D
dolphinsmile
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)
Åh fy tusan..
Vilken tur att det gick bra ändå..
Åh fy tusan..
Vilken tur att det gick bra ändå..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag var det nara det blev en bukefalist mindre!
Skulle ta in lillhingsten och han busade som vanligt. Dramde till mig med bogen sa jag flog ut pa isen. Total kolapps saklart och sjalvklart foll jag pa hogeraxeln.
Grimskaftet i hogerhanden och en bellboot i vanster (han kan ju inte sluta ta dem av sig).
Nar han klev at vanster kande jag grimskaftet mot nacken och inser att det snott sig runt halsen, innanfor kragen.
Tack och lov att jag hade blota skinnhandskar pa mig sa det gled och att repet for en gangs skull inte hakade i sig sjalvt. Sag framfor mig hur jag slapades runt garden med grimskaftet som en snara!
Hingsten tyckte det var skitkul att springa los och halsa pa de andra unghastarna. Lite svart att vara glad och uppmuntrande var det nar han kom tillbaka - man blir latt arg nar skracken lagt sig!
Tur var ordet!
Och for bara en halvtimma sedan fick jag annu en paminnelse om att nagon ser efter mig.
Tvaars marren ar alltid lite lagom sur och nu ikvall nar jag la pa tacket sa det bara swisch och sa hade jag baken i fejan och bakfotterna vackert planterade rakt over hoften och magen. Tur som tusan att dorren var oppen sa jag flog ut. Hade jag haft en vagg bakom mig hade det sagt kras utan tvekan!
Och det laskiga ar att ingen av de har handelsena ar nagot som egentligen ar sarskilt riskabelt, vanliga vardags bestyr och anda kan det ga sa tokigt.
Ska nog ta det lugnt ett par dagar, kanns som om nagon varnar mig till att vara forsiktig..