Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
45 minuters skogspromenad på lunchen. 138 höjdmeter visade min klocka, blev lite svett av att gå 1,5 km uppförsbacke :p

Störande att jag inte slipper smärtan i ryggen än bara. Jag kommer nog få ta det ännu lugnare än jag tänkt med träningen. Kör kanske två dagar i veckan och korta, lätta pass till en början. Massage i morgon igen i alla fall.

Åh, så tråkigt att du ska ha ont!
 
Hej allihopa! Jag har gett gymmet ett försök, men problemet är att jag måste sätta mig i bilen och köra till gymmet, vilket gör att det inte blir av.

Jag börjar fundera på cykel/löpband hemma. Är det någon här som har det? Och faktiskt använder det regelbundet? Sommartid brukar jag ändå vara ute och cykla osv, men jag funderar på det inför nästa vinter.
 
Hej allihopa! Jag har gett gymmet ett försök, men problemet är att jag måste sätta mig i bilen och köra till gymmet, vilket gör att det inte blir av.

Jag börjar fundera på cykel/löpband hemma. Är det någon här som har det? Och faktiskt använder det regelbundet? Sommartid brukar jag ändå vara ute och cykla osv, men jag funderar på det inför nästa vinter.

Vi har fixat ett litet gym i källaren med löpband, ett gäng med hantlar och en skivstång med bänk, rack och vikter upp till 110 kg. Allt används av både mig och maken :)
 
Du känns spontant väldigt aktiv i grunden också? Jag klassas som latmask, så jag tänkte om någon mer som jag faktiskt använder grejerna :laugh:

Jag hatade att springa förr och att styrketräna var länge inte min grej och jag fattade inte det roliga med det :p
Jag red och gick promenader, that´s it tills för några år sen då jag började falla mer och mer för både löpning och styrketräning.

Köpte löpbandet begagnat för 2000 kr. Inget värstingband men funkar för oss :)
 
Jag hatade att springa förr och att styrketräna var länge inte min grej och jag fattade inte det roliga med det :p
Jag red och gick promenader, that´s it tills för några år sen då jag började falla mer och mer för både löpning och styrketräning.

Köpte löpbandet begagnat för 2000 kr. Inget värstingband men funkar för oss :)
Tack för att du delar med dig! :)
 
Hur "bra" löpband har du?
För att det ska bli använt behövs det ett bättre än de som de säljer på typ Rusta och ÖoB. De orkar man inte ens gå på i längden.
Men det behövs inte så mkt högre pris för att duga. Jag har ett fr Jula som är jättebra trots hyggligt pris. Det som avgör är längd och bredd på mattan samt att det går att komma upp i hastighet av minst 12 km/h (men gärna ännu mer).

Börja springa, du kommer säkert gilla det om du bara börjar lugnt och försiktigt!
 
För att det ska bli använt behövs det ett bättre än de som de säljer på typ Rusta och ÖoB. De orkar man inte ens gå på i längden.
Men det behövs inte så mkt högre pris för att duga. Jag har ett fr Jula som är jättebra trots hyggligt pris. Det som avgör är längd och bredd på mattan samt att det går att komma upp i hastighet av minst 12 km/h (men gärna ännu mer).

Börja springa, du kommer säkert gilla det om du bara börjar lugnt och försiktigt!
Jo, dom riktigt billiga tänkte jag inte ens titta på, men jag har ju "ingen aning" så det känns ju bra att man inte behöver köpa ett snordyrt för att man ska kunna använda det.

Jag gillar att springa! Men inte utomhus vintertid :angel:
 
Jo, dom riktigt billiga tänkte jag inte ens titta på, men jag har ju "ingen aning" så det känns ju bra att man inte behöver köpa ett snordyrt för att man ska kunna använda det.

Jag gillar att springa! Men inte utomhus vintertid :angel:
Nej, du har ju lite annat klimat än vad vi här i söder har. Så jag kan förstå att det tar emot vintertid. Är inte skidor ngt då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 499
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp