Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Fixade stallet och pålle imorse sen hämtade jag nya cykeln!! :D Weeii!
Nu saknas bara nya bra pedaler och ett fete lås! ;) Pedalerna som sitter på är verkligen värdelösa.. och för tillfället bor cykeln i min inte allt för stora hall.. :p

God morgon!
Veckans enda lediga dag startad :D Har precis ätit gröt o dricker en kopp te sen blir det en sväng till boxen för 8:30-passet :up:
Ska köra knäböj i en wod för första gången på länge, höften är inte helt bra men bättre så jag hoppas det ska gå! Ska vara lite försiktig med vikterna iaf :)

45 minuters trim på ridbanan igår kväll :) Och så gick jag och kollegan en liten promenad på lunchen.

Idag sov jag så länge jag kunde eftersom jag ska sitta hemma och jobba och barnen är hos sin farmor och farfar :love: Tanken var ju träning ikväll men vi ska till mina föräldrar och packa älgkött. Funderar på att träna på lunchen istället. Väntar foderleverans mellan typ 11 och 14 så jag kan inte lämna gården för ridtur eller promenad förrän det kommit ändå. Så jag kör nog ben, rygg, och rumpa sen på lunchen och så promenerar jag till svärföräldrarna sen.

Hade tänkt springa igår kväll men tiden försvann till välbehövligt prat med maken om situationen på jobbet. Var totalt osugen på träning men kravlade mig upp ur soffan och slog till med ca 20 min träning. Tre varv av 6 burpees, 10 armhävningar, 20 knäböj och ca 1-1,5 minut snabb löpning på löpbandet. Kändes ändå bättre efteråt :)

@zassoo Jag hade HELT missat inläggen om situationen på ditt jobb! Fy fan vad gräsligt. :( Skönt att du sa ifrån, skönt att du ändå har viss backning på jobbet och extra skönt att du verkar ha en bra maken att prata med. Vi finns här också! :heart

Dagens wod:

A. Knäböj 5 set x 2 reps
Eftersom jag precis börjat köra lite knäböj igen vill jag inte köra så tungt så jag körde 5x5 istället och la mig på 40 kg bara vilket kändes bra :)

B. 4 varv av
20 wallballs
10 toes to bar
5 power clean/styrkevändning
2 min vila

Kände av både axlar och höft lite i wallballs så ska nog försöka fortsätta undvika den övningen ett tag till (och se till att börja göra min axelprehab igen..). Toes to bar klarade jag att göra alla men har inte lärt mig ännu hur man gör fler än 1 i följd. Jag behöver alltså inte släppa räcket mellan eller så men måste liksom "ta ny sats" för varje rep vilket ju är väldigt tidsineffektivt. Styrkevändningarna körde jag med 35 kg och de känns riktigt bra :up: Men jag har ju tränat ganska mycket på dem senaste månaden!

Toes to bar:

De dagarna du börjar 12 och du är ute o rider osv på förmiddagen hade jag nog ätit två frukostar typ, en tidig och sen nånting precis innan jobbet och sen hade jag ätit ordentlig mat vid 15 när du kan ta rast och sen ordentlig mat igen vid 7-8 på kvällen :)

Tack för ditt svar. Jag har aldrig ätit två varma mål om dagen, ibland har det så klart hänt på grund av att man ätit ute med någon eller så, men då orkar jag aldrig äta riktig middag på kvällen sen. Jag står mig ganska hyfsat på att göra som jag gör nu fram till typ fyra, halv fem, men sen blir det lite jobbigt sista timmarna. Plus att det då också blir rejält frestande med typ choklad och sånt som vi säljer i affären = alltid finns till hands. O_o

Usch känner mig tjock och lat, har inte tränat på riktigt på 4 dagar känns det som, bara några korta joggingpass. Måste ta tag i det efter jobbet idag innan jag börjar klättra på väggarna.

7,5 km promenad, 2x12 situps och sen 30 sek plankan.

Guuud jag har inga muskler kvar alls efter graviditeten och foglossningen. Men man får ju börja nånstans. Får bli 40 min yoga ikväll också.

Måste samla lite extra träning på banken, så slipper jag dåligt samvete för att jag ska på kalas denna och nästa helg, så jag kan äta tårta :D:d

Dagens wod:

A. Knäböj 5 set x 2 reps
Eftersom jag precis börjat köra lite knäböj igen vill jag inte köra så tungt så jag körde 5x5 istället och la mig på 40 kg bara vilket kändes bra :)

B. 4 varv av
20 wallballs
10 toes to bar
5 power clean/styrkevändning
2 min vila

Kände av både axlar och höft lite i wallballs så ska nog försöka fortsätta undvika den övningen ett tag till (och se till att börja göra min axelprehab igen..). Toes to bar klarade jag att göra alla men har inte lärt mig ännu hur man gör fler än 1 i följd. Jag behöver alltså inte släppa räcket mellan eller så men måste liksom "ta ny sats" för varje rep vilket ju är väldigt tidsineffektivt. Styrkevändningarna körde jag med 35 kg och de känns riktigt bra :up: Men jag har ju tränat ganska mycket på dem senaste månaden!

Toes to bar:
Det där övade de på i boxen när jag var där och tränade i tisdags, det verkar jättesvårt! Det, handstand pushups och ring pushups verkar besvärligast tycker jag, efter att ha sett folk träna i några veckor nu. Men det måste vara häftigt när man äntligen lyckas!

Jag körde ett "något är bättre än inget"-pass på lunchen idag och känner mig nöjd med det. Framförallt var mitt humör ungefär 400 gånger bättre när jag kom hem igen! 500 m rodd, latsdrag, latsdrag med chinsgrepp, enbenta glute bridges med vikt samt enbent benpress blev det. Nu mumsar jag på ett gammalt bortglömt kexchoklad som jag hittade när jag städade ur skafferiet! :angel:

@zassoo Jag hade HELT missat inläggen om situationen på ditt jobb! Fy fan vad gräsligt. :( Skönt att du sa ifrån, skönt att du ändå har viss backning på jobbet och extra skönt att du verkar ha en bra maken att prata med. Vi finns här också! :heart

Stämningen är inte på topp kan man säga :idea: Men förhoppningsvis vänder det snart, massa personer är inkopplade och situationen tas verkligen på allvar. Imorgon ska jag på samtal med en psykolog angående detta, alla har fått erbjudande om enskilt samtal för att man ska kunna prata fritt om situationen och hur man upplever det.

Tack snälla :heart

Trampad av 600kg häst x2 idag.. :crazy: Först en framhov sen en bakhov.. min lilltå är typ död.. :rofl: Och svullen på ovansidan av foten, skönast att gå utan skor om jag säger så.. :p

Planen för gårdagen var att rida en ordentligare runda med ponny, promenera lilleman och fika hos mormor. Punkt tre tog lite längre tid än jag räknade med, och dessutom blev jag läskigt förkyld sista timmen på jobbet i onsdags, så punkt två ströks helt och ridturen blev på 40 minuter istället. Men, glad att jag tog ut henne alls (hockey på kvällen sen så det var därför jag måste hem) och hon kändes riktigt fin. Idag får hon en välförtjänt vilodag.

Tänkte ta en promenad nu på fm men jag vägrar gå ut i detta ruskvädret. Blåser snett, skit kallt och allmänt rått. Saknas bara att det börjar regna igen också.:meh:

Blir lite hemmaträning med fokus på styrka i bålen tror jag :up:

Superkul CT-pass igår, speciellt som jag fick så många positiva kommentarer från pass-instruktören hur jag jobbade i maskinerna rent tekniskt :D
Det är extra roligt för jag verkligen försöker tänka "teknik, andning, teknik, andning" typ i varje moment.
Eftersom vi körde mycket överkropp tog jag och körde lite PW-intervall på löpbandet. Märkte hur otroligt mycket bättre min kondition blivit trots att jag inte kört rena konditionsövningar. Pulsen går inte upp lika högt när jag ökar tempo och den sjunker mycket fortare när jag sänker tempot, vilket ju gör jag kan hålla ett högre snitt.
Så nästa vecka ska jag prova Spinning HIT med samma instruktör som på CTn, kommer troligtvis dö :nailbiting::p. Ett litet test även hur min vänsterfot klarar den typen av punktbelastning som blir när man står på en pedal. Sist jag provade för ett år sen gick det inte alls.
Ska försöka få till ett rent styrkepass på söndag också, lägga till lite mer triceps-övningar kanske. För det kände jag i går, att där finns utvecklingspotetial :angel:

Superkul CT-pass igår, speciellt som jag fick så många positiva kommentarer från pass-instruktören hur jag jobbade i maskinerna rent tekniskt :D
Det är extra roligt för jag verkligen försöker tänka "teknik, andning, teknik, andning" typ i varje moment.
Eftersom vi körde mycket överkropp tog jag och körde lite PW-intervall på löpbandet. Märkte hur otroligt mycket bättre min kondition blivit trots att jag inte kört rena konditionsövningar. Pulsen går inte upp lika högt när jag ökar tempo och den sjunker mycket fortare när jag sänker tempot, vilket ju gör jag kan hålla ett högre snitt.
Så nästa vecka ska jag prova Spinning HIT med samma instruktör som på CTn, kommer troligtvis dö :nailbiting::p. Ett litet test även hur min vänsterfot klarar den typen av punktbelastning som blir när man står på en pedal. Sist jag provade för ett år sen gick det inte alls.
Ska försöka få till ett rent styrkepass på söndag också, lägga till lite mer triceps-övningar kanske. För det kände jag i går, att där finns utvecklingspotetial :angel:

Vad kul med träningen :bump: Alltid roligt när man får positiv feedback från tränaren :) Lycka till på spinningen :D

Tänkte ta en promenad nu på fm men jag vägrar gå ut i detta ruskvädret. Blåser snett, skit kallt och allmänt rått. Saknas bara att det börjar regna igen också.:meh:

Blir lite hemmaträning med fokus på styrka i bålen tror jag :up:

Usch vilket tråkigt väder , det förstår jag att du inte går ut i om du inte måste ;)

Jag körde 45 min yoga här hemma idag (Adrienes deep stretch-video). Tände massa ljus och la fram en filt och hade det riktigt mysigt. Bra sätt att lura upp sig själv ur sängen ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 860
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar