Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
MycketVad gör ni för rörlighetsträning?
Håller med! Jag älskar att träna och jag älskar mina vilodagar. Det måste finnas både och annars hade det varit tristAlltså jag bara fullkomligt ÄLSKAR frivilliga vilodagar!Det känns som att få skörda frukten av det man sått. Har njutit av en lugn och långsam morgon och vet att resten av dagen också blir i väldigt lugnt tempo i jämförelse med en ”aktivitetsdag”. Jag älskar den skarpa kontrast som uppstår! Jag vill inte vara ngn del förutan. Underbart är vad det är!
Träningsvärk efter gårdagens ridlektion. Inte lika illa som sist men ändå
Tisdagar är vanligtvis min vilodag, så även i dag. Älskar vilodag!
Funderar på att unna mig att äta glass i kväll, en helt vanlig tisdag. Brukar försöka hålla de stora onyttighetsintagen till helgen, men jag är sugen och har mens.
Just crossfit-människor kan du nog sluta gorma på, för crossfit är en egen sport som utövas i egna lokaler där ägarna betalar licens för att pyssla med just crossfit och inget annat. Däremot är det många vanliga gym som kör crossfit-inspirerade pass nuförtiden (och oftast kallar dem typ Crosstraining, XFit eller liknande), kan verkligen tänka mig att de är i vägen!Jag får be om ursäkt till alla crossfit-människor i tråden, men satan vad ni är i vägen!!Eller så är det bara på mitt gym där de kör crossfit-pass i själva gymmet och därmed lägger beslag på alla fria vikter och största delen av den fria golvytan. Jag försökte ändå komma tidigt idag och bli klar med de delarna innan passet började men folk står ju och hänger mitt bland skivstängerna i en halvtimma i förväg. Vansinnigt irriterande! Det är bara en gång i veckan men tränar jag inte tisdag så får jag inte tränat alls tre dagar i följd och det känns sådär
- End of rant -
Det blev intervaller i dag. Behöver träna fram lite snabba muskelfibrer till vårruset. Det gäller att börja tidigtDet gick okej, var inte bara att ställa fram skorna. Kroppen fattade ju vad den skulle göra men pulsen kom inte ner så fint som den brukar de sista intervallerna. Det kommer sen när jag intervallat lite mer
![]()
Jag tror inte heller att ett enda av de lopp jag tänkt springa blir av. Kanske inte ens de under hösten?
Göteborgsvarvet ser i princip inställt ut, möjligen om det går att flytta fram till i höst. Jag skrev i min lilla "Göteborgsvarvsgrupp" (tre pers) att det var tråkigt att det inte blir av, i alla fall inte på den vanliga tiden, när jag nu hade anmält mig för första gången. Men att då kunde jag låtsas att jag egentligen hade varit i jättebra form (vilket jag kanske inte riktigt är).
Svar från deltagare 2: Jamen jag har ju inte tränat alls. Och från deltagare 3: Jamen jag hade ändå kommit igång, jag har sprungit en gång.
Tilläggas kan att åtminstone deltagare 2 har gjort varvet förut. Och att vi anmälde oss tämligen direkt efter förra årets Göteborgsvarv, så det borde ju ha funnits lite försäsong att träna på. Men jag ska köra på! Blir det av i höst, så kanske det är då toppformen har infunnit sig.
I övrigt har jag prokrastinerat Icaklassikern också (detta delmoment ska vara klart 31 mars) men håller på att spurta de nio milen Vasalopp, detta år på crosstrainer. Kanske kan det hjälpa upp formen lite i sig. :-)