Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör ni för rörlighetsträning?
Mycket :) Rörligheten är superviktig för att kunna utföra många övningar rätt och effektivt. Dessutom är det enkelt och man kan göra det hemma, när man väntar på något etc. Jag går på rörlighetspass minst en gång i veckan sen kör jag lite varje kväll och några mindre övningar under dagen. Har sett enorma förbättringar i min rörlighet så lite varje dag gör susen :)
 
Alltså jag bara fullkomligt ÄLSKAR frivilliga vilodagar! :love: Det känns som att få skörda frukten av det man sått. Har njutit av en lugn och långsam morgon och vet att resten av dagen också blir i väldigt lugnt tempo i jämförelse med en ”aktivitetsdag”. Jag älskar den skarpa kontrast som uppstår! Jag vill inte vara ngn del förutan. Underbart är vad det är!
 
En hel vecka med knappt ont alls i ryggen! Känns ofattbart. Har lyssnat på kroppen och anpassat efter den och det verkar ge resultat även fast det kändes hopplöst där ett tag då jag tyckte det blev värre än någonsin. Men jag kanske bara får lita på processen, jag har ju gått och felbelastat mig i en herrans massa år.
7 ridpass, några promenader och 3 styrkepass fick jag till förra veckan! Hoppas på samma denna veckan :) Massage igen på onsdag.

Idag står ridning och stretch på schemat. Ev promenad ikväll om det inte blir för sent.
 
Även min rygg har varit på lite bättre humör de senaste dagarna, så jag vågade mig på ett pass crossfit nu ikväll! Jag har fortfarande besök av mina föräldrar men valde att prioritera att sticka iväg och träna medan pappa lagade middag, eftersom jag kommer att ha lite ont om tid till träning under resten av veckan.

Kvällens pass bestod, förutom rörlighetsövningar och uppvärmning, av 10 minuter teknikjobb med pull ups följt av en parövning där vi skulle hjälpas åt att göra:

10 sandbag cleans (kräng upp en stor tygboll fylld av 20/30/40 kg sand i famnen och kasta den över axeln)
100 meter sandbag walk (gå med ovan nämnda sandboll i famnen)
30 wall balls

Så många rundor man hann, maxtid 17 minuter.

Jag kände mig lite svag i ffa pull ups och antar att det var en kombination av dagsform och att jag inte tränat ordentligt på drygt en vecka pga ryggen. Själva svettdelen av passet gick dock bättre än väntat så jag är nöjd och mycket glad att jag prioriterade träningen lite ikväll! Kände mig lite deppig både idag och igår annars, precis som jag alltid gör när jag inte tränar på ett tag :angel:
 
Träningsvärk efter gårdagens ridlektion. Inte lika illa som sist men ändå :up:
Tisdagar är vanligtvis min vilodag, så även i dag. Älskar vilodag!

Funderar på att unna mig att äta glass i kväll, en helt vanlig tisdag. Brukar försöka hålla de stora onyttighetsintagen till helgen, men jag är sugen och har mens.
 
Alltså jag bara fullkomligt ÄLSKAR frivilliga vilodagar! :love: Det känns som att få skörda frukten av det man sått. Har njutit av en lugn och långsam morgon och vet att resten av dagen också blir i väldigt lugnt tempo i jämförelse med en ”aktivitetsdag”. Jag älskar den skarpa kontrast som uppstår! Jag vill inte vara ngn del förutan. Underbart är vad det är!
Håller med! Jag älskar att träna och jag älskar mina vilodagar. Det måste finnas både och annars hade det varit trist:love:
 
Träningsvärk efter gårdagens ridlektion. Inte lika illa som sist men ändå :up:
Tisdagar är vanligtvis min vilodag, så även i dag. Älskar vilodag!

Funderar på att unna mig att äta glass i kväll, en helt vanlig tisdag. Brukar försöka hålla de stora onyttighetsintagen till helgen, men jag är sugen och har mens.

Har man mens så får man äta vad sjutton man vill! :p
 
Jag får be om ursäkt till alla crossfit-människor i tråden, men satan vad ni är i vägen!! :arghh: Eller så är det bara på mitt gym där de kör crossfit-pass i själva gymmet och därmed lägger beslag på alla fria vikter och största delen av den fria golvytan. Jag försökte ändå komma tidigt idag och bli klar med de delarna innan passet började men folk står ju och hänger mitt bland skivstängerna i en halvtimma i förväg. Vansinnigt irriterande! Det är bara en gång i veckan men tränar jag inte tisdag så får jag inte tränat alls tre dagar i följd och det känns sådär :mad:

- End of rant -
 
Styrketräning på jobbet igår och är superstolt för jag har blivit så himla stark så har fått öka på vikterna i vissa av övningarna :D:angel: råkade rycka upp vikten så den drämde till mig i hakan i en övning så det kändes som en tydlig signal att det var dags att öka på! Så igår körde jag med lite tyngre vikter och det gav god effekt i form av träningsvärk!:angel:

idag blev det en kort joggingtur på en kilometer till en grusbacke där jag körde lite backintervaller (läs: kutade uppför backen så fort jag orkade tio gånger) och traskade sedan hem:up: det räckte bra idag pga ovan nämnda träningsvärk.
 
Jag körde tröskelintervaller imorse. Men blåste rätt mkt samt att jag i vanlig ordning gick ut för hårt. Så det blev ett rätt kämpigt pass. Gav inga lyckorysningar direkt. Men förhoppningsvis gjorde det viss nytta.

Extremt nöjd i alla fall med att jag börjat komma upp igen på morgonen så att jag kan köra träning då. Det underlättar mitt vardagsliv ngt enormt.
 
Jag får be om ursäkt till alla crossfit-människor i tråden, men satan vad ni är i vägen!! :arghh: Eller så är det bara på mitt gym där de kör crossfit-pass i själva gymmet och därmed lägger beslag på alla fria vikter och största delen av den fria golvytan. Jag försökte ändå komma tidigt idag och bli klar med de delarna innan passet började men folk står ju och hänger mitt bland skivstängerna i en halvtimma i förväg. Vansinnigt irriterande! Det är bara en gång i veckan men tränar jag inte tisdag så får jag inte tränat alls tre dagar i följd och det känns sådär :mad:

- End of rant -
Just crossfit-människor kan du nog sluta gorma på, för crossfit är en egen sport som utövas i egna lokaler där ägarna betalar licens för att pyssla med just crossfit och inget annat. Däremot är det många vanliga gym som kör crossfit-inspirerade pass nuförtiden (och oftast kallar dem typ Crosstraining, XFit eller liknande), kan verkligen tänka mig att de är i vägen! :D
 
Det blev intervaller i dag. Behöver träna fram lite snabba muskelfibrer till vårruset. Det gäller att börja tidigt :D Det gick okej, var inte bara att ställa fram skorna. Kroppen fattade ju vad den skulle göra men pulsen kom inte ner så fint som den brukar de sista intervallerna. Det kommer sen när jag intervallat lite mer :up:
 
Det blev intervaller i dag. Behöver träna fram lite snabba muskelfibrer till vårruset. Det gäller att börja tidigt :D Det gick okej, var inte bara att ställa fram skorna. Kroppen fattade ju vad den skulle göra men pulsen kom inte ner så fint som den brukar de sista intervallerna. Det kommer sen när jag intervallat lite mer :up:

Fast blir det nåt Vårrus nu? Hur räknas utomhus-evenemang (alla sammankomster med över 500 pers är ju inställda)? Jag vill också springa lopp, men undrar om de blir av...
 
Göteborgsvarvet ser i princip inställt ut, möjligen om det går att flytta fram till i höst. Jag skrev i min lilla "Göteborgsvarvsgrupp" (tre pers) att det var tråkigt att det inte blir av, i alla fall inte på den vanliga tiden, när jag nu hade anmält mig för första gången. Men att då kunde jag låtsas att jag egentligen hade varit i jättebra form (vilket jag kanske inte riktigt är).

Svar från deltagare 2: Jamen jag har ju inte tränat alls. Och från deltagare 3: Jamen jag hade ändå kommit igång, jag har sprungit en gång. :laugh:

Tilläggas kan att åtminstone deltagare 2 har gjort varvet förut. Och att vi anmälde oss tämligen direkt efter förra årets Göteborgsvarv, så det borde ju ha funnits lite försäsong att träna på. Men jag ska köra på! Blir det av i höst, så kanske det är då toppformen har infunnit sig.

I övrigt har jag prokrastinerat Icaklassikern också (detta delmoment ska vara klart 31 mars) men håller på att spurta de nio milen Vasalopp, detta år på crosstrainer. Kanske kan det hjälpa upp formen lite i sig. :-)
 
Jag tror inte heller att ett enda av de lopp jag tänkt springa blir av. Kanske inte ens de under hösten?
Göteborgsvarvet ser i princip inställt ut, möjligen om det går att flytta fram till i höst. Jag skrev i min lilla "Göteborgsvarvsgrupp" (tre pers) att det var tråkigt att det inte blir av, i alla fall inte på den vanliga tiden, när jag nu hade anmält mig för första gången. Men att då kunde jag låtsas att jag egentligen hade varit i jättebra form (vilket jag kanske inte riktigt är).

Svar från deltagare 2: Jamen jag har ju inte tränat alls. Och från deltagare 3: Jamen jag hade ändå kommit igång, jag har sprungit en gång. :laugh:

Tilläggas kan att åtminstone deltagare 2 har gjort varvet förut. Och att vi anmälde oss tämligen direkt efter förra årets Göteborgsvarv, så det borde ju ha funnits lite försäsong att träna på. Men jag ska köra på! Blir det av i höst, så kanske det är då toppformen har infunnit sig.

I övrigt har jag prokrastinerat Icaklassikern också (detta delmoment ska vara klart 31 mars) men håller på att spurta de nio milen Vasalopp, detta år på crosstrainer. Kanske kan det hjälpa upp formen lite i sig. :-)

Så sjukt tråkigt!! Fast förståeligt och bra åtgärder tycker jag, men tråkigt ändå!

Hoppas Gbg "bara" skjuts upp...! För min personliga del verkar jag ju ha valt rätt tid att bli avrådd från hårdträning iaf... skjuts Varvet upp "får" jag kanske vara med :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 502
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp