Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tiden hos sjukgymnasten i fredags ställdes in pga sjukdom. Lika bra för det va ju inte det jag ville. Ska ringa och få en läkartid istället.
I lördags var ryggen inte rolig men igår gick det hyfsat. Ska se hur den är idag eller i morgon om jag vågar mig på en lätt träningspass.
 
Åh vad roligt att du fick åka ett lopp i alla fall! Grattis! Nu blev jag brutalt sugen på prinsesstårta... :cautious:

Tack!! Ja! ❤❤

Du får fira "fössta tossdan i mass" på torsdag! :idea: :d

@strawberrysylt Grattis till avklarat lopp! :bump:

Tack!❤

-----

Jag hade tänkt läsa och sätta mig in i vad ni andra håller på med innan jag svarade, men tänkte att jag skriver tack för era fina ord först så jag inte missar det! ❤
 
Ryggen är inte ett dugg bättre idag trots att jag uppvaktade den med både värmedyna, värktabletter, så mycket rörelse jag klarade av (= två lugna halvtimmespromenader) och i övrigt mestadels horisontellt läge igår. Trots detta ilar det och sticker som små knivar i området kring ryggraden så fort jag gör något annat än att ligga platt på rygg, typ. :meh:

Jag vilar naturligtvis från träning tills det känns bättre och hoppas att det inträffar senast onsdag. Från och med torsdag kommer jag nämligen att ha fullt upp med ovan nämnda föräldrabesök, och jag vilar ogärna från träningen i mer än en vecka. Men är det vad kroppen behöver för att må bra får jag naturligtvis göra så. Vi får se hur det utvecklar sig. Ni som kan får träna för mig så länge!
 
Mina föräldrar flyger hit från Sverige just på torsdag... Undrar om prinsesstårta räknas som vätska i handbagaget? 🤔😁

Ja, såklart det måste göra det?! :D Är prinsesstårta en svensk grej? :)

Åh, så tråkigt med din rygg!! Håller tummarna!
Kan ju inte träna för dig, men de andra här får träna för oss båda! :bump:
 
Ja, såklart det måste göra det?! :D Är prinsesstårta en svensk grej? :)

Åh, så tråkigt med din rygg!! Håller tummarna!
Kan ju inte träna för dig, men de andra här får träna för oss båda! :bump:
Japp, väldigt svenskt! Och en typisk sådan där grej som jag inte var överdrivet förtjust i när jag bodde i Sverige, men nu när jag inte kan få tag på det blir jag naturligtvis sugen på det jämt :D
 
Japp, väldigt svenskt! Och en typisk sådan där grej som jag inte var överdrivet förtjust i när jag bodde i Sverige, men nu när jag inte kan få tag på det blir jag naturligtvis sugen på det jämt :D

Okej! Det visste jag inte, vad roligt :) (eller ja, inte för dig då :p)
Haha, ja brukar ju bli så :D

Jag har inte alls varit så jätteförtjust i sån förut faktiskt (eller jo när jag var liten, men inte sen som vuxen), men nu på sistone har jag ätit ett par bitar som varit väldigt goda. Tycker smaken/kvalitén varierar nåt enormt beroende på köpställe!
 
Ridning på lunchen idag! Passade på att packa hö, fodra kraftfoder, skotta skit i ligghallarna och fylla spån i den stora ligghallen också. Hoppas hinna klämma in 20-30 minuter styrka senare idag, men prio är att fixa tårta till den blivande 5 åringen som fyller i morgon och bygga ihop hennes present (kikade ner i kartongen och såg en miljard skruvar :nailbiting:) vilket kommer ta din tid. Men vi får se vad resten av dagen har att erbjuda :p
 
Ridning på lunchen idag! Passade på att packa hö, fodra kraftfoder, skotta skit i ligghallarna och fylla spån i den stora ligghallen också. Hoppas hinna klämma in 20-30 minuter styrka senare idag, men prio är att fixa tårta till den blivande 5 åringen som fyller i morgon och bygga ihop hennes present (kikade ner i kartongen och såg en miljard skruvar :nailbiting:) vilket kommer ta din tid. Men vi får se vad resten av dagen har att erbjuda :p
Våga bara göra prinsesstårta :cautious::rage:
 
Har ni några tips på mat som går bra att äta när matlusten ligger på -10 och magen i bland bara säger stopp och gör så det är omöjligt att ta en tugga till (det är stressrelaterat)
Hittills har lösgodis och glass funkat bäst att äta men det kan man ju inte äta jämt 🙈 (I wish) Ska man äta mer flytande mat kanske? Måltidsersättning?

Jag förstår ju att jag måste ta tag i stressen som är roten till det onda men under tiden. Känns oproduktivt att inte äta för stressen blir ju inte direkt bättre av det, blir ju bara tröttare.
I dag har jag ätit en halv knäckemacka och 4 dumplings, och i kväll är det ridlektion. Hoppas på att jag kan varva ner tillräckligt hemma för att få i mig något.
 
Har ni några tips på mat som går bra att äta när matlusten ligger på -10 och magen i bland bara säger stopp och gör så det är omöjligt att ta en tugga till (det är stressrelaterat)
Hittills har lösgodis och glass funkat bäst att äta men det kan man ju inte äta jämt 🙈 (I wish) Ska man äta mer flytande mat kanske? Måltidsersättning?

Jag förstår ju att jag måste ta tag i stressen som är roten till det onda men under tiden. Känns oproduktivt att inte äta för stressen blir ju inte direkt bättre av det, blir ju bara tröttare.
I dag har jag ätit en halv knäckemacka och 4 dumplings, och i kväll är det ridlektion. Hoppas på att jag kan varva ner tillräckligt hemma för att få i mig något.

Risgrynsgröt, yoghurt, rostat bröd, varm oboy eller stuvade makaroner? Det är sånt som jag tycker känns "snällt". :) ❤ cyber-kram!
 
Jaaa. Så himla svårt att komma på saker när man har noll matlust bara :)

Ja, håller med!
Har hänt mer än en gång att jag står i mataffären med skrikande mage, men inte sugen på någonting alls.

Då går jag hem och äter antingen bara havregrynsgröt eller också bönpasta med svamp, paprika och lök som varit i ugnen och så en särskild mjukost till. Alternativt bara bönpasta med mosad avokado och cayennepeppar eller paprikapulver.
Men tänkte att de andra förslagen är lite mer som passar andra än bara mig kanske :p annars är det också förslag!

Nåt gott mjukt bröd med god ost (get- eller brie för min del) känns också snällt :).
 
@Hoarfrost Mannagrynsgröt, potatismos och pannkakor är typiskt bra mat för mig i liknande lägen. Har du riktigt svårt att äta kanske du kunde prova en sådan där färdig proteinmilkshake, typ från Barebells eller något? Eller renodlade näringsdrycker för all del, som du själv var inne på. Jag hoppas att du får ordning på situationen och mår bättre snart, ta hand om dig! :heart
 
Jag har tränat ✌ Hoppas ryggen inte blir arg(are) nu.
09AECD57-84DF-428B-BFB7-7CD8336230A2.webp
 
Ridningen i går tar ut sin rätt idag. Fy så mycket träningsvärk jag har :arghh: Armar, magen, ryggen, axlar, lår, vader....

Fick i mig stuvade makaroner, ganska mycket till och med, precis innan :up:

I dag gick det också bättre att få i sig frukost. 2 mackor med mycket pålägg samt en bakelse. Jobbet hade av någon anledningen bakelser till tisdags frukosten. :confused: Till lunch tog jag med mig kefir och russin, känner mig ganska optimistisk till att jag faktiskt kan peta i mig ett och annat i dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 501
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp