Sist jag va på träningshelg med min hund va vi 8 personer och lika många hundar som delade på 1 rum. Det va bara enkla skärmar mellan sängarna. En del hade hunden i bur på golvet eller på filt brevid sängen (min sov i sängen hos mej) Det gick hur bra som helst. Det va 7 snarkande retrievers och en snarkande vorsteh.
Alla va så trötta att ingen orkade ta någon notis om någon annan.
Hade vi i min träningsgrupp försökt oss på något sådant hade ingen fått sova och flera hundar hade fått besöka veterinär. Min unghund skulle bara fara runt och till slut muppa med fel hund. Många av hundarna är högtempererade och reaktiva så det hade bara sagt poff. Den äldste hade lugnt lagt sig och sovit, men bara om inte träningskompisens hane fanns i rummet. Det är den enda hunden han inte tål. Corgin hade snarkat på och varken gruffat eller stressat.
På mina läger ocv seminarier dominerar Schäfrar, mallar och holländare. Inga raser man släpper ihop hur som helst med främmande hundar. Få är aggressiva, men de kan rikta om beteenden på en nanosekund och då är risken att det smäller stor.
Unghunden skulle jag för övrigt inte lämna lös även om jag hade eget rum. Hon skulle demolera det totalt direkt hon får tråkigt, vilket tar ca 5 minuter. Hon blir sällan trött.