Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@strawberrysylt Känner igen mig i att det är sjukt jobbigt att bli ifrågasatt med vad man borde och inte borde med träning men måste ändå fråga en sak. Att du kan träna och så rent fysiskt är ju jätte bra men hänger det på något sätt ihop med ätstörningarna? Att du tränar pga dom? Eller är det "frisk" träning? Jag tror på dig oavsett vad svaret är för jag själv kan avgöra varför jag tränar fast andra inte tror mig alltid.

Sen tänkte jag på det du skrev om loppen, att skida så långt kommer ta massor av energi, kommer du klara att äta mer dagarna innan och samma dag för att klara utmaningen dom innebär? Och om det är värt att vara slut i två veckor?

Jag är jätte glad att ditt hjärta är friskt och att du mår bra
 
Massage idag och hela min högra baksida är hemsk! Idag tog hon även vaderna och det var så ont och spänt så jag stod nästan inte ut 🙈 Men är ändå glad att jag börjar bli bättre och mjukare överlag jämfört med första gången. Jag ska börja stretcha och träna lite smått så ska jag tillbaka igen om ett par veckor.

Idag blev det ridning på lunchen och så ska jag rida andra hästen ikväll :)
 
@Lillefrun Jag känner att det vill jag inte diskutera här. Hoppas du inte tar illa upp.
När det gäller VL har jag börjat processa att det inte kommer bli nåt, inte riktigt tagit in den besvikelsen än, men egentligen förstår jag ju det.

Tack för omtanken!

----

Jag har kommit hem från lasarettet nu och det finns en uppföljningsplan som känns bra iaf, så mycket kan jag säga 😊😊.
 
@Lillefrun Jag känner att det vill jag inte diskutera här. Hoppas du inte tar illa upp.
När det gäller VL har jag börjat processa att det inte kommer bli nåt, inte riktigt tagit in den besvikelsen än, men egentligen förstår jag ju det.

Tack för omtanken!

----

Jag har kommit hem från lasarettet nu och det finns en uppföljningsplan som känns bra iaf, så mycket kan jag säga 😊😊.
Förstår dig absolut, önskar att jag inte hade berättat alls om min förra situation eftersom det är känsligt och verkar förfölja en var man än är.
 
Igår "lärde" jag mig Hang Clean, kanske lite mycket den hårda vägen, fick ett fint blåmärke på nyckelbenet. :D

IMG_1441.JPG
 
Massage idag och hela min högra baksida är hemsk! Idag tog hon även vaderna och det var så ont och spänt så jag stod nästan inte ut 🙈 Men är ändå glad att jag börjar bli bättre och mjukare överlag jämfört med första gången. Jag ska börja stretcha och träna lite smått så ska jag tillbaka igen om ett par veckor.

Idag blev det ridning på lunchen och så ska jag rida andra hästen ikväll :)
Vadmassage är fan tortyr 😬
 
Hej allihopa! Jag har gett gymmet ett försök, men problemet är att jag måste sätta mig i bilen och köra till gymmet, vilket gör att det inte blir av.

Jag börjar fundera på cykel/löpband hemma. Är det någon här som har det? Och faktiskt använder det regelbundet? Sommartid brukar jag ändå vara ute och cykla osv, men jag funderar på det inför nästa vinter.
Är du helt inställd på att det ska vara just cykel eller löpband? Annars hade jag investerat i en roddmaskin faktiskt, det är enligt mig den mest effektiva och "värda" konditionsmaskinen eftersom man kommer åt både överkropp, ben och flåset. Det är ju också något man inte lika lätt kan göra någon annanstans (läs: ute), som t.ex. löpning eller cykling. Har dock noll koll på vad det kostar!
Igår "lärde" jag mig Hang Clean, kanske lite mycket den hårda vägen, fick ett fint blåmärke på nyckelbenet. :D

Visa bifogad fil 45124
Hahaha, been there done that! Såhär såg jag ut för ett par månader sedan:

cf.webp
 
Jag är hemkommen från Alperna och är fortfarande alldeles hög på må bra-känslor! Herregud, jag hade helt glömt hur underbart det är med skidsemester :love:

Jag kan glatt konstatera att den lite mer fokuserade träningen jag/vi sysselsatte oss med veckorna innan vi åkte verkar ha haft riktigt bra resultat, för jag hade inte träningsvärk en enda dag! Eller, åtminstone inte i lårmusklerna vilket var det jag var mest oroad för. Jag var skakig i benen precis varenda kväll och hade naturligtvis en massa mjölksyra under själva skidåkningen, men kände mig alltid hyfsat fräsch dagen därpå. Men så tog vi också en hel del pauser för varm choklad, äppelpaj, glühwein och annat gott :D Dessutom kunde vi bara åka 3-4 timmar två av dagarna pga dåligt väder, så det blev inte så intensivt som det hade kunnat vara.

Fokus idag + imorgon kommer att ligga på att ta igen lite sömn (vi var uppe med första liften nästan varje dag, så jag har sovit lite mindre än vanligt i veckan), tvätta en massa och återgå till det normala livet rent generellt. På måndag/tisdag gör jag crossfit-come back, äntligen! :bump:
 
Är du helt inställd på att det ska vara just cykel eller löpband? Annars hade jag investerat i en roddmaskin faktiskt, det är enligt mig den mest effektiva och "värda" konditionsmaskinen eftersom man kommer åt både överkropp, ben och flåset. Det är ju också något man inte lika lätt kan göra någon annanstans (läs: ute), som t.ex. löpning eller cykling. Har dock noll koll på vad det kostar!

Hahaha, been there done that! Såhär såg jag ut för ett par månader sedan:

Visa bifogad fil 45154
Ja, helt inställd på det! Jag sa till sambon att jag ville ha ett löpband, han gick med på det om han fick ha en cykel så det kanske blir båda! :D jag har i princip aldrig använt en roddmaskin, så jag köper hellre något "beprövat".
 
Var på mitt första riktiga crossfit pass idag en team HIIT

På 2 personer (50 minuter):
100 good mornings
90 burpee plate jump
80 Snatch
70 (d) russian twist
60 thrusters
50 pullups
40 wall climbs
100 cal row/assault bike

När man var klar med rodden/assault biken började man om nerifrån och gick uppåt, vi hann hela vägen ner och slutade på 32 wallclimbs men fy för vad jobbiga de är och då kommer jag inte ända in till väggen.

Förutom det gjorde man var 3:e minut 10 synkade jump squats

Det var jättekul och tjejen jag teamade med var snäll och hjälpte till att kolla så jag gjorde rätt när hon vilade. Coachen på passet är samma som på vår kurs, vi var 3 st från den så vi fick snabbgenomgång av snatch och thruster som vi inte hunnit gå igenom än. Och man uppmanades att lägga sig på sin nivå och använda gummiband i pull ups en etc så man verkligen gjorde på sin egen nivå. Jättekul, ser redan fram emot nästa rikiga pass :D
 
Var på mitt första riktiga crossfit pass idag en team HIIT

På 2 personer (50 minuter):
100 good mornings
90 burpee plate jump
80 Snatch
70 (d) russian twist
60 thrusters
50 pullups
40 wall climbs
100 cal row/assault bike

När man var klar med rodden/assault biken började man om nerifrån och gick uppåt, vi hann hela vägen ner och slutade på 32 wallclimbs men fy för vad jobbiga de är och då kommer jag inte ända in till väggen.

Förutom det gjorde man var 3:e minut 10 synkade jump squats

Det var jättekul och tjejen jag teamade med var snäll och hjälpte till att kolla så jag gjorde rätt när hon vilade. Coachen på passet är samma som på vår kurs, vi var 3 st från den så vi fick snabbgenomgång av snatch och thruster som vi inte hunnit gå igenom än. Och man uppmanades att lägga sig på sin nivå och använda gummiband i pull ups en etc så man verkligen gjorde på sin egen nivå. Jättekul, ser redan fram emot nästa rikiga pass :D
Åh får mig att bli sugen på crossfit igen 😍

Meeen jag var på Friskis istället idag och körde lite styrketräning 😁 Bänkpress, frontböj och kabelrodd. Helt ok styrkepass men helt fantastiskt efter-pass i bastun, helt klart en av de större fördelarna med detta gymet ☺️
Blir tyvärr bara två pass denna veckan istället för tre, detta pga tripp till VC en av dagarna och svår trötthet en annan.. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp