Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De dagarna du börjar 12 och du är ute o rider osv på förmiddagen hade jag nog ätit två frukostar typ, en tidig och sen nånting precis innan jobbet och sen hade jag ätit ordentlig mat vid 15 när du kan ta rast och sen ordentlig mat igen vid 7-8 på kvällen
Det där övade de på i boxen när jag var där och tränade i tisdags, det verkar jättesvårt! Det, handstand pushups och ring pushups verkar besvärligast tycker jag, efter att ha sett folk träna i några veckor nu. Men det måste vara häftigt när man äntligen lyckas!Dagens wod:
A. Knäböj 5 set x 2 reps
Eftersom jag precis börjat köra lite knäböj igen vill jag inte köra så tungt så jag körde 5x5 istället och la mig på 40 kg bara vilket kändes bra
B. 4 varv av
20 wallballs
10 toes to bar
5 power clean/styrkevändning
2 min vila
Kände av både axlar och höft lite i wallballs så ska nog försöka fortsätta undvika den övningen ett tag till (och se till att börja göra min axelprehab igen..). Toes to bar klarade jag att göra alla men har inte lärt mig ännu hur man gör fler än 1 i följd. Jag behöver alltså inte släppa räcket mellan eller så men måste liksom "ta ny sats" för varje rep vilket ju är väldigt tidsineffektivt. Styrkevändningarna körde jag med 35 kg och de känns riktigt bra Men jag har ju tränat ganska mycket på dem senaste månaden!
Toes to bar:
@zassoo Jag hade HELT missat inläggen om situationen på ditt jobb! Fy fan vad gräsligt. Skönt att du sa ifrån, skönt att du ändå har viss backning på jobbet och extra skönt att du verkar ha en bra maken att prata med. Vi finns här också!
Superkul CT-pass igår, speciellt som jag fick så många positiva kommentarer från pass-instruktören hur jag jobbade i maskinerna rent tekniskt
Det är extra roligt för jag verkligen försöker tänka "teknik, andning, teknik, andning" typ i varje moment.
Eftersom vi körde mycket överkropp tog jag och körde lite PW-intervall på löpbandet. Märkte hur otroligt mycket bättre min kondition blivit trots att jag inte kört rena konditionsövningar. Pulsen går inte upp lika högt när jag ökar tempo och den sjunker mycket fortare när jag sänker tempot, vilket ju gör jag kan hålla ett högre snitt.
Så nästa vecka ska jag prova Spinning HIT med samma instruktör som på CTn, kommer troligtvis dö . Ett litet test även hur min vänsterfot klarar den typen av punktbelastning som blir när man står på en pedal. Sist jag provade för ett år sen gick det inte alls.
Ska försöka få till ett rent styrkepass på söndag också, lägga till lite mer triceps-övningar kanske. För det kände jag i går, att där finns utvecklingspotetial
Tänkte ta en promenad nu på fm men jag vägrar gå ut i detta ruskvädret. Blåser snett, skit kallt och allmänt rått. Saknas bara att det börjar regna igen också.
Blir lite hemmaträning med fokus på styrka i bålen tror jag