Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Du ska inte äta för lite heller. Och du äter åt skogen för lite. 1300 kcal är vad du behöver för att stanna i VILOLÄGE. Där du gör ingenting.
För att fungera som människa i vardag behöver man ca 1700 kcal.

Sen, släng vågen åt pipsvängen! Den ser inte annat än kilon du bär på.
Du vet inte vad det handlar om. Att ta för givet att det är fett som har ökat i kilo verkar dumt.
Mät istället. Eller väg med en sån våg som mäter % istället för kg...

Det beror ju lite på hur lång man är också.
Jag är 163 cm och får hålla mig runt 1500 kcal om jag inte vill lägga på mig.
Då är jag ändå hyfsat aktiv.

Förlåt för gnäll, men usch vad jobbigt allt är just nu. Idag är det ett år sen min morfar gick bort. Det hade varit jobbigt nog utan allt annat som hänt sista veckan. Jag har stått mina morföräldrar nära och det är fruktansvärt tungt att han inte finns mer. Samtidigt som jag inte kan fatta att det redan gått ett helt år. Önskar så att han hade fått uppleva alla förändringar i våra liv. :cry:

Förlåt för gnäll, men usch vad jobbigt allt är just nu. Idag är det ett år sen min morfar gick bort. Det hade varit jobbigt nog utan allt annat som hänt sista veckan. Jag har stått mina morföräldrar nära och det är fruktansvärt tungt att han inte finns mer. Samtidigt som jag inte kan fatta att det redan gått ett helt år. Önskar så att han hade fått uppleva alla förändringar i våra liv. :cry:

Åh, vad jag förstår hur du känner. :( KRAM!

:heart

Det beror ju lite på hur lång man är också.
Jag är 163 cm och får hålla mig runt 1500 kcal om jag inte vill lägga på mig.
Då är jag ändå hyfsat aktiv.
Poängen var att 11-1300 kcal är åt skogen för lite för en vuxen som inte gör annat än att bara (frivilligt) ligger i sängen och vickar på tårna dagarna i ända.

Finns ingen så bra träning som att gräva lite lera ;) och det finns en outtömlig mängd att träna på! i helgen grävde jag bort lite lera vid ingången till ena hagen - körde ca 6-7 kärror. mockade desseutom ut en mindre del av lösdriften - permanent halmbädd - blev en del kärror det oxå. Sen körde jag med lite röjsåg. som sagt var vem behöver träningskort? :D zumba får det bli nästa lördag.

Dagens wod!

A.
Three sets of:
Front Squat x 5-6 reps
Rest 90 seconds
Strict Supinated-Grip Pull-Ups x Max Unbroken Reps
(if you cannot perform 8-10 reps, use a partner or band assist to enable you to get at least 8
reps)
Rest 90 seconds

B.
Against a 3-minute running clock…
Row 500 Meters
135/95 lbs Ground to Overhead x Max reps
Rest 3 minutes

Känner av höftböjaren som mest i frontböj så bytte o körde vanliga vilket känns bättre, iaf ok. Sen hörrni klarade jag 5 strikta pull-ups (supinerat grepp) första rundan! :bump: Andra rundan 4 och sista 2, så för att få ihop till 8 reps hade jag en tjej som hjälpte till att putta lite på fötterna bara ;)

Avslutningen sen var riktigt, riktigt jobbig. 500 m rodd så snabbt man kan sår man ju riktigt jäkla andfådd och sen då gå direkt på ett tungt lyft och köra maxreps återstående minut var riktigt utmanande, puh! Men kul pass!

Just det glömde att dra in hakan i första ground to overhead så drog i skivstången ordentligt, har ett fint blåmärke under hakan nu haha.

Och just det, ground to overhead innebär alltså att man på valfritt sätt ska dra stången från marken och till raka armar ovanför huvudet, sen om man kör ett ryck eller frivändning + stöt spelar ingen roll :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 866
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 859
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5