Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Åh fy tusan..

Vilken tur att det gick bra ändå..

Idag var det nara det blev en bukefalist mindre!
Skulle ta in lillhingsten och han busade som vanligt. Dramde till mig med bogen sa jag flog ut pa isen. Total kolapps saklart och sjalvklart foll jag pa hogeraxeln.
Grimskaftet i hogerhanden och en bellboot i vanster (han kan ju inte sluta ta dem av sig).
Nar han klev at vanster kande jag grimskaftet mot nacken och inser att det snott sig runt halsen, innanfor kragen.
Tack och lov att jag hade blota skinnhandskar pa mig sa det gled och att repet for en gangs skull inte hakade i sig sjalvt. Sag framfor mig hur jag slapades runt garden med grimskaftet som en snara!
Hingsten tyckte det var skitkul att springa los och halsa pa de andra unghastarna. Lite svart att vara glad och uppmuntrande var det nar han kom tillbaka - man blir latt arg nar skracken lagt sig!

Fy vad otäckt! Vilken otrolig tur att det ändå gick bra!

Idag har vi fått provsvaret på Zeldas kastade foster. Det var inte virusabort som tur var!:bow: Vi drog en djup lättnadens suck, och Zelda med vidhängande fölunge är nu tillbaka i sin vanliga hage/box igen.
Hoppas nu att resterande dräktigheter och fölningar går som de ska.

Tur var ordet!
Och for bara en halvtimma sedan fick jag annu en paminnelse om att nagon ser efter mig.
Tvaars marren ar alltid lite lagom sur och nu ikvall nar jag la pa tacket sa det bara swisch och sa hade jag baken i fejan och bakfotterna vackert planterade rakt over hoften och magen. Tur som tusan att dorren var oppen sa jag flog ut. Hade jag haft en vagg bakom mig hade det sagt kras utan tvekan!

Och det laskiga ar att ingen av de har handelsena ar nagot som egentligen ar sarskilt riskabelt, vanliga vardags bestyr och anda kan det ga sa tokigt.

Ska nog ta det lugnt ett par dagar, kanns som om nagon varnar mig till att vara forsiktig..

Tur var ordet!
Och for bara en halvtimma sedan fick jag annu en paminnelse om att nagon ser efter mig.
Tvaars marren ar alltid lite lagom sur och nu ikvall nar jag la pa tacket sa det bara swisch och sa hade jag baken i fejan och bakfotterna vackert planterade rakt over hoften och magen. Tur som tusan att dorren var oppen sa jag flog ut. Hade jag haft en vagg bakom mig hade det sagt kras utan tvekan!

Och det laskiga ar att ingen av de har handelsena ar nagot som egentligen ar sarskilt riskabelt, vanliga vardags bestyr och anda kan det ga sa tokigt.

Ska nog ta det lugnt ett par dagar, kanns som om nagon varnar mig till att vara forsiktig..

Ja det verkar verkligen som du har änglavakt mitt i alla grejer du råkar ut för....:idea: var rädd om dig.

2008 går mot sitt slut, sista gången månen går mot full.

På lördag har det redan gått TRE år sedan den hemska olyckan då jag miste min älskade Dixie.

Jag tänker på henne och sörjer henne varje dag så här års fortfarande... :cry::cry:

050507012.jpg

!

usch! vilken tur att det gick så bra! håller med dig, att så vanliga vardagssysslor kan gå snett.. hoppas inte det händer något mer.

idag har det varit ren kaos i stallet ungefär, det känns som en hemsk mardröm......

igår när vi skulle lasta och åka hem från valla, ville Godiva inte stödja på VB alls. vi anade redan då det värsta och i morse konstaterades att hon dragit på sig en fraktur..... en spricka från kotan upp mot skenan på i alla fall minst 15 cm.

:cry::cry:

min fina underbara vackra dam :cry:
det värsta är att se hur ont ont har. stackarn har inte ens kunnat vila efter loppet.
väck mig någon?

tack för omtanken.. ingen aning.. hon har nyss anlänt till halmstad nu och imorgon förmiddag ska hon opereras. de ska försöka skruva ihop det, sen får vi se.. men det ser nog inte så ljust ut. en veterinär sa att "vi får försöka rädda henns som avelsmärr iaf" och den andra sa att det brukar vara bra prognos på sådant här..

Nee fan va tråkigt :( Håller tummarna för att det går att rädda henne! Kram på sig Netted!

Åh, nu är det MIN tur att krama dig.... *kram*

Än så länge är vi förskonade från influensan så jag kan träna vidare, men hemma finns ju bara 5000-krslopp för min svarta donna... :crazy:

tack för kramarna båda två. det värmer.

har nog fortfarande inte insett att det är sant, jag vill bara att allt ska gå över.
jag tänker på henne varje sekund! kan inte föreställa mig hur ont hon har..

fy vad tråkigt du! :( den här A2n är inget kul alls.

Fy sjutton! :cry: Varför händer detta de bra hästarna?
Tråkig jul för alla de inblandade, inte minst Sissel själv.

Men usch va synd om er och alla inblandade, som tröst kan jag säga att jag haft ett par hästar med liknande skador och det har gått bra.

Usch vad tråkigt! Men säger som Martha, jag har också sett liknande skador som läkt förvånansvärt bra och många gånger kan det vara bättre prognos är senskador.

Usch vad tråkigt! Men säger som Martha, jag har också sett liknande skador som läkt förvånansvärt bra och många gånger kan det vara bättre prognos än senskador.

Hur går det? Är Sissel opererad nu, och hur ser det ut?
Jag tänker på er hela tiden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V