Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Blev en kortare promenad med härligt sällskap idag :) såg en räv och fyra rådjur :love:

Har även grym träningsvärk från igår. Märks helt klart att jag satt på en annan häst än min egna ;) Mest övre magmusklerna som påverkats, men även lite i benen. Har dessutom lyckats dra på mig blåmärke på venusberget då min sadel inte är gjord för att rida lätt i :p

Vad har du för konstig sadel? :rofl:

Morgonpromenad i 4 grader, regn och blåst i morse. Varken jag eller hunden var speciellt imponerade men jag hade brev med som skulle postas så vi var tvungna att gå hela vägen ändå.

Idag efter jobbet ska vi på badhuset! Har förväntansfulla barn kan jag lova :p

Idag använde jag friskvårdstimmen till en springtur :) Var väl ute 45 minuter kanske, intervaller 40 sekunder med 20 sekunder aktiv vila. Jobbigt! Men superskönt att komma ut mitt på dagen, fick till och med en liten solglimt :D

Fusk med sol :cautious: Här regnar det och är bara några plusgrader fortfarande.

Idag använde jag friskvårdstimmen till en springtur :) Var väl ute 45 minuter kanske, intervaller 40 sekunder med 20 sekunder aktiv vila. Jobbigt! Men superskönt att komma ut mitt på dagen, fick till och med en liten solglimt :D

Att vara ute på dagen när det är ljust är underbart när man inte tar det för givet.

Lite på samma tema. Hur vet man om man har rätt till friskvårdstimme via jobbet? Vet att man inte får använda den till ridning i vilket fall, men rent allmänt alltså?

Vad har du för konstig sadel? :rofl:
Spansk, bomlös, inte gjord för att rida lätt i ;)
(lånad bild)
13561764_255114808200222_117399868_n.jpg

Att vara ute på dagen när det är ljust är underbart när man inte tar det för givet.

Lite på samma tema. Hur vet man om man har rätt till friskvårdstimme via jobbet? Vet att man inte får använda den till ridning i vilket fall, men rent allmänt alltså?

Verkligen! :)

Vet inte riktigt, det är väl reglerat i något avtal antar jag. Jag fick det berättat för mig och det står i våra officiella dokument eller vad man ska säga.

Åh, det verkar underbart med friskvårdstimme! Är det en timme i veckan man får? Världens bästa idé!

Spansk, bomlös, inte gjord för att rida lätt i ;)
(lånad bild)
13561764_255114808200222_117399868_n.jpg
Herregud, jag förstår smärtan! :rofl:

Friskvårdsbidrag och tid för friskvårdande aktivitet (eller motionstimme/träningstimme/tid - kärt barn har många namn) är skilda saker. Bidraget är av Skatteverket reglerat i vad det får användas till för typ av aktivitet och summan bestäms av arbetsgivaren.

Tid för träning/friskvård/blabla bestämmer arbetsgivaren själv vad som gäller, tex om det måste utövas på arbetsplatsen osv.

Företagets styrande dokument brukar ta upp vad som gäller, om det inte redan är reglerat så kan du ju lämna in förslag om det! :)

Friskvårdsbidrag och tid för friskvårdande aktivitet (eller motionstimme/träningstimme/tid - kärt barn har många namn) är skilda saker. Bidraget är av Skatteverket reglerat i vad det får användas till för typ av aktivitet och summan bestäms av arbetsgivaren.

Tid för träning/friskvård/blabla bestämmer arbetsgivaren själv vad som gäller, tex om det måste utövas på arbetsplatsen osv.

Företagets styrande dokument brukar ta upp vad som gäller, om det inte redan är reglerat så kan du ju lämna in förslag om det! :)

Jag misstänker att det inte finns på vår arbetsplats, men hur ska man kunna utföra träningen på arbetsplatsen om det inte finns typ gym där?

Åh, det verkar underbart med friskvårdstimme! Är det en timme i veckan man får? Världens bästa idé!

Japp, en timme i veckan på arbetstid! :) Superbra. Har tänkt att jag ska använda den just till löpning mitt på dagen framöver, super att få komma ut i dagsljus nu när mörkret kommer.

Japp, en timme i veckan på arbetstid! :) Superbra. Har tänkt att jag ska använda den just till löpning mitt på dagen framöver, super att få komma ut i dagsljus nu när mörkret kommer.
Ja men verkligen! Tror jag ska försöka lobba för att vi också ska få sådana förmåner på mitt kontor. Försöka går ju! :)

Man tränar rätt bra med Ben & Jerry's i magen :D Det blev ett riktigt trevligt benpass med knäböj, KB-split squats ståendes på viktplattor, zombie walks, enbent benpress, utfall med skivstång, donkey kicks samt avslutningsvis Tabata-burpees (20 s jobb, 10s vila osv) i 4 minuter.

Nu blir det spontan utemiddag på en ny restaurang här i kvarteret, ingen av oss orkar laga mat så det är en bra ursäkt att testa den! :)

Jag misstänker att det inte finns på vår arbetsplats, men hur ska man kunna utföra träningen på arbetsplatsen om det inte finns typ gym där?

Ja alltså, har förtaget inga möjligheter ställer de knappast just det kravet ;) Vad jag menar är att företaget fritt kan bestämma hur en sådan förmån får nyttjas, just det var bara ett exempel.

Har under kvällen googlat mig till lite inspiration. Har ju två st kettlebells hemma så tänkte det var dags att sätta igång med den träningen igen. Hellre lite var dag än några få hårda pass (glöms lätt bort bland allt annat då :p). Har ju fegat en hel del med träningen iom att jag fortfarande hostar, men nu känns det nästan som vanligt igen så får sluta fega nu ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar