Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Det ar klart. LAter tufft det dar, maste vara jobbigt nar kroppen sager stopp men skallen fortfarande vill sa himla mycket.

Later som att din mor ar en dam som kraver tvangstroja, handklovar och skampale for att halla sig pa boxvila. Kanner igen det dar fran mina egna foraldrar.

Pappa kommer in fran stallet och "kanner sig lite marklig" ber mormor (som varit skoterska) titta pa knat. Visar sig att han lyckats slinta vid rundbals oppnande och satta fick kniven under knaskalen (inte djupt men fullt tillrackligt!)
Ber mormor att satta pa ett plaster sa han kan ga till skogen for han var minsann sen redan. Jobbade for tillfallet med timmerkorning med hast och sax = kraftig terrang i daligt vader till fots atminstone 8 timmar/dag.

Mamma overanstrangde bada underarmarna (muskeln heter..?) och hotades med gips. Och inte katten hjalpte det att vi barn hjalpte henne med allt som skulle goras. Minst tusen ganger om dan som hon "bara skulle gora det lite snabbt".

Eller hur...
Det värsta är att jag känner igen mycket av hennes drag i mig själv... :angel::eek:

Men det ÄR en bra egenskap att vara fokuserad på uppgiften så länge det inte går till ytterligheter.

Jag tror det är en del i att vi håller på med race-sport... :love::love:

Ja man är nog inte så känslig om man är inom häst tror jag.. mer " jaja" å så kör man på.
Jag fick juh tex en rejäl brodd spark insidan/baksidan om knäet för 5 år sen ( har fortfarande en "grop" där) , benet svällde upp & jag hade ingen känsel. Jobbade klart under dagen med ett släpande ben. Till slut fick en arbetskamrat in mig till akuten, där jag fick skäll & blev inlagd pga misstänkt compartment syndrome.
Men på ronden dagen efter "mådde jag jättebra" & blev utskriven och kvällen tillbringades i släpande form med en premie & en kval häst. Dagen efter blev jag sjukskriven 6 veckor.
Har aldrig sett ett sånt blått/svart/rött/gult/lila ben :rofl: sista dagarna hade jag alldeles svart fotsula!

Jomenvisst gar envisheten i arv.
Druttade ju av en golfbil pa Pompano forra vintern. Lillmarren vann och pa vag tillbaka fran vinnarcirkeln ser jag kusken satsa jarnet in i paddocken. Jag vet hur liten ar och bereder mig pa att kuta och fanga henne men missar att det sitter en forodande kant pa golvet i gofbilen. Brot armen och skrapade upp mig rejalt pa hela hogersidan.
Nog fan badade, promenerade och kissade jag hasten innan jag lindade, putsade selen och drog hem. Sambon mockade mina boxar i ett par veckor men jag skotte ALLT annat. Selade, lindade, hinkar, fodringar. Bootsen var lite kluriga i borjan men man vanjer sig till att vara enhant.
Varfor jag inte gipsade? Veterinaren tog ett par bilder med den portabla rontgen och han sag minsann inget. Assistenten var exttremt brutal med min stackars arm, svor bade hogt och lagt om henne ett tag efter det..

By the way. Det tog tva veckor innan jag gick till doktorn. Hon sa sjukskrivning i en manad. Fan heller sa jag och tackade nej till behandling..

KL

R.I.P. Miss Arriba.
Nu betandes på ängarna.

miss.jpg

Missa, allmänt kallad för taxen, tog inte ett galoppsteg så långt ögat nådde.
Hon sänkte hals, huvud och bakdel, sedan gick det i full tempo i hagarna.
Man blev alldeles knottrig då hon och Vamp tävlade i hagen i rasande fart.

Svårflörtad och mycket kräsen dam som umgicks enbart med folk som föll i hennes smak.
Visade enbart med blicken att..nä..."dig-gillar-jag-inte"

Miss hade svårt med dräktigheter och efter en skada på vänster bak även jobbigt med fölning.
Svårt beslut men ändå rätt.

Som alla "Arribor" var hon en stolt och oförglömlig häst.

Kommer att vara saknad.

AM :(

Kramar också Naffa.... :cry:

De har flyttat "mitt" lopp i stället för att ställa in! :idea:

Nu laddar vi om! :bump:

Ville bara tala om att hästen Bukefalos var trea på Sundbyholm i går.

Oho! Valla! :bump: Ja, då kanske vi ses om det är den 23:e du ska dit?! :) Jag ska dit på kvällen i alla fall. :)

Men mitt lopp går på lunchen, det på kvällen var ju tant-travarna uteslutna från.... :rofl::rofl::rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar