Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd! (Del 2)

Inom vården brukar man säga att om du ligger över 8 fastande, 6 icke-fastande. har diabestes i nära familj
(dock inte sk ålders diabetes) eller är överviktig bör du gå och kolla dej....

Appråpå fasta...
Det hänger en tårta under min bild på Wibbe här till vänster...:d

AM

Nu har jag fixat artikeln..
MAximera fönstret som öppnas.
Texten är lite otydlig..

EGEN HINGST

AM

Hur fasiken kan de komma med detta nu bara ett par veckor innan det i så fall skulle träda i kraft? Har ringt ansvarig på SJV, men hon är inte anträffbar idag. Hur gör jag nu? Skiter i att ta hem "min" hingst (och så blir det inget av deras krav)? Tar hem honom och hoppas på det bästa?
Fatter det som om de närmaste dagarna kommer att bli avgörande vad det gäller ev, ny regel....

Hur fasiken kan de komma med detta nu bara ett par veckor innan det i så fall skulle träda i kraft? Har ringt ansvarig på SJV, men hon är inte anträffbar idag. Hur gör jag nu? Skiter i att ta hem "min" hingst (och så blir det inget av deras krav)? Tar hem honom och hoppas på det bästa?
Fatter det som om de närmaste dagarna kommer att bli avgörande vad det gäller ev, ny regel....

Alltså jag lider med dom som just tänkt använda egen hingst.

Och jag hoppas verkligen att STC kan hejda detta förbud.

Funderar just hur blir det då med arabfolket?
Deras hingstar är ju per automatik godkända enbart för att dom just är...hingstar......

AM

Inom vården brukar man säga att om du ligger över 8 fastande, 6 icke-fastande. har diabestes i nära familj
(dock inte sk ålders diabetes) eller är överviktig bör du gå och kolla dej....

Ja, överviktig är jag med 18 kg sen jag fick barn & min farfar hade diabetes.

Sväller ofta upp som en ballong den senaste tiden, nästan värre om benen än när jag var gravid :(

Så jävla typiskt, men till Wången ska jag banne mig!

:bump:Hurra Hurra Hurra Hurra :bump:
:banana:Grattis Naffa på födelsedagen !!!! :banana:

Nu har jag bokat och betalat flygresa till Nice/Cagnes-Sur-Mer och Grand Criterium de Vitesse i mars! :banana:
1322 SEK tor, det är ju sanslöst billigt! :bow:

:bump:GRATTIS NAFFA!:bump:

Av mig får du..*prassel prassel, dyker ner i födelsedagskartongen*

-En dansant Hong Kong-bo!

travdans.gif

Håll till godo!

Jag kan tänka mig naffa jaga kvastande fölmärrar med rollatorn.... :rofl::rofl:

Grattis på födelsedagen!!!! :bump::banana:

TAck allihop för gratulationerna! :love:

Ghost..
Vi har väldigt lerigt här hemma och jag hittar inte fyrhjulsdriften till rollatorn :mad:
Hinnar inte med tanterna!!

AM

Idag var det nara det blev en bukefalist mindre!
Skulle ta in lillhingsten och han busade som vanligt. Dramde till mig med bogen sa jag flog ut pa isen. Total kolapps saklart och sjalvklart foll jag pa hogeraxeln.
Grimskaftet i hogerhanden och en bellboot i vanster (han kan ju inte sluta ta dem av sig).
Nar han klev at vanster kande jag grimskaftet mot nacken och inser att det snott sig runt halsen, innanfor kragen.
Tack och lov att jag hade blota skinnhandskar pa mig sa det gled och att repet for en gangs skull inte hakade i sig sjalvt. Sag framfor mig hur jag slapades runt garden med grimskaftet som en snara!
Hingsten tyckte det var skitkul att springa los och halsa pa de andra unghastarna. Lite svart att vara glad och uppmuntrande var det nar han kom tillbaka - man blir latt arg nar skracken lagt sig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
150 203
B
  • Låst
Trav Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och...
102 103 104
Svar
2 076
· Visningar
114 603
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V