Hej tråden, här kommer en nygammal deltagare! Jag har insett att jag lever på gamla meriter och nu för tiden är både otränad och kan kalla mig tjock utan större problem. Jag fick barn för 2,5 år sedan och gick först ner en del under föräldraledigheten för att sedan jag började jobba istället gått upp igen. Har slutat rida pga tidsbrist och inte direkt ersatt det med någon träning utan min trädsgårdshobby, vilken kan vara tidskrävande och ibland tung men uppenbarligen inte tillräckligt ansträngande jämfört med tidigare.
Tänkte börja skriva här för att påminna mig själv, för att orka, för att ha en morot. Jag vet sedan tidigare att om jag skriver här att jag tänkt göra något är det större sannolikhet att det sker.
Mitt största problem är just orken och tiden, med heltidsjobb och småbarn, hus och trädgård och allt som inkluderas i det.
För tillfället gör jag sjukgymnastik och går promenader. Jag har en del reumatiska problem men inte tillräckligt för att få en diagnos, sjukgymnasten kallar det "nästan fibromyalgi". Började gå hos sjukgymnast i augusti efter återkommande ryggskott och akut bäckensmärta. Har fått jättebra hjälp, nu måste jag bara göra vad vi alla gör för tillfället - hålla i och hålla ut. Dels göra min sjukgymnastik VARJE DAG, dels komma igång med tyngre träning. Jag MÅSTE prioritera detta. Punkt nummer två är såklart kosten men allra allra viktigast är rörelse och träning.
Jag har ett jobb där jag då och då är ute i fält och jobbar vilket kan vara mer eller mindre krävande. Oftast mer. Jag har en bra grund och går sådana dagar normalt 10-12 000 steg i skogsterräng. Denna vecka var jag ute mån-tis och gick 16 000 respektive 15 000 steg per dag med många branta klättringar i svår terräng. Det var väldigt tufft men gick oväntat bra ändå. Jag tänkte rida vidare på vågen och tar tillfället i akt att hoppa in i tråden! Igår var jag helt slut och vilade bara. Nu har jag precis varit ute på en pustig 30 min lunchpromenad i backig terräng och ikväll blir det sjukgymnastik.
Så, hej från mig och framöver blir det nog lite kortare inlägg.
Men det kändes skönt att spalta upp lite - jag kan bli så rörig i mitt huvud. Ska bli kul att läsa in sig på vilka som hänger här nu för tiden och vad ni hittar på!