Känner mig mest ledsen och uppgiven över hela situationen. Det suger så mycket att inte kunna konditionsträna alls. Jag går upp i vikt och mår skit psykiskt rent ut sagt. Det känns som jag håller på att traggla med rehabilitering och övningar och det har bara tagit tvärstopp de sista månaderna. Går inte framåt alls snarare bakåt. Vet inte vad jag ska hitta på.
Om du inte känner förbättring skulle jag kontakta rehab för uppenbarligen fungerar inte det du fått. Skulle också byta person.
Jag är övertygad om att det faktum att jag fick en ny "rehab-person" räddade mig. Innan följde jag både läkarens och fysions råd till punkt och pricka och jag ifrågasatte också men de hävdade att det bästa för mig var rörelse. Fick ny fysio som direkt visste vilken typ av person jag var (en sån som stretar igenom smärta och inte lyssnar på kroppen) och han var bara "Nej nej nej, du ska vila och gå och belasta ditt knä så lite som möjligt ". Sen fick jag andra rehab övningar med mer motstånd. Från att ha gått månader utan minsta förbättring så började jag efter nån vecka känna små skillnader och smärtan blev mer uthärdlig.
Jag är övertygad om att det tack vare denna guldklimp till fysio jag är där jag är idag nästan fullt återställd. Våga söka en second opinion.
Sen ska tilläggas att vare sig den första fysion eller läkarna hade fel, han sa att det är bra råd man kan ge en normal person som lyssnar på sin kropp och rehabövningarna var i princip samma men de gjorde liksom ingenting för mig som är starkare än genomsnitts personen så för att det skulle göra skillnad behövde just jag större belastning. Utan den personen som kunde se vilje typ av person jag var och justera efter mig som individ hade jag antagligen aldrig lyckats bli så här bra .