@zassoo, Jag har inte velat skriva något på mobilen till dig om din jobbsituation, för jag blir bara arg på den när jag ska långskriva. Nu sitter jag vid datorn, och here we go. Tycker det är
jättestarkt av dig att ta tag i det och ventilera dina tankar, särskilt som du är så pass ny på arbetsplatsen!
Känns skönt att läsa att du ändå verkar få hyfsad uppbackning från en del andra kollegor.
Jobbet är en sån himla stor del av ens liv, och utan en bra stämning på jobbet/bra kollegor blir det mesta rätt jobbigt. Även om alla andra delar av livet flyter. Vi har en person som är jobbig på vårt jobb, och hen drar ner stämningen hur mycket som helst, trots att alla andra är bra och vettiga personer, så jag vet hur det är. Just den personen vi har problem med (jag har haft väldiga problem med människan i början, men just nu har hen fokus på min kollega som har haft tråkigheter hemma och redan är "nedsatt"
) håller chefen om ryggen, så vi har inget gehör för att klaga heller. Mina killar på andra jobbet var egentligen så mycket roligare/trevligare/stämningen var så mycket bättre där, så att det blev som det blev där är jättetrist av många fler anledningar än det uppenbara = mindre lön.