Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Ja alltså, har förtaget inga möjligheter ställer de knappast just det kravet ;) Vad jag menar är att företaget fritt kan bestämma hur en sådan förmån får nyttjas, just det var bara ett exempel.

Aha. Jag var på en intervju tidigare på ett renodlat kontorsjobb och där tog de upp det redan på intervjun att möjligheten finns. Här är de flesta närmare pensionsåldern och ingen är speciellt intresserad av träning, den som är närmast mig i ålder är sjutton år äldre och sen är det ett jättehopp från henne till de andra.

Förmodligen skulle det inte funka med schemat om vi började vilja ta ut en timme (alla skulle ju vilja ta den timmen en dag när man har stängningen, och det funkar ju inte med vårt schema) så jag tror tyvärr egentligen att även detta är något jag bara kan glömma på mitt nuvarande jobb.:(

Är det någon här som INTE har kontorsjobb och hur funkar det i så fall för er? Tänker att det borde finnas fler som går på schema där man är beroende av varandra.

BOOM!! Plötsligt händer det. Ny tiotals-siffra på vågen i morse :banana:
Har känt lite frustration ett tag då vikten stått helt still. Har svårt motivera träningen när det inte händer något på vågen. Men om jag räknar så har jag ju faktiskt gått ner 2,9 kg sen jag började programmet :up: Totalt sen mitten på juli är det nu -7,2 kg
Så nu har jag 10,8 kg kvar till den målvikt jag satt upp till den 21/12 då programmet slutar.
Vår PT var sjuk i går på grupp-passet så vi hade vikarie. Visst fungerade det men han var inte riktigt lika pushande som vår ordinarie. Hon har så mycket energi så man får så mycket energi.
Planen var att gå ett till PT-pass i kväll men funderar på ställa in och istället köra egen styrketräning, tror isåfall det blir typ armar, vader, ländrygg och mage. Det är där jag har minst träningsvärk just nu iallafall :p.

Är det bara jag som tycker crunches är waste of time? Eller är det bara för att jag inte kan göra dom rätt? PTn sa det såg bra ut men jag kände inget alls i magen, blev bara trött i nacken? Har fått mer träningsvärk i magmusklerna bara genom att spänna dom när jag gör andra övningar :confused:.
Sen HATAR jag repen, ni vet de där tjocka svarta de kör så mycket med i Biggest Loser. Det är nog den vidrigaste övningen av alla, kör hellre SkillMillen två gånger på raken :rofl:

Aha. Jag var på en intervju tidigare på ett renodlat kontorsjobb och där tog de upp det redan på intervjun att möjligheten finns. Här är de flesta närmare pensionsåldern och ingen är speciellt intresserad av träning, den som är närmast mig i ålder är sjutton år äldre och sen är det ett jättehopp från henne till de andra.

Förmodligen skulle det inte funka med schemat om vi började vilja ta ut en timme (alla skulle ju vilja ta den timmen en dag när man har stängningen, och det funkar ju inte med vårt schema) så jag tror tyvärr egentligen att även detta är något jag bara kan glömma på mitt nuvarande jobb.:(

Är det någon här som INTE har kontorsjobb och hur funkar det i så fall för er? Tänker att det borde finnas fler som går på schema där man är beroende av varandra.

Jag har aldrig haft en friskvårdstimme på något av de jobb jag haft och jag har jobbat inom hemtjänsten, butik och kontor.
Däremot fanns det friskvårdsbidrag på förra jobbet där alla fick en viss summa varje år att köpa gymkort, massage eller liknande för.
På nuvarande jobb har vi inget sådant men jag har massa andra förmåner och fördelar med jobbet jag har nu så känner inte att det behövs just nu.

Hoppade morgonpromenaden idag då vädret är piss och så kom yngsta dottern lagom till maken skulle upp och jag ville gärna att hon skulle somna om och det hade hon inte gjort om vi båda gått upp då. Så jag tog lite sovmorgon :D Ungarna skulle till tandläkaren innan dagis så vi åt frukost tillsammans hemma och nu har jag precis kommit hem igen. På lunchen idag tänkte jag göra stallsysslorna så det bara är att åka till ridbanan och träna ikväll och slänga ut hästarna tillbaka i hagen sen efteråt :) Ska med äldsta dottern på gympa först också så det är skönt att inte ha mer fodring än bara slänga ut höpåsarna när vi kommer från ridbanan för vi brukar vara tillbaka efter kl 21 :p

Jag har aldrig haft en friskvårdstimme på något av de jobb jag haft och jag har jobbat inom hemtjänsten, butik och kontor.
Däremot fanns det friskvårdsbidrag på förra jobbet där alla fick en viss summa varje år att köpa gymkort, massage eller liknande för.
På nuvarande jobb har vi inget sådant men jag har massa andra förmåner och fördelar med jobbet jag har nu så känner inte att det behövs just nu.

Så är det ju så klart, att det finns fördelar och nackdelar med allt. Just nu är jag så fruktansvärt trött på mitt jobb, så jag har lite svårt att hitta någon fördel överhuvudtaget. Skulle väl vara att det är lätt att kombinera med hästarna, men det är det ju bara för att jag inte jobbar heltid och jag klarar mig inte ekonomiskt på den här tiden. Jag försökte prata lite framtid med min chef igår, men han verkar inte fatta att det är stressande för mig att ha det så som jag har det. De andra har ju 75% i alla fall, och det hade absolut räckt för mig också, men det här är... Jobbigt?

Sen är det bråk i gruppen (inte specifikt riktat mot mig, men ändock dålig stämning för alla) och det påverkar så klart än mer.

Jag och alla mina kollegor jobbar oregelbundet(på tåg). Vi har inte friskvårdstimme utan friskvårdsbidrag på 1100:-/år. Vi lämnar in kvitto och blankett om ersättning, gymkort och annan träning är okej liksom massage, naprapatbesök räknas dock inte.(Om inte naprapaten kan skriva dit "massage" på kvittot då - chefens förslag :cautious:) Det räcker inte så långt, men det är ju absolut bättre än inget!

Jag tappade greppet totalt i början av oktober och var inte på gymmet igen förrän igår. Har ju ett litet stämpelhäfte så det går inte att förneka hur länge sen det var :D Har tyvärr hängt med skitdåligt i tråden också. En svintidig psykologtid idag har med våld vänt tillbaka dygnet för mig, så i morgon tänkte jag sikta på ett pass funktionell träning kl 9. Jag som har sovit till 11 typ de senaste tre veckorna :nailbiting::laugh: Imorn börjar jag jobba 50%, känns okej! :)

@cewe Jag gör aldrig situps, tycker det finns bättre och framför allt roligare övningar för bålen! Ev kan jag dock göra ”bicycle crunches” om jag känner för det.

Liten seriekrock på väg till jobb i måndags (jag är ej vållande) gjorde att jag fick besöka vc igår och idag blir det ett akutbesök hos kiropraktorn.. tack och lov är bilen körbar men fan så jävla irriterande det är! Idioter, håll avstånd!! :rage:

Så att träningen har legat på is mån-idag..
men motionerat pålle har jag iaf gjort :love:

Liten seriekrock på väg till jobb i måndags (jag är ej vållande) gjorde att jag fick besöka vc igår och idag blir det ett akutbesök hos kiropraktorn.. tack och lov är bilen körbar men fan så jävla irriterande det är! Idioter, håll avstånd!! :rage:

Usch då! Hoppas det gick bra med dig och alla inblandade!

• Gilla
Reactions: WS6

Men usch! Hoppas du är hyfsat okej ändå?

• Gilla
Har känt lite frustration ett tag då vikten stått helt still. Har svårt motivera träningen när det inte händer något på vågen. Men om jag räknar så har jag ju faktiskt gått ner 2,9 kg sen jag började programmet :up: Totalt sen mitten på juli är det nu -7,2 kg
Så nu har jag 10,8 kg kvar till den målvikt jag satt upp till den 21/12 då programmet slutar.
Vår PT var sjuk i går på grupp-passet så vi hade vikarie. Visst fungerade det men han var inte riktigt lika pushande som vår ordinarie. Hon har så mycket energi så man får så mycket energi.
Planen var att gå ett till PT-pass i kväll men funderar på ställa in och istället köra egen styrketräning, tror isåfall det blir typ armar, vader, ländrygg och mage. Det är där jag har minst träningsvärk just nu iallafall :p.

Är det bara jag som tycker crunches är waste of time? Eller är det bara för att jag inte kan göra dom rätt? PTn sa det såg bra ut men jag kände inget alls i magen, blev bara trött i nacken? Har fått mer träningsvärk i magmusklerna bara genom att spänna dom när jag gör andra övningar :confused:.
Sen HATAR jag repen, ni vet de där tjocka svarta de kör så mycket med i Biggest Loser. Det är nog den vidrigaste övningen av alla, kör hellre SkillMillen två gånger på raken :rofl:
Jag gillar inte heller crunches och undviker dem gärna, men ibland kommer de ju upp på pass och liknande. Brukade också få ont i nacken men fick tipset att hålla armarna korsade över bröstet istället för bakom huvudet, samt att tänka på att verkligen dra ihop magmusklerna istället för att spänna nån annan del av kroppen. Det hjälpte mig lite grann.

Grattis till viktnedgången förresten, grymt jobbat! :)

Usch så obehagligt! Skönt att det verkar ha gått relativt bra dock. Ta hand om dig!

• Gilla
Kul grej: Jag provade en ny klänning igår men hade problem att knäppa den sista decimetern över ryggen. Blev lite irriterad över det eftersom att den skulle passa mig perfekt enligt måtten på hemsidan.

Idag gick jag till sömmerskan för att be henne ta ut klänningen nån centimeter åt mig, men när skulle ta på mig eländet upptäckte jag att den gick att knäppa hela vägen upp alldeles utmärkt! Så jag fick snällt byta om igen och gå ut och mumla fram något till sömmerskan om att jag nog inte behövde hennes hjälp trots allt. Hon måste ju ha trott att jag var helt tappad!

I alla fall så insåg jag nu att jag visst hade varit på gymmet och tränat lite rygg (zombie walks och så la jag in lite rodd medan jag väntade på en maskin) innan jag provade klänningen igår, så klänningens dåliga passform berodde antagligen på svullna ryggmuskler :angel:

Lärdom: Prova inte kläder någon timme efter ett tufft gympass.

Tur att det ändå gick relativt bra!

• Gilla
Snabbt pass hemma efter jobbet. Supersetade militärpress + goblet squats och även skivstångsrodd + utfallsgång. Fyra set per övning, 10 reps per set. Lagom heltäckande men ändå riktigt effektivt :up:

@FengurLaugar @Kiwifrukt @Mineur @zassoo

Tack för omtanke! :) Det gick helt ok med alla inblandade, jag är lite förvånad att jag faktiskt fick ont för det var ingen direkt våldsam smäll och ingen hög hastighet heller, men det ska så lite till..
Undersökningen hos kiropraktorn idag var mycket mer seriös än den hos vc igår iaf.. scannade även ryggen igen.. jag är stel och öm, men ska hålla igång som vanligt i den mån det inte gör ont.. "det kunde varit värre.." om ca en månad kommer jag nog kunna känna mig helt bra igen.. och ungefär då är väl allt med försäkringsbolag osv också färdigt.. :cautious:

Det som inte dödar, det härdar..?

7 timmar på gymmet i helgen...en liten, liten, liiiiten jam-boost och världens kramkalas :D
Ingen träning dock...bortsett från att jag glömde bort kryckorna i söndags när jag var på gymmet, och gick omkring utan dem :D Så nu får det vara så...
Men jag bokade in Bodypump nästa tisdag :o

Senast ändrad:
Finns en sjukgymnast knuten till ett av de andra gymmen i stan...funderar på att kontakta henne, men vill liksom inte träna på just den anläggningen, egentligen...

Gött jobbat! :banana:

E6? Fast tycker folk kör som idioter överallt… :mad: Hoppas det blir bättre snart, en bra kiropraktor är definitivt värd sin vikt i guld (älskar min).

Är lite lätt om i axlarna efter mina "mini-pass" med en av mina kettlebells i källaren :D (äääääälskar träningsvärk :love:). Har en kb stående på en byrå i korridoren så var gång jag ska förbi så stannar jag till och lyfter den några gånger, lite är bättre än inget ;)

Planen för resten av veckan är att ta tag i ligghallen och fixa bädden, som det är nu är det hela havet stormar där inne så vi måste få ordning på det… Hade varit betydligt enklare om alla i stallet samarbetat :banghead:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar