerna blev det plötsligt TVÄRNIT, alla fyra i backen och stopp.

Anledningen - Ett rådjur hoppar ut ur vegetationen precis framför Moa. Tur att det inte var på rakan, vi hade inte haft en chans att klara oss ur det i högre fart. Eller med vilket annat färdsätt heller för den delen. hade jag suttit på hade jag flugit över öronen på henne. :crazy:

Sånt klarar fröken galant även om svansen blev lite stel några hundra meter. :rofl:

*kl*

Just när man trodde att var bra, härligt och finemang så ska något gå snett..

Humlan blir snart hemlös för Lasse får in betalande hästar och hon är ju bara leasad, så hur 17 löser jag detta nu?
Jag har ju ingen möjlighet att ha henne just nu.. :(

Men du har ju för dålig timing och otur. :crazy:

Tyvärr har jag fullt i stallet...

Men du har ju för dålig timing och otur. :crazy:

Tyvärr har jag fullt i stallet...

Ja, det är ju min vanliga otur... Allt var så där rosa skimmrande o kanon och jag hade inte ett problem värt att lägga tid på... Kom lite från klarblå så att säga och är väl ett av de största problem jag kan ha för dagen... :crazy:

Usch va tråkigt :cry: finns det inget ställe du kan ha henne på bete resten av sommaren då, så kanske det löser sig?
Håll hoppet uppe ;)

Usch va tråkigt :cry: finns det inget ställe du kan ha henne på bete resten av sommaren då, så kanske det löser sig?
Håll hoppet uppe ;)

Men du, inte skulle jag vilja ställa en äldre travhäst med anlag för rondör på bete när hon är i full startform? :confused:

Det är nog individuellt hos hästarna vilka som kan gå på bete och inte... Mina går på bete och 2 st av dom är starthästar... Jag har inga problem med dom snarare tvärtom dom funkar super!!
Jag ger dom givetvis kraft varje dag ca 4 kg var.
Jag har oxå varit anti vad gäller att ha starthästar på bete men nu tycker jag att det är bättre istället, iallafall funkar det på mina hästar.:banana:

Det är nog individuellt hos hästarna vilka som kan gå på bete och inte... Mina går på bete och 2 st av dom är starthästar... Jag har inga problem med dom snarare tvärtom dom funkar super!!
Jag ger dom givetvis kraft varje dag ca 4 kg var.
Jag har oxå varit anti vad gäller att ha starthästar på bete men nu tycker jag att det är bättre istället, iallafall funkar det på mina hästar.:banana:

Jo, men nu var det mer så att det känns lite dumt att släppa en häst i fullkondis på bete och inte ta vara på just kondisen o träna henne + att hon har problem med korsisar o behöver hålla koll på vad hon äter o inte.

Annars så brukar jag ha mina på bete på sommaren om det finns möjligheter och framför allt inne på dagar o ute på nätter.

Ja det är ju det som är poängen.

En häst kan ju mycket väl gå på bete och tränas/tävlas samtidigt men då behöver den ju nån som tränar den också...:cool:

Liknande trådar

• Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 544
Senast: ameo
·
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 512
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar