@Kiwifrukt Men va ledsen jag blir för din skull Kan det inte få flyta på lite nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är så jävla ledsen just nu (ursäkta språket). Står inför en enormt stor (men rolig!) förändring/kostnad nu. Första som händer är att ägaren till shettisen jag haft på foder ville sälja honom, dyr utgift. Blev strul med hans försäkring. Dyrt. Han ska vaccineras snart, dyrt igen. Så gick bilskrället sönder.
Vad tror ni händer mer? Jag får besked att jag inte får fortsätta på det jobbet jag verkligen trivts med. inte nog med att jag tycker det är jättetrist, jag vet inte hur allt ska gå runt ekonomiskt nu. Kan saker aldrig få flyta liksom?
Jag är precis tvärtom En del av det roliga med att köpa nya tekniska prylar är att göra grundlig research för att hitta den som passar mina behov bäst, och sedan hitta billigaste stället att köpa den på!
Nu funderar jag på att göra nåt helt annat och helt enkelt bara gå på din rekommendation...men kan jag göra så?
@Kiwifrukt Men va ledsen jag blir för din skull Kan det inte få flyta på lite nu!
Jag fattar inte vad som hänt, har gått upp 14kg på ett år. Aldrig vägt så mycket som nu, får lägga in mer träning och skära ner maten ännu mer. Sambon går ner stadigt i vikt (tappat typ 8kg) men jag står helt stilla trots underskott på kosten. Fattar ärligt talat inte varför jag inte går ner?
Väger runt 18kg mer än jag vill väga, 5 kg över övre gränsen (bmi 25) för min längd.
Bröt totalt ihop när jag ställde mig på vågen, har undvikit att väga mig för att jag vet att det kommer se illa ut, men att det var såhär trodde jag aldrig.
Får typ leva på sallad eller något framöver
Är du säker på att du är helt frisk? 14 kg på ett år är mycket, speciellt om du tränar, och om du inte går ner trots underskott (förutsätter att du har koll på att du verkligen ligger på underskott, dvs väger och räknar) så skulle jag börja med en redig läkarundersökning.
Men oj, förlåt men ska du verkligen äta så lite? Jag har fått lära mig att det är väldigt svårt att få i sig all nödvändig näring på mindre än ca 1300.Borde kanske gå till en läkare, tycker det känns väldigt konstigt jag med. Underskott vet jag att jag ligger på snittar 1000-1200 kcal per dag i matintag.
Vet att jag har gamla prover på sköldkörtel värden från typ 2014. Inget som påpekades då men kanske bra att kolla upp
Du ska inte äta för lite heller. Och du äter åt skogen för lite. 1300 kcal är vad du behöver för att stanna i VILOLÄGE. Där du gör ingenting.Jag fattar inte vad som hänt, har gått upp 14kg på ett år. Aldrig vägt så mycket som nu, får lägga in mer träning och skära ner maten ännu mer. Sambon går ner stadigt i vikt (tappat typ 8kg) men jag står helt stilla trots underskott på kosten. Fattar ärligt talat inte varför jag inte går ner?
Väger runt 18kg mer än jag vill väga, 5 kg över övre gränsen (bmi 25) för min längd.
Bröt totalt ihop när jag ställde mig på vågen, har undvikit att väga mig för att jag vet att det kommer se illa ut, men att det var såhär trodde jag aldrig.
Får typ leva på sallad eller något framöver