Träning och hälsa del 12

Morgonens!

IMG_2353.webp

Rumänska har jag haft lite svårt med men tycker de börjar kännas riktigt bra vilket är kul 👍👍

Min kropp strejkar lite den här veckan och bjuder på en helt orimlig trötthet kombinerat med värk både här och där. Jag har dock ingen feber, halsont eller sådär så jag försöker hålla igång något sånär men har dragit ner på förväntningarna och satsar på 2 pass denna veckan istället för de vanliga 4. Det är så sjukt påfrestande mentalt när precis allt man gör, om det så är jobb eller träning, känns dubbelt så jobbigt som vanligt. Ska försöka vila ordentligt i helgen också och inte låta Lilla Fröken Duktig ta över för mycket med allt jag "borde" göra.

Kvällens frivändningspass gick i alla fall över förväntan och jag kände mig nog så nära normal som jag gjort på hela veckan tror jag. Skönt, jag var beredd på ett helt annat motstånd både mentalt och fysiskt! Väldigt nöjd med att ha tagit mig iväg och att ha kunnat stänga av hjärnan lite och bara göra 🙂

Nu sitter jag på hallgolvet och dricker saft och mår illa 🙃 Hoppas att lite saft, en varm dusch och en lugn och tidig kväll hjälper!

Just det, jag var hos en fysioterapeut igår också för att få ett utlåtande om mitt knä som fortfarande stör mig ganska ofta genom att kännas stelt och svullet. Diagnosen blev lätta skador på menisk samt MCL och det kommer förmodligen att läka av sig själv så länge jag fortsätter vara lite försiktig med det och undviker rörelser som kan göra att knäet vrids eller blir "overextended", vad nu det kan tänkas heta på svenska. Fick även lite övningar för att stärka muskulaturen runt om, så jag ska försöka vara duktig och göra dem!

Ikväll(?! Jag tränar aldrig kvällar ju 😁 ) ska jag träna med en kollega. Chansade och frågade om hon skulle köra rygg/biceps idag, vilket hon skulle!
Hon ville att jag skulle lotsa henne igenom lite marklyft, det blir nog kul ☺️

Ikväll(?! Jag tränar aldrig kvällar ju 😁 ) ska jag träna med en kollega. Chansade och frågade om hon skulle köra rygg/biceps idag, vilket hon skulle!
Hon ville att jag skulle lotsa henne igenom lite marklyft, det blir nog kul ☺️

Sjukt kul pass, vi skrattade så vi höll på kissa på oss 😁 hon gjorde superfina mark, så nu ska hon ha det i sitt schema framöver!
Jag fortsatte mala på på 90 kg. Hundringen känns lång bort just nu, men det är ju ingen stress.

Väldigt ovant att träna på kvällen, visste inte riktigt om jag skulle äta middag innan eller inte.

Sjukt kul pass, vi skrattade så vi höll på kissa på oss 😁 hon gjorde superfina mark, så nu ska hon ha det i sitt schema framöver!
Jag fortsatte mala på på 90 kg. Hundringen känns lång bort just nu, men det är ju ingen stress.

Väldigt ovant att träna på kvällen, visste inte riktigt om jag skulle äta middag innan eller inte.

Ser riktigt stabilt ut 👍💪

Cyklade in till staden för att handla i fm, blir ungefär 5 mil fram och tillbaka. Och det regnade så var ganska våt mot slutet för självklart hade jag missat regnkläder. Mötte ganska många som var ute och joggade och de flesta såg glada ut. Blir lite som en samhörighetskänsla när man möter någon i regnväder, en klubb av vi som tycker om att komma ut även eller kanske särskilt i regn och ruskväder :)

Nu är jag uppe på 85 i marklyften. Började på max 70 i januari med mål 100 vid årsskiftet. Plötsligt känns det nästan görbart. Är ju liksom halvvägs nu. Ska bli spännande att se om jag får en platå på 90 också (precis som jag fick när jag skulle upp på 80).

Har haft en bra och varierad träningsvecka. Nästa vecka hoppas jag på att få in mer än ett kettlebellpass. Vågar mig fortfarande inte på renodlade HIIT-pass där pulsen dundrar i öronen. Min hals är fortfarande lite knepig och jag har svårt för att avgöra om det verkligen är så eller om jag bara känner efter för mycket 😆.

Supermysig utflyktsrunda igår med barn på cykel och så sprang jag. Vi tog sikte på ett fik ca 4 km bort. Vattenpaus ungefär halvvägs, sen trampade de små på bra. Fyllde på energi med lite kardemummabulle innan vi vände hem igen. Perfekt att kunna kombinera träning och utflykt 😍

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
75 529
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
73 784
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
67 205
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett... 99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
79 867
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka