Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Jag har ett par ganska socialt fullspäckade veckor på ingång, så det blir till att tänka till och planera ordentligt för att se till att jag upprätthåller någon slags träningsrutin i alla fall. Den här veckan är planen att träna tisdag kväll samt fredag morgon. Jag är fortfarande sugen på att köra något slags gruppass på gymmet, så det blir nog det + ett styrkepass med helkroppsfokus tror jag.

Sen får vi besök fredag-onsdag, och på följande fredag ska vi själva åka iväg och besöka vänner i York över helgen. Puh! Nåja, en dag och ett steg i taget så ska det säker bli bra det här också! Och man kan ju faktiskt träna även ifall man har besök, det är bara lite lättare att hitta anledningar att låta bli :p

Och man kan ju faktiskt träna även ifall man har besök, det är bara lite lättare att hitta anledningar att låta bli :p

Jag får besök norrifrån mellan torsdag och söndag. Passar på att lägga ett PT-pass tidigt på fredagsmorgon eftersom jag vet att syrran kan ta dottern ifall hon vaknar tidigt. :p (Maken jobbar sitt sena skift till veckan och vill gärna sova till åtminstone åtta, vilket dottern oftast gör.)

Jag får besök norrifrån mellan torsdag och söndag. Passar på att lägga ett PT-pass tidigt på fredagsmorgon eftersom jag vet att syrran kan ta dottern ifall hon vaknar tidigt. :p (Maken jobbar sitt sena skift till veckan och vill gärna sova till åtminstone åtta, vilket dottern oftast gör.)
Ja, det kan vara väldigt användbart att ha besök också! :D Jag hade till exempel tänkt överlåta all matlagning till mor min som hälsar på, så redan där har det ju friats upp lite träningstid :idea:

Vardagsmotion i form av 7 timmar flyttstädning idag! Plus lite obligatorisk söndagsstädning hemma så klart, man är ju småbarnsmorsa ju ;) plus en löptur från 10k trainer nu i mörkret o blåsten, 2x20 min löpning med 1 min promenad mellan. Kändes fantastiskt, hade kunnat fortsätta springa ett par timmar till! :banana:
Velade fram o tillbaka om jag skulle våga väga mig hos mina föräldrar i morse eftersom jag varit så sjukt onyttig o inte orkat tänka nyttigt nu mitt i flyttkaoset utan tvärtom hivat i mig en o annan flyttpizza, men gjorde det till slut och hade tvärtom gått ner 1 kg till! :D:confused: Fattar ingenting men kul, nu väger jag som jag gjorde innan barnen, tom lite mindre! Och känner mig för ögonblicket hyfsat vältränad dessutom!!! :D

STOPPA PRESSARNA!

Jag har äntligen slutat föda barn och sånt, laddade ner Endomondo på nytt i går och nu jävlar är det fokus på att reclaima den här kroppen. :banana:

Jogging och balansbollar blir receptet framöver.

Jag har gått ner alla gravidkilon, plus lite till. Är fortfarande både lat och finvädersmotionär, plus älskar sötsaker. Inget nytt under solen här inte :angel: Kommer dock inte fokusera särskilt mycket på kosten så länge jag ammar.

Jag gör en sen comeback. :cool: Har äntligen tagit tag i att skaffa gymkort och har satt upp mig på gruppass tis-fredag, sedan får jag se om tiderna går ihop med jobb alla dagar eller om det bara blir styrkepass istället.

Försöker även komma igång med rask promenad innan och efter jobb, men det är lite omotiverat att behöva knalla upp redan vid 05-05.30 för att hinna :p

STOPPA PRESSARNA!

Jag har äntligen slutat föda barn och sånt, laddade ner Endomondo på nytt i går och nu jävlar är det fokus på att reclaima den här kroppen. :banana:

Jogging och balansbollar blir receptet framöver.

Jag har gått ner alla gravidkilon, plus lite till. Är fortfarande både lat och finvädersmotionär, plus älskar sötsaker. Inget nytt under solen här inte :angel: Kommer dock inte fokusera särskilt mycket på kosten så länge jag ammar.
Tjoho! HEJ! :banana:

Haft en underbar helg hemma med familjen och djuren :love:

Fredag kväll så fick vi som sagt nattgäster och när barnen somnat (vilket gick otroligt snabbt) så drack vi vuxna ett glas vin och åt chips. På lördagen när dom åkt hem så åkte maken och äldsta dottern till hans jobb och grejade med ena bilen och bytte lite däck. Jag och yngsta dottern åkte och köpte fågelmat och spån till ena lösdriften så vi fixade åt fåglarna och spånade lösdriften. Vi var ute precis hela dagen förutom när vi stekte pannkakor till lunch :D Min kompis kom tillbaka på eftermiddagen så vi tog oss en timmes ridtur tillsammans.

Igår var det också mockel ute. Fixade med hönät i lådorna åt hästarna bland annat och spände för min häst för rockarden för andra gången i hans liv. Det blåste storm hela dagen men som tur är bryr han sig inte om när det blåser. Skaklarna och när det blev ojämnt underlag blev han fundersam på men han litar på mig när jag säger att det inte något farligt som tur är så maken och ungarna fick åka med en bit på grusvägen medan jag gick framme med honom :) Efter ungarna lagt sig på kvällen tränade vi. Jag körde armhävningar som uppvärmning sen tricepscurl (heter det så?), militärpress, raka marklyft och hantelrodd.

Sammanfattar förra veckan med "bara" två styrkepass, några promenader och fyra ridpass.

Idag började jag dagen med att fylla hönät till hästarna och gå en kort promenad med hunden. Tänkte ta en långpromenad på lunchen sen och ikväll ska jag och kompisen till ridbanan med hästarna.

Rivna morötter på hårt bröd :love:
Kommer absolut bli en favorit.

Blev omelett med sockerärtor, sparris, brysselkål och skinka till frukost. Löjligt gött och mättande. Lätt att göra då jag slänger in den i ugnen i 20 min.

Förra veckan blev bara ett ridpass på måndagen, allt kraschade igen under veckan. Jobbar den där idiotiska tiden imorgon där det är svårt att hinna nånting alls, så velar lite mellan att gå ut idag eller bara skita i det tills morgondagen är över. Galet fint ute idag, men svinkallt och storm.

Ingen träning i helgen. Lördagen blev det en del "springa runt" iom att vi gjorde i ordning tävlingsområdet. Söndagen blev det mer eller mindre 10 timmar sittandes i domartornet (med tre pauser dock) så motionen bestod av att springa upp och nerför läktaren. Men tydligen kräver det energi vara mentalt alert så jag hade faktiskt gått ner ett halvkg sen i fredags :rofl:
Veckans träningspass blir PT-grupp i kväll och onsdag samt Cirkelträning på torsdag.

Hej tråden :) Jag hoppar in här med en liten fråga. Hur hittar ni motivationen när det känns motigt? Jag är expert på att komma på 1000 anledningar att inte ta mig ut på till exempel en promenad även fast jag vet att jag kommer må bra så fort jag har har kommit igång. :p

Hej tråden :) Jag hoppar in här med en liten fråga. Hur hittar ni motivationen när det känns motigt? Jag är expert på att komma på 1000 anledningar att inte ta mig ut på till exempel en promenad även fast jag vet att jag kommer må bra så fort jag har har kommit igång. :p

Motivation är inget att lita på. :p

Jag gör alltid på samma sätt. Om det t.ex. handlar om utomhusträning så gör jag en deal med mig själv att jag byter om och går ut. Vill jag fortfarande skita i träningen då så gör jag det. Gäller det gymträning gör jag ungefär likadant: byter om och drar till gymmet. Vill jag skita i träningen när jag väl kommit innanför dörrarna så gör jag det.

På sju år har det väl hänt tio gånger att jag inte tränat när jag väl kommit så långt, men dealen med mig själv - att jag FÅR bryta - gör att tröskeln blir lite lägre.

För mig är rutiner det hemliga ordet. När jag har hästarna inne om nätterna måste jag givetvis gå ut på morgonen och släppa ut dem. Då är jag redan ombytt och klar, plus att hästarna har varit inne över natten och är torra=ingen ursäkt för att inte rida.

Och när hästarna och stallet redan är klart på morgonen/förmiddagen finns det massa tid kvar en ledig dag (eller på kvällen/efter jobbet) som inte riktigt finns om jag väntar med stallet tills efter lunch.

Sommarbete i all ära, men bra för min disciplin har det banne mig inte varit. Ni kommer förhoppningsvis höleveransen idag, sen ska de in. Och det ska faktiskt bli riktigt skönt.

Jag har ingen motivation :p jag bokar in saker i kalendern, typ träning på jobbet med kollegor på måndagar och vissa veckor onsdagar, promenad med syrran o hästar på tisdagar och lördagar, löprunda fredagar och söndagar. Sen gör jag det bara. Om det är galen mötesdag på jobbet eller om jag är sjuk avbokar jag men annars funderar jag inte ens, det som står i min kalender är hugget i sten! :angel: Sen kanske det blir en väldigt kort och lugn löprunda om det är dåligt väder eller jag är sliten, men ut kommer jag.

Kunde varit jag som skrev detta! Jag tänker inte - bara gör! Sen efter några gånger går det av sig själv!

Förra veckans saldo blev bara två promenader på lite över 10km. Sen tog förkylningen mig och sonen #snorkalas:yuck:

50 promenad på lunchen i sol och halv storm :up: Har blåst riktigt mycket hela helgen och det har gjort under för leran i hästhagen faktiskt. Försöker att inte klaga för mycket när det blåser för det gör att det torkar upp = livet som häst- och hundägare blir lite lättare :D

Tack vare den korta promenad i morse på 1 km och lunchpromenaden på 5 km så har jag redan nått mitt dagliga stegmål på 10500 steg :)

Nu mera kaffe och mera jobb!

Precis som @Kiwifrukt och @westernsuzie så är rutiner det som gör att jag får mycket gjort och faktiskt gör saker. För att jag och mitt liv ska funka som jag vill så måste det finnas rutiner :p Sen jag och barnen började följa med maken till gymmet så har mina träningsdagar ändrat sig lite så jag är lite ur spår med det just nu och har inte samma flyt :p Men annars grovplanerar jag och dyker det upp saker med barnen eller liknande får jag planera om. Men att träna 2-3 dagar i veckan, promenera nästan varje dag (hunden måste ha motion varje dag men ibland går maken med henne och ofta är hon med när jag rider) och rida minst 5 dagar i veckan är sånt som jag måste få in och då ser jag oftast till att det går. Jag tränar ofta sent på kvällen och då är inte motivationen på topp men jag gör det ändå för jag mår mycket bättre efteråt.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar