Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det 26:e stoets avkomma får inte registreras då. var nåt trassel förra året med en listhingst som hade använts till 26 ston, men tror att det var så att en inte var dräktig så då löste det sig ändå.
oj. Hoppas att dom inte inseminerat 26 ston
fast då borde det det ju vara hingsthållarens/importörens ansvar.
de finns ju dom där listerna på hur många ston varje hingst har fått. där syns det ju om det är maxantal eller inte.
ja det torde ju vara hingsthållaren/ägaren som får stå för fiolerna isåfall...men det är ju synd på fin avkomma som blir "värdelös" och ett helt år åt h-e..men vi kanske inte ska gräva ner oss än heller det kanske finns en bra förklaring till alltihopa,han får ta tag i det i morgon....
Om inte alla de andra 25 får levande föl går det nog att fixa till... Ibland verkar det som om de där listorna är lite flytande. Fölet är väl inte värdelöst, det måste väl gå att regga det i någon annat land? Inte för att det är något roligt alternativ men det är ju en möjlighet...
Har "hingsthållaren" ifråga lämnat in en fulltecknad språngrulla på 25 ston, och inte din bekants sto finns med på den så är det en stor tabbe av hingsthållaren. Det borde då vara på sin plats med nån typ av skadestånd.
Vad jag förstått så har det varit en hel del fusk med språngrullarna på de populäraste hingstarna.
Man seminerar hej vilt, och när det är dags för att rapportera till STC plockar man bort några av de som inte är dräktiga, och vips har man en lagom fin lista.
Är det därför tro som det numera står angivet i hingstkatalogen vilka ston de olika hingstarna fått?
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.