Träning, hälsa och kost 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är mina gamla, vad tror ni, var det dags att byta ut dem?? :D
215D94F4-A54C-4249-8121-1C7B42DF36EF.webp


Både lilltår och stortår hänger alltså nästan utanför :angel:
 
Här rullar det på, har varit ute och gått till stan och lite omkring därefter för ärenden och gått 50 minuter en promenad på 50 minuter med vovvarna och nu precis ska jag ut på ännu en längre runda plus lite korta rastningsrundor. Är uppe i 95 minuter nu så det kommer lätt gå att fixa mina 120 som minst. Blir lite tröttare än vanligt av att gå i och med att jag ju nyss varit sjuk så fick korta ner ena rundan lite och så får kommande promenad bli i maklig takt, ska ut med en kompis och då brukar det ju gå lättare om man går och pratar.

Sååå underbart att kunna röra på sig igen, orka med det och njuta av att vara ute. Har saknat mina promenader med grabbarna.
 
3 timmars promenad blir resultatet idag, en kortis runt huset återstår lite senare så jag är nöjd med dagens insats. Håller på att gå in mina löparskor för att jag fått skoskav av dom innan så nu måste dom gås in. Kan ju inte slänga bort alla pengar jag lagt på dom, men idag gick det bättre så snart sitter dom nog som dom ska.
 
3 timmars promenad blir resultatet idag, en kortis runt huset återstår lite senare så jag är nöjd med dagens insats. Håller på att gå in mina löparskor för att jag fått skoskav av dom innan så nu måste dom gås in. Kan ju inte slänga bort alla pengar jag lagt på dom, men idag gick det bättre så snart sitter dom nog som dom ska.

Så härligt att du är uppe på benen igen! Läste ditt inlägg om sjukdomen men hade inte tid att svara just då. Lät förskräckligt med två månaders sjukdom!
 
Tack för omtanken. :heart Jo jag behöver rent objektivt gå ner, hade gått upp mycket innan också men senaste fyra månaderna har jag gått upp 20 kg... plus massor innan dess. Så jo det behövs tyvärr. Men ska försöka fokusera på att bli uthållig och stark och att vikten hänger med automatiskt. Vill få balans med maten. Vissa dagar äter jag lite och utan rutiner alls. Andra dagar hoppar jag över måltider och andra äter jag mer än planen. Har en kalorigräns och den har hag inte gått utöver på länge men ändå mer än jag vill.
Hoppas du har hjälp av någon vårdkontakt i alla fall så det inte går överstyr? Jag tycker kalorigräns låter lite oroväckande.
 
Fick ett ryck idag och köpte löparskor med dubbar till ett härligt off season-pris. De får väl ligga till december.... :D Men tänkte det var bättre att köpa på rea nu än fullpris inför säsongen.
Är SÅ dålig på att hålla igång på vintern pga underlaget så nu har jag inga ursäkter!
 
Jag har varit ledig idag och haft en väldigt skön, lugn dag som liksom bara fick rulla på och bli som den ville. Lyckades dock ta mig samman lite kring lunch och släpade in en ganska sömnig och motvillig kropp till "hemmagymmet" där jag gjorde följande:

3 inchworms
10 knäböj
3 roterande planka (per sida)
x3

Renegade rows 3x6 (per sida)
Thrusters 3x8
Axellyft åt sidan och framåt 3x8
Split squats 3x10 (per ben)
Armhävningar på tå 3x6
Pausade knäböj 3x8

Lite av ett helkroppspass, med andra ord. Kändes helt okej, pulsen rusade iväg rätt bra emellanåt kändes det som men det kanske mest beror på att jag för en gångs skull tränade utan musik vilket gjorde att jag riktigt hörde hur det dundrade i öronen mellan seten.
 
Fick ett ryck idag och köpte löparskor med dubbar till ett härligt off season-pris. De får väl ligga till december.... :D Men tänkte det var bättre att köpa på rea nu än fullpris inför säsongen.
Är SÅ dålig på att hålla igång på vintern pga underlaget så nu har jag inga ursäkter!
Jag köpte dubbade skor i höstas innan säsongen drog igång. Inte en enda gång fick jag använda dem men det känns ändå som en bra investering 😊
 
Jag köpte dubbade skor i höstas innan säsongen drog igång. Inte en enda gång fick jag använda dem men det känns ändå som en bra investering 😊
Hahaha jag köpte typ förra våren, tror jag det var, och har inte fått anv för dem ännu! Jag har bara provat dem i lera vid ett tillfälle. Men ser det också som en bra investering för broddar är inte kul när det blir en lång is-säsong.
 
Ridit två pass nu på morgonen. Härlig start på dagen och i underbart väder :love: Blir en hel del pyssel på gården med lite allt möjligt idag. Ska bygga en hage och greja med mina odlingar. Shettisen ska motioneras också och det blir ev genom skogspromenad.
 
Lyckades köra enligt plan idag trots ensam med bebis så jag är nöjd! Hon sover oftast bara 30 min åt gången, så även idag, men under den tiden hann jag typ 75 % av passet och resten kunde jag köra när hon satt vaken i vagnen och tittade på :) Programmet innehåller just nu mycket triset, superset och cirklar så det går hyfsat fort om man är noga med att inte vila för mycket mellan set.

Två pass den här veckan, tre är väl egentligen målet men jag är nöjd ändå :up:
 
Lyckades köra enligt plan idag trots ensam med bebis så jag är nöjd! Hon sover oftast bara 30 min åt gången, så även idag, men under den tiden hann jag typ 75 % av passet och resten kunde jag köra när hon satt vaken i vagnen och tittade på :) Programmet innehåller just nu mycket triset, superset och cirklar så det går hyfsat fort om man är noga med att inte vila för mycket mellan set.

Två pass den här veckan, tre är väl egentligen målet men jag är nöjd ändå :up:
Bra jobbat! Triset har jag aldrig hört talas om men antar att det är när man kör tre övningar "i klump" så att säga, som ett superset men med tre övningar liksom?
 
Jag har för ovanlighetens skull lite lagom mycket träningsvärk idag. Annars brukar det kännas som att min kropp bara har lägena "ingen träningsvärk alls" eller "så ont att jag knappt kan röra mig", men det fanns tydligen ett mellanläge också :D Skön känsla!

In på aktivitetskontot idag åker 45 minuters rask promenad, 15 minuters mag-träning och typ 2 timmars städning + trädgårdsarbete. Det har varit en väldigt skön dag med riktiga sommartemperaturer :) Imorgon ska jag springa intervaller, tjoho!
 
Skogspromenad blev det idag också :) Ska rulla mina ömma muskler lite nu innan dusch och soffan.

Jag har lagt till ännu en coreövning i mitt program så jag har träningsvärk i magen för första gången på evigheter😅
 
Känslan när man är starkare än PTn i en övning :angel:

Fair enough, det var mer uthållighet än styrka och i "superman" har jag en fördel av att inte ha en massa arm- och benmuskler som tynger ner. Men ändå! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
92 510
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 203
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp