Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm.... Gick till VC i förmiddags för o kolla svullnaden i ansiktet, tänkte det skulle ta en h max, men blir visst här minst en natt.... oväntat. Men har det bra :).
 

Bifogade filer

  • 20200205_194310.webp
    20200205_194310.webp
    120,9 KB · Visningar: 118
Det blev ingen box för mig idag heller. Jag har drabbats av extrem trötthet och kan sova dygnet runt om jag inte tvingar mig att vara vaken men det går inte alltid ens då. Gick till gymmet och sprang lite istället för man blir ju inte piggare av att bara ligga i soffan men jag ville själv ha kontroll på hur länge och intensivt jag tränade och inte vara tvungen att följa ett helt pass, blev 20 minuter på löpbandet så precis lagom start nu när jag börjar igen. Hade lätt kunnat springa mer men lyssnar på sjukgymnasten om att bygga upp sakta igen.

Orkar inte vara så här trött, det är ju helt galet. Kan inte vårdcentralen bara titta på mina provsvar som psykiatrin skickat och öka dosen Levaxin och ge järntabletter. Varför måste jag vänta så länge på något som är så lätt att fixa?
 
Helvete vad jag fick kämpa men jag tog mig igenom det här jävla passet! #stoltsomfan

(Där det står 4-0-1 innebär det att man ska räkna till fyra när man jobbar neråt i rörelsen, vända direkt och komma upp explosivt).

C2E6F9E9-105A-4DF5-9D95-B020AA1990D5.webp
 
Nu kom de en annan läkare o sa att jag kan åka Tjejvasan om jag tar det lugnt och det känns bra 😊😊. Så sa han att jag har "idrotts-hjärta" och om jag börjar äta bättre kommer jag kunna prestera grymmisch! 😀💪💪
 
😶 Läkaren var just här och avrådde starkt från Vasaloppet och Tjejvasan.

Och visst, på ett sätt förstår jag det, såklart. Men tänker leva på hoppet ett tag till. Imorrn ska jag träffa en psykolog-ish.
Med tanke på vad du berättat om hjärtrytm och svullnad i ansiktet så inser man att det är väldigt allvarligt. Det kommer många fler lopp. Du är ung. Det viktiga nu är att du blir frisk så att du kan bygga en sund och stark kropp. Just nu innebär ju all träning och ansträngning att du sliter på kroppen och bryter ner den. Du och din kropp behöver långvarig återhämtning. Jag hoppas innerligt att du kan få den hjälp du är i sådant behov av. :heart:heart:heart
 
Med tanke på vad du berättat om hjärtrytm och svullnad i ansiktet så inser man att det är väldigt allvarligt. Det kommer många fler lopp. Du är ung. Det viktiga nu är att du blir frisk så att du kan bygga en sund och stark kropp. Just nu innebär ju all träning och ansträngning att du sliter på kroppen och bryter ner den. Du och din kropp behöver långvarig återhämtning. Jag hoppas innerligt att du kan få den hjälp du är i sådant behov av. :heart:heart:heart

Jo, absolut. Hjärtrytmen som sagt, om det sa han att "idrotts-hjärta" innebär att hjärtat helt enkelt inte behöver pumpa så snabbt. Mitt hjärta är friskt. Fast vi ska titta på det med ultraljud också.
Svullnaden i ansiktet har dom inget svar på vad den berodde på faktiskt. Kanske bara var min kropp som tyckte det var ett bra sätt att signalera fara...
Men absolut, det är som du säger, det kommer fler lopp. Och jag vet ju att efter VL ifjol var jag typ död i två veckor... och då var jag i bättre shape från början...
 
45 minuters skogspromenad på lunchen. 138 höjdmeter visade min klocka, blev lite svett av att gå 1,5 km uppförsbacke :p

Störande att jag inte slipper smärtan i ryggen än bara. Jag kommer nog få ta det ännu lugnare än jag tänkt med träningen. Kör kanske två dagar i veckan och korta, lätta pass till en början. Massage i morgon igen i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp