Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hoarfrost Mannagrynsgröt, potatismos och pannkakor är typiskt bra mat för mig i liknande lägen. Har du riktigt svårt att äta kanske du kunde prova en sådan där färdig proteinmilkshake, typ från Barebells eller något? Eller renodlade näringsdrycker för all del, som du själv var inne på. Jag hoppas att du får ordning på situationen och mår bättre snart, ta hand om dig! :heart
Tack! pannkakor var ett bra tips, det ska jag nog fixa till lunchlåda nu resten av veckan. Det brukar gå att peta i sig ju, utan att behöva så mycket motivation från hjärnan. :up:
 
Ryggen håller idag också, än så länge. Tänk om det har vänt nu? Smärtfri är jag inte men det är inte så farligt i alla fall :) Ridning på lunchen idag och förutom det och stalljobb så blir det eventuellt en promenad ikväll om jag står ut med skitvädret som lovas :p
 
Ridningen i går tar ut sin rätt idag. Fy så mycket träningsvärk jag har :arghh: Armar, magen, ryggen, axlar, lår, vader....

Fick i mig stuvade makaroner, ganska mycket till och med, precis innan :up:

I dag gick det också bättre att få i sig frukost. 2 mackor med mycket pålägg samt en bakelse. Jobbet hade av någon anledningen bakelser till tisdags frukosten. :confused: Till lunch tog jag med mig kefir och russin, känner mig ganska optimistisk till att jag faktiskt kan peta i mig ett och annat i dag.

Ingen ska påstå att ridning inte är fysiskt krävande :up: Heja, bra jobbat! Och skönt att magen funkar bättre. Jag har liknande aptitförluster till och från men för mig funkar inte kolhydrater alls i de lägena. Lever på grönsaker och typ fiskpinnar de dagar då kroppen helst hade velat ha ett dropp rakt ner i magen.
 
Har styrketränat, de gamla vanliga övningarna. Jag gillar att jag har börjat se lite antydan på muskler i armarna :up: men nu när jag börjar se det, ser jag områden jag vill muskla på mer i armarna.
Gäddhänget (det är pyttelite men vore najs att få bort) och bullen jag får i armhålan precis vid brösten när jag låter armen hänga.

Känner mig omåttligt fåfäng, det här är nog första gången i mitt liv som jag tränar av estetiska skäl :o av någon anledning känns det "förbjudet"
Ska leta upp passande övningar för de områden, kan vara kul att köra lite andra övningar :)

Magen verkar ha styrt upp sig. Hjälpte förmodligen ganska rejält att bara få i sig något så den fick sig en putt i rätt riktning.
 
Har styrketränat, de gamla vanliga övningarna. Jag gillar att jag har börjat se lite antydan på muskler i armarna :up: men nu när jag börjar se det, ser jag områden jag vill muskla på mer i armarna.
Gäddhänget (det är pyttelite men vore najs att få bort) och bullen jag får i armhålan precis vid brösten när jag låter armen hänga.

Känner mig omåttligt fåfäng, det här är nog första gången i mitt liv som jag tränar av estetiska skäl :o av någon anledning känns det "förbjudet"
Ska leta upp passande övningar för de områden, kan vara kul att köra lite andra övningar :)

Magen verkar ha styrt upp sig. Hjälpte förmodligen ganska rejält att bara få i sig något så den fick sig en putt i rätt riktning.

Jag känner igen vad du menar men tycker att du kan släppa de tankarna. Bara du tränar (och gör det på ett vettigt sätt) så spelar väl anledningen mindre roll? Jag tränar av estetiska skäl. Och för att jag vill känna mig stark och för att jag inte vill ha ont i ryggen och och och... Det finns inget rätt eller fel när det kommer till motivation - tycker jag :)

Skönt att magen mår bättre! :up:
 
Jag har kört mitt första pass självständigt :nailbiting: Ben vilket är det pass som är mest "färdigt" (ie jag har hyffsad teknik i alla övningar och har hittat mina vikter i de flesta). Det gick helt ok får jag väl ändå säga. Trött är jag i vilket fall ;)

Här fått lite hjärnspöken kring de svårare lyften (knäböj, marklyft, bänkpress) och tyckte knäböjen idag var lite läbbig. Det går nog bättre än jag tror men jag är jävligt rädd att göra fel just i de övningarna. Ska köra marklyft på egen hand imorgon och tror jag ska gå ner ett snäpp viktmässigt för att få lite självförtroende och ordentlig känsla för rörelsen.
 
Oj vad jag har vimsat runt i dag. Klockan visar 35 000 steg :D aktiv dag där jag gått hit och dit på ärenden.
Sprang två varv på min backiga runda, andra varvet var det dock knappt styrfart i backarna. Förstod ingenting tills det gick upp för mig att jag tränade benen ganska hårt i går :idea: en annan runda hade kanske varit bättre Mao :cautious:

Nu ska jag käka pannkakor med sylt och glass, hade lite svårt att äta i dag.
 
Oj vad jag har vimsat runt i dag. Klockan visar 35 000 steg :D aktiv dag där jag gått hit och dit på ärenden.
Sprang två varv på min backiga runda, andra varvet var det dock knappt styrfart i backarna. Förstod ingenting tills det gick upp för mig att jag tränade benen ganska hårt i går :idea: en annan runda hade kanske varit bättre Mao :cautious:

Nu ska jag käka pannkakor med sylt och glass, hade lite svårt att äta i dag.

Inte illa! :bow:
 
Jag fortsätter treva mig fram gymmet. Är väldigt svag i överkroppen så drag- och pressprogrammen har vi fått stuva runt en hel del i - vilket ger en förvirrad gymnybörjare :confused: Nåja, marklyften gick bra med lättare vikter. Ska prova att öka med bara något kilo nästa gång.
 
Nu måste jag fråga. Jag har en jättegammal tröja som jag tränar i rätt ofta nu på vintern.
Den har börjat lukta lite svettigt och sunkigt, och det går inte att tvätta bort.
Jag har testat med tre olika tvättmedel som ska vara specifikt till för träningskläder, och har även testat ättika.

Har ni några tips för att få bort forever svett och sunklukt från träningskläder? Eller borde jag inse att 6 år flitigt användande = dags att pensionera tröjan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 501
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp