Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Sovit knackigt i natt då jag haft en snorig, otrolig 2,5 åring bredvid mig i sängen. Maken flydde till hennes säng. Han erbjöd mig att byta med honom men jag sover knappt i den sängen heller då den dödar min rygg så det kändes som det kvittade :p

Ska rida på lunchen idag. Mer än det blir det nog inte idag om jag inte får för mig att gå en promenad ikväll efter ungarna lagt sig :)

Är det någon här inne som använder handskar vid styrketräning? Vilket märke, i så fall? Jag får så himla lätt onda valkar i händerna känns det som, och det är ju vansinnigt irriterande när det är det som stoppar en från att göra ordentliga reps...

Är det någon här inne som använder handskar vid styrketräning? Vilket märke, i så fall? Jag får så himla lätt onda valkar i händerna känns det som, och det är ju vansinnigt irriterande när det är det som stoppar en från att göra ordentliga reps...
Använder handskar vid all typ av träning som involverar att jag ska gripa i saker
Just nu har jag ett par från Better Bodies som jag gillar

images

Jag använder tejp och tejpar ex tummarna om jag ska använda tumlås eller nåt sånt, tycker det funkar super men det skyddar ju inte själva handflatan.. I vilka övningar är det du får mest ont i händerna? Jag skulle nog tycka det känns som att greppet blir sämre i handskar men det kanske är en vanesak :) Och får du jätteont i händerna får du ju kanske bättre grepp med handskar än utan :p

Jag tycker att jag får sämre grepp med handskar, inte minst eftersom även tunna handskar lägger på bredd på exempelvis stången, och jag har inte de största händerna så jag vill inte göra saker tjockare än vad de redan är.

Så mitt tips är att bomba på med magnesium, smörj händerna noga efter att ha använt magnesium (eftersom det torkar ut), använd mixat grepp eller tumlås när det är möjligt och gå på eventuella valkar direkt med lämplig fil (typ fotfil).

Sedan finns det förstås övningar du kan göra för att stärka greppet, några finns här: http://www.styrkelabbet.se/starkt-grepp-och-grova-underarmar/

Usch vilket tråkigt väder , det förstår jag att du inte går ut i om du inte måste ;)

Jag körde 45 min yoga här hemma idag (Adrienes deep stretch-video). Tände massa ljus och la fram en filt och hade det riktigt mysigt. Bra sätt att lura upp sig själv ur sängen ;)
Blev 40 min yoga och sen halvvägs in i 7 minute workout innan sambon ringde och avbröt, sen kom jag inte igång igen. :meh: Så det får vara för nu. Tar nog ett yoga pass till ikväll iatället.

Använder handskar vid all typ av träning som involverar att jag ska gripa i saker
Just nu har jag ett par från Better Bodies som jag gillar

images
Tack för tips! Hur tjocka är de, själva greppytan alltså?

Jag använder tejp och tejpar ex tummarna om jag ska använda tumlås eller nåt sånt, tycker det funkar super men det skyddar ju inte själva handflatan.. I vilka övningar är det du får mest ont i händerna? Jag skulle nog tycka det känns som att greppet blir sämre i handskar men det kanske är en vanesak :) Och får du jätteont i händerna får du ju kanske bättre grepp med handskar än utan :p

Jag tycker att jag får sämre grepp med handskar, inte minst eftersom även tunna handskar lägger på bredd på exempelvis stången, och jag har inte de största händerna så jag vill inte göra saker tjockare än vad de redan är.

Så mitt tips är att bomba på med magnesium, smörj händerna noga efter att ha använt magnesium (eftersom det torkar ut), använd mixat grepp eller tumlås när det är möjligt och gå på eventuella valkar direkt med lämplig fil (typ fotfil).

Sedan finns det förstås övningar du kan göra för att stärka greppet, några finns här: http://www.styrkelabbet.se/starkt-grepp-och-grova-underarmar/
Jo, jag är lite orolig för att det ska påverka mitt grepp. Jag fick ett par handskar av en kollega en gång, men de var så himla tjockt vadderade i handflatan att det bara kändes konstigt. Därför tänkte jag att jag skulle testa ett par tunnare, men det gör kanske mer skillnad än jag tror... Magnesium är förbjudet på gymmet tyvärr, så det går inte :down:

Jag får mest valkar av marklyft och latsdrag tror jag. I marklyften känns det som att det beror på att räfflorna i metallen blir så pass "vassa" när stången är tung, och i latsdrag är det mer för att huden trycks ihop på ett obekvämt sätt.

@zassoo, Jag har inte velat skriva något på mobilen till dig om din jobbsituation, för jag blir bara arg på den när jag ska långskriva. Nu sitter jag vid datorn, och here we go. Tycker det är jättestarkt av dig att ta tag i det och ventilera dina tankar, särskilt som du är så pass ny på arbetsplatsen! :bow: Känns skönt att läsa att du ändå verkar få hyfsad uppbackning från en del andra kollegor.

Jobbet är en sån himla stor del av ens liv, och utan en bra stämning på jobbet/bra kollegor blir det mesta rätt jobbigt. Även om alla andra delar av livet flyter. Vi har en person som är jobbig på vårt jobb, och hen drar ner stämningen hur mycket som helst, trots att alla andra är bra och vettiga personer, så jag vet hur det är. Just den personen vi har problem med (jag har haft väldiga problem med människan i början, men just nu har hen fokus på min kollega som har haft tråkigheter hemma och redan är "nedsatt" :rage::() håller chefen om ryggen, så vi har inget gehör för att klaga heller. Mina killar på andra jobbet var egentligen så mycket roligare/trevligare/stämningen var så mycket bättre där, så att det blev som det blev där är jättetrist av många fler anledningar än det uppenbara = mindre lön.

Min ursprungsplan (från i somras, typ) var egentligen årets sista dressyrstart idag. Efter förra tävlingen när hästen inte hade gått så mycket innan och hon helt tappade energin i sista starten kände jag att det är inte rättvist att åka om jag inte kunnat rida ordentligt innan. Och hela förra veckan försvann på älgjakt och jobb, så vi skippade den tävlingen. Kändes rätt skönt faktiskt i morse när regnet öste ner och det blåste typ storm (hästarna är fortfarande ute om nätterna och det har varit fint väder hela veckan så tänkte aldrig på att ta på henne ett täcke heller). :o

Valde att strunta i ridningen idag, men vi promenerade en timme tillsammans istället. Lite mer kanske. Måste skryta lite med henne, idag var andra gången på kort tid som vi mötte/passerade en traktor och hon gjorde det utan utbrott. Nu var det grannen häromdan och min bror idag, så de tar det ju självklart lugnare än random bonde man möter på vägen, men för ett år sen höll hon på att få en hjärtattack av en cykel, liksom.

Sprang en runda på 5km idag. Andra gången i mitt liv. Alltsååå mitt psyke är det som fuckar upp min träning. Skulle ha kommit längre i träningen om jag skulle sluta lyssna på min hjärna:banghead: Efter 1km idag ville jag stoppa. Det var tungt, allt värkte, försökte hitta på en massa anledningar till att stanna. Tillslut hade jag sprungit 5km och jag var eg inte ens ansträngd:o mest stel i benen. Samma i styrketräningen. Jag tar oftast inte i 100%. Speciellt inte i benträningen. Måste SLUTA TÄNKA bara KÖR!:rage:

Tack för tips! Hur tjocka är de, själva greppytan alltså?

Jo, jag är lite orolig för att det ska påverka mitt grepp. Jag fick ett par handskar av en kollega en gång, men de var så himla tjockt vadderade i handflatan att det bara kändes konstigt. Därför tänkte jag att jag skulle testa ett par tunnare, men det gör kanske mer skillnad än jag tror... Magnesium är förbjudet på gymmet tyvärr, så det går inte :down:

Jag får mest valkar av marklyft och latsdrag tror jag. I marklyften känns det som att det beror på att räfflorna i metallen blir så pass "vassa" när stången är tung, och i latsdrag är det mer för att huden trycks ihop på ett obekvämt sätt.

Finns även flytande magnesium som inte dammar, det kanske är ett alternativ? Enligt Styrkelabbets artikel med 10 budord i gymet tycker de man ska "Stå upp emot magnesium-förbud" haha. Inte för jag hade pallat det dock ;) http://www.styrkelabbet.se/vett-och-etikett-pa-gymmet/

Men det låter också som en obekväm stång som har vassa räfflor :down: Det går ju dock inte att göra nåt åt. Äsch, prova några tunna handskar annars, känns inte som en jätteinvestering och det blir kanske toppen :)

Jag körde marklyftsläxan idag 8 set med 3 rep på 78-80%. Det var tungt och är alltid lite halvslö när jag är helt ensam på gymet men det gick :)
Gjorde också 7-4-3 strikta chins innan, det var kul :up:

@zassoo, Jag har inte velat skriva något på mobilen till dig om din jobbsituation, för jag blir bara arg på den när jag ska långskriva. Nu sitter jag vid datorn, och here we go. Tycker det är jättestarkt av dig att ta tag i det och ventilera dina tankar, särskilt som du är så pass ny på arbetsplatsen! :bow: Känns skönt att läsa att du ändå verkar få hyfsad uppbackning från en del andra kollegor.

Jobbet är en sån himla stor del av ens liv, och utan en bra stämning på jobbet/bra kollegor blir det mesta rätt jobbigt. Även om alla andra delar av livet flyter. Vi har en person som är jobbig på vårt jobb, och hen drar ner stämningen hur mycket som helst, trots att alla andra är bra och vettiga personer, så jag vet hur det är. Just den personen vi har problem med (jag har haft väldiga problem med människan i början, men just nu har hen fokus på min kollega som har haft tråkigheter hemma och redan är "nedsatt" :rage::() håller chefen om ryggen, så vi har inget gehör för att klaga heller. Mina killar på andra jobbet var egentligen så mycket roligare/trevligare/stämningen var så mycket bättre där, så att det blev som det blev där är jättetrist av många fler anledningar än det uppenbara = mindre lön.

Tack, jag ska dock verkligen inte ha all cred men det är ju en bit i det stora pusslet. Det är fullkomligt kaos nu, folk kommer inte till jobbet och vi som är kvar känner ambitionsnivån sjunka drastiskt... Och ja, hur det är på jobbet påverkar en verkligen sjukt mycket! Man behöver inte vara bästa kompisar, men i alla fall respektera varandra. Vi får se vad som händer.

Igår eftermiddag blev det ett pass på jobbgymmet. Först lite bänkpress, 5x5 med teknikfokus. Sen lite random övningar som jag hade tänkt göra en cirkel av, men efter ett varv ledsnade jag och övade frivändningar istället :D Bara lite kort dock, fick en liten känning i vänsterarmen så jag slutade där. Gick i brant uppförsbacke på löpbandet i 10 minuter innan dusch. Märkligt pass.

Idag vaknade jag efter 10 timmars sömn och kände mig helt dränerad. Huvudvärk, tung och trött i kroppen. Depp och ångest. Som att all veckans stress kom tillbaka och slog mig i huvudet. Inte förrän vid 15-snåret började jag känna mig som en människa igen. En kort skogspromenad och "yoga for depression" kan jag i alla fall checka av idag. Har även bytt däck på bilen och krattat lite löv, yay :p Hade nån tanke på att gå ut och lyfta lite i skivstången men nej... Kanske imorgon. Det får vara okej att inte göra massa saker idag.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar