Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

tack alla för omtanken! :)

skönt att höra att ni har bra erfarenheter av sådant här.

idag blev hon opererad som sagt. innan operationen visade röntgen att det vidgats sig sen första gången hon blev röntgad - mycket förståeligt eftersom hon åkt fram och tillbaka och således trampat ner med benet. det verkar som det bara var 1 spricka som tur var, dock var det inte helt rakt utan med lite krusiduller (eller vad man ska säga). längst upp på skenan där det var som tunnast så var det "småsprickor" - vilket enligt vet inte gjorde något.

så nu har hon hela 5 skruvar i benet. röntgen efteråt visade att man knappt kunde urskilja sprickan!! :) dessutom trodde han ganska säkert att hon skulle kunna tävla igen. så himla himla skönt att höra!! :) :)

hon ska få bo där en vecka nu, sen får hon äntligen komma hem.

usch, det är sådant här man tror att "det händer inte oss"..

fint faktafel på rondens hemsida förresten, där har de skrivit att det är i ett framben hon har spricka.. :p

Ett stilla tips om, ni VILL alltså, ge henne vallört i maten, det kallades "benkitt" förr i tiden och hjälper frakturer o dyl att läka bra.

Ja,faktiskt.
Och det verkar som det kvittar vilken häst jag valde. För den jag köpte istället blev bara en fölmärr det med.

Ja,faktiskt.
Och det verkar som det kvittar vilken häst jag valde. För den jag köpte istället blev bara en fölmärr det med.
Trist, men kan ju säga att hade du fått med dig Pebbles hem hade du fått nya upplevelser och kunskaper om hästar i allmänhet :rofl:
Jag är tveksam till om hon ens är en häst faktsikt ;)

V75 körs inte på Åby på lördag, utan har flyttats till Solvalla pga A2.
Tänk på det innan ni anmäler.....:)
Solvalla kör således tre V75-omgångar på raken framöver.

När ni anmäler... :rofl::rofl::rofl:

Om man ska vara allvarlig är kanske V75 lite väl med 8-9 veckor sen senaste starten...

Då finns risken att det lopp jag spanat ut blir flyttat till Jäger eller inställt igen antar jag. :cry:

När ni anmäler... :rofl::rofl::rofl:

Om man ska vara allvarlig är kanske V75 lite väl med 8-9 veckor sen senaste starten...

Då finns risken att det lopp jag spanat ut blir flyttat till Jäger eller inställt igen antar jag. :cry:

skicka ner hästen hit så tar jag hand om den.....

Och så något tråkigt också...

Spök-mamman berättade i dag att hennes "obytta" höft börjar krångla nu...

Hon bytte vänster för två år sen och fram till op. var det inte kul.
Dags att dra ner på hästarna? :confused::(

Jag ska ta en diskussion med henne om vad hon vill och om vi kan lösa det på något sätt.

Jag kör ju redan alla snabbjobb men snart kommer hon ju inte att kunna köra skritt-motion igen. och det är ju rimligt att tro att jag kan jobba heltid och hålla igång 4 och sköta 5 (den med "fodervärd" sköter sig "själv") även om jag låter massageverksamheten vila.

Men jag har en känsla av att allihop är igång fortfarande om ett år... Utom möjligtvis han som blir 6 nu då om han inte funkar.

Det hjapler ju inte alla ganger men jag anser att hon kan prova Back ocn Track. Pappa hade extrema ryggproblem innan han skaffade deras understall och nu har han inte kannt av det alls pa over tva ar. Tidigare gick han till kiropraktor, naprapat, sjukgymnast och stark medicinering och nu enbart detta understall.

Klart det inte hjalper till alla akommor men det kanske kan lindra hennes besvar tillfalligt? Finns massor av olika produkter tec lang kallingar, gubb kallingar, t-shirt och rygg stycke som skulle kunna hjalpa nedat hoften tycker jag.

(Borde nastan ha royalty fran BoT efter att ha rekommenderat alla med minsta smakrampa att anvanda det;))

Hon har... :rofl::rofl::rofl:

Men leden är utsliten, typ ben som nöter mot ben och mot sånt hjälper inte BoT...

Och det brukar ta tid från att det blir olidligt till det verkligen är dags för byte, förra gången var hon ju i arbetsför ålder men hur prioriterad blir hon som pensionär??

Sen är hon världens envisaste också... Jag hade liiiite pyssel med att hålla henne lugn efter förra operationen, hon försökte köra bil 10 dagar efter op. :eek: Jag hade aldrig upptäckt det om hon inte startat motorn... :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025