Har varit på gymmet igen. Fattar inte hur det kan bli så att man är där så sjukt länge?
Körde i alla fall 4x6 20kg på bänkpress. Mycket bättre än första gången då jag bara orkade 3x5 15kg.
4x11 7,5kg triceps push down. Igen bättre än första gången då jag storknade efter 2x11.
Vimsade sedan runt och hittade två magmaskiner som jag tyckte verkade kul att prova, en crunch och en rotating crunch. Körde på båda två 5x7 20kg. Tyckte det knappt kändes och var lite besviken men nu efteråt känns det minsann
Sedan körde jag löpbandet. Är livrädd för löpband, tänk om man ramlar osv
Men tänkte att nu tar jag tjuren vid hornen och smäller till med 50 minuter på de där läskiga sakerna. Labbade runt med inställningar i lugnt tempo en stund och tog sedan mod till mig att springa i 6 minuters tempo 30 minuter innan jag igen drog ner lite på farten och testade lite lutningar osv. Vi kan nog bli kompisar ändå, jag och löpbandet. Skönt när det regnar och är kallt.
Sitter nu här och är helt slut, på ett bra sätt.
Jag har insett att jag nog måste införskaffa en vettig handduk så tröskeln till att duscha på gymmet inte blir så stor. Tänker mig någon form av campinghandduk.
Måste även testa Crossfit, men är lite rädd för det, känns som jag är för svag osv. Har hittills bara kört Bodypump 3 gånger.