Kikar in här för att få lite råd. Jag behöver träna och få upp konditionen och ff bål och magstyrka för att förstärka min balans. Som just nu är icke existerande så jag trillar och snubblar. Tex kan jag inte stå på ett ben i mer än två, tre sekunder(!)
Premisserna är följande:
Jag har inte tränat på flera år och min kondition är på minus.
Jag har extremt dålig syn, och noll avståndsbedömning och ser inte var ett redskap befinner sig. Vilket i sin tur gör att min koordination är icke-existerande.
Jag kan inte simma pga sviterna från frusna skuldror (båda). Alla rörelser som kräver stor rörlighet i axlarna går bort.
Jag har ankfötter (tydligen pga hur mina höfter är konstruerade enligt sjukgymnast). Plattfötter som pekar utåt vilket i sin tur gör att musklerna i benen vrids.
Jag har extremt korta muskler i alla muskelgrupperna i benen. Vaderna, baksidan av låren, framsidan av låren Det enda som jag inte får värk i är smalbenen
Att cykla eller gå är därför svårt eftersom jag redan från början får stenhårda och värkande benmuskler. Tex kan jag inte sitta på knä utan enbart stå på knä.
Att köra ett pass i grupp är min absoluta fasa.
Gym är det värsta jag vet.
Är jag ett hopplöst fall? Jag behöver mellanintensiv träning som pågår längre tid och helst fler gånger i veckan. Detta eftersom mitt blodsocker ligger stabilt med träning men svajar vid högintensiv träning.
När jag skriver så ser jag hur absurt det är. Men, tja, tips, råd?
Mvh
Ett kroppsligt vrak