Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Va kul! Var länge sedan jag såg några bilder på er nu, glöm inte vad du lovat;)

Fast just nu är det ju alldeles för varmt för ridning, hästarna har flyttat in i skogen och kommer bara ut på nätterna, och själv ligger jag däckad i en dunderförkylning:grin:

Oj då vad denna tråd dog ut... det får vi ändra på:D

Uppdaterar läget här hemma. Lilleman har vilat den senaste veckan, då jag lagt allt krut på bonushästen + jobbat en hel del. Dessutom har han utvecklats en hel del i ridningen i sommar, och är väl förtjänt av en liten vila för både kropp och huvud. Men snart ska vi ladda om och börja träna inför tävlingsdebuten i september.

Min bonushäst ligger däremot just nu i hårdträning inför helgens tävlingar och vi har haft några riktiga kanonpass det senaste. Fortfarande lite attitydproblem som behöver jobbas på, men själva ridningen känns kanon! Håller tummarna för att formen håller hela veckan ut:bump:

Hur är läget hos alla er andra?

Ja, den här tråden behöver vi! :bump:

Jag har ju precis fått tillbaka mitt hästintresse, och nu saknar jag verkligen den tiden när jag var med på clinics nästan varje månad. Det har man ju inte råd med nu, men i höst kanske det blir ändring på det!
Jag håller på att sätta igång min häst ordentligt nu, och siktar på en tävling den 21-22 aug. Men eftersom hästen är så otränad så har han fått tillbaka sina ursprungliga problem med vänster galopp... :crazy: Förhoppningsvis blir det bättre ju mer han musklar på sig.

Jag var iväg med Phigalle på träningstävling hos Helene Hookkanen i Söndags. Kom hem med ett första pris i pleasure w&t och två tredje pris i pleasure och western horsemanship w&t. Nu är det galoppen som det ska jobbas med. och om pengar finns och galoppen blivit bättre så finns det några D tävlingar att välja mellan. Men det är en bit kvar med att fixa iordning galoppskänkeln och lära häst att man inte ökar så mkt man kan på raksträckorna.

*kl*
Kul att denna kom igång igen! Man glömmer lätt trådar faktiskt.
Vi ska iväg och titta på nationals imorgon, få lite inspiration för showmanship som jag ska tävla den 18 september i. Gött mos med en heldag tillsammans med hästkompisar och bara grotta ner sig snygga tävlingsekipage och så:D

Själv har jag knappt en mil till Greva men denna månaden är fattig så jag har inte råd med inträdet:mad:

Ska bli spännande att höra hur helgens tävlingar har gått! :laugh:

Silver är äntligen igång och jag har tom galopperat i skogen några gånger. :laugh: Ju mer jag rider destu bättre bli han i halsmusklerna och senan håller som den ska än så länge. Tänkte att jag skulle börja åka och träna lite med honom nu i höst. Bara småpass men jag vill att det ska bli rätt från början och jag har ju inte tränat så mkt western innan. Tänkte att tränaren kan få lära mig grunderna medans Silver lullar omkring i ridhuset med mig på, inget avancerat. Är helt inställd på att börja tävla nästa år så nu hoppas jag att han håller :)

Photo_94239_1392216.JPG

Hej, jag vann pleasure w&t och kom 3:a i både pleasure och western horsemanship w&t:laugh:
Bild0104.jpg

Bild0115.jpg

Bild0125.jpg

En träningstävling Hokkanen hade inför Rein In Sweden II

Jag är oxå supersugen på att tävla trail :laugh: Tror att det är väldigt mkt svårare än vad det ser ut :D Tänkte att jag skulle försöka att tävlingsdeb. till sommaren om Silver håller som han ska :)

Va kul! Jag har tränat en del på mina trailhinder här hemma, men ska iväg någon gång innan tävlingen och träna på järngrind, har bara repgrind här hemma.

Till helgen åker jag nog iväg till min tränare, är dags att sätta igång arbetet med cuben igen:)

Jag funderar lite på hur man ska gör nästa år, då man är helt ny inom western. Om man ska försöka få vara med i ett lag och rida så man får lite hjälp på tävling med allt som gäller eller om man kanske borde tävla nåt år innan så man inte gör bort sig totalt :laugh:

Jag köpte sadeln förresten! Ska hämta ut den nu i veckan :laugh:

*kl*
Nu kan jag med börja skriva här :p
Bättre sent än aldrig eller vad är det man säger :angel:

Mål -10:
* Att Tibbe skall hålla och komma igång så han kan börja tävlas till våren nästa år :p

Tibbe är en appis född -05 som de senaste åren varit expert på skada sig så ligger efter ganska mkt i utbildningen ^^
31471917.jpg

"Tibben är den lilla"

Vad roligt att ni med är trailgillare:D
Jag har blivit allt mer intresserad av trail. Varit på en clinic För Erik Brodin och har bokat in mej på en ytterliggare. Vi är helt nybörjare med trail och grinden är såå farlig. Har byggt mej en bro och som nu även fått räcken på men det regnar hela dagarna här så jag har inte kunnat använda den tyvärr. Phigalle är även väldigt skeptisk mot nya bommar och kan tvärstanna och kasta sej/stegra och bara vara livrädd och efter MKT övertalning så hoppar han över:crazy: En regel är att slå i alla bommar och har man tur så kan man klara en bom utan islag av någon hov iaf. Men vi får se. Funkar det inte med Phigalle så kan jag alltid börja med Adele.

Jag funderar lite på hur man ska gör nästa år, då man är helt ny inom western. Om man ska försöka få vara med i ett lag och rida så man får lite hjälp på tävling med allt som gäller eller om man kanske borde tävla nåt år innan så man inte gör bort sig totalt :laugh:

Jag köpte sadeln förresten! Ska hämta ut den nu i veckan :laugh:

Har du ingen i klubben som du kan hänga på på någon tävling? Annars är det skitkul att tävla i lag måste jag säga. Både jag och hästen jag tävlat i år var helt gröna i våras när vi tävlingsdebuterade, och tack vare mina lagkamrater har det gått över förväntan. Vi har så jäkla kul ihop när vi är ute och tävlar, alla peppar varandra och hjälps åt.

Så nu slipper jag vara så nervös när jag ska ut med unghästen, och kan koncentrera mig på ridningen istället:) Trodde aldrig att jag skulle tycka det var så roligt att tävla, men nu är jag riktigt biten, vill åka överallt:D

kl

efter träningstävlingen hos H&H Hokkanen! :)

31472383.jpg

31472379.jpg

Håller på att ladda upp en film från trailen i helgen, återkommer med den snart :)

Öva på med Phigalle, så kommer det säkert... Cuben gillar trail, och vi rider trailbanor här hemma. Lite oförsiktig med bommar ibland, men det går bättre och bättre. Skadar ju inte heller att min tränare tycker trail är det roligaste som finns:)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 317
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 188
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 774
Senast: hundtant
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2